På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fre 22. jun 2018, kl. 14:24

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Hvis du leser litt mellom linjene, er det nok det. :)

trykkertor

Jeg tolket det som at kundebilene kommer til landet i august. (Men ikke nødvendigvis er klare for utlevering i august. Tar jo tid med videre forsendelse/logistikk, klargjøring og registrering.)

glavold

Da har de endelig ringt meg også.

Kønummer: 200**
Vanlig grå.
Levering q3/q4 2019.

Gordon Retriever

Youtubebloggeren The EV Puzzle forteller at Hyundai UK vil begrense antall demobiler hos forhandlerne og heller selge disse til kundene, siden det ikke vil ha noen hensikt å bygge opp en etterspørsel man ikke klarer å møte. Link.
Høres ut som en side tatt rett ut av Elon Musks bok "The anti-selling of a car", og tyder igjen på at Hyundai ikke ser for seg å produsere mange nok Kona Electric til å mette markedet.

Aqua

Underlig med antatt leveringstid q3/q4 2019 med kønummer 200**. Så vidt jeg vet stengte Hyundai interessentlisten ved 20 000. Jeg hadde/har 115** og fikk oppgitt "leveringstid 1. halvår 2020, forhåpentlig tidligere" da jeg underskrev kontrakt 15.7.

ProsjektX

Sitat fra: Navl1 på man 23. jul 2018, kl. 17:39
Hyundai har sagt at det kommer 150 biler til landet, som skal leveres kunder i august, så langt er det vel ingen her inne som har bekreftet at de får levering i august?
Korrekt slik jeg har skjønt det. Så listene hos en større forhandler. Noen veldig få hadde september, en god del september/oktober, og deretter videre fordelt utover etter kønr
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

glavold

Sitat fra: Aqua på tir 24. jul 2018, kl. 20:10
Underlig med antatt leveringstid q3/q4 2019 med kønummer 200**. Så vidt jeg vet stengte Hyundai interessentlisten ved 20 000. Jeg hadde/har 115** og fikk oppgitt "leveringstid 1. halvår 2020, forhåpentlig tidligere" da jeg underskrev kontrakt 15.7.
Såvidt jeg husker kom det artikler i media, og epost fra Hyundai om at påmeldingen var stengt dagen ettet jeg skrev meg opp. Så på ca 20000 er nok riktig.
Selgeren sa forøvrig (i dag) at det siste fra Hyundai sentralt var at alle som hadde forhåndsbestilt skulle få levert i løpet av 2019.

trykkertor

De har sikkert begynt å koke ned listene, fått vasket bort usikre, og mer korrekt kø nå.
Kan være en forklaring på hvorfor 20000 på listen er flyttet inn i slutt 2019.

Turbato

Jeg meldte min interesse så snart bestilling åpnet 2. juli. Snakket med forhandler i dag som anslår levering ultimo 2019, men sier samtidig at «nærmere leveringstidspunkt får vi fra fabrikk august/september».

Navl1

Noe forvirring i disse dager. Kønummer 317 fikk først beskjed om bil på båt 3, kontra på telefon nå. Bilen ankommer i august, forventet levering helt i slutten av august.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

andy99

Sitat fra: Navl1 på man 30. jul 2018, kl. 13:44
Noe forvirring i disse dager. Kønummer 317 fikk først beskjed om bil på båt 3, kontra på telefon nå. Bilen ankommer i august, forventet levering helt i slutten av august.
Er det levering til deg i august? Er ikke det optimistisk av selger? 2. båt kommer 16 august, 3. båt kommer når? 30 august?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Einride

Kan jo vere han er veldig heldig i forhold til valg av farge, soltak, osv. Levering seint i august må vel bety at bilen hans er på første eller andre båten.

Navl1

Sitat fra: Einride på man 30. jul 2018, kl. 13:56
Kan jo vere han er veldig heldig i forhold til valg av farge, soltak, osv. Levering seint i august må vel bety at bilen hans er på første eller andre båten.

Korrekt, fikk først beskjed om båt 3, så fikk jeg nå beskjed om båt 1 (eller direkte sitat fra selger: "første utlevering"). Selger var svært konservativ og sa slutten av august.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

andy99

Sitat fra: Navl1 på man 30. jul 2018, kl. 13:58
Sitat fra: Einride på man 30. jul 2018, kl. 13:56

Korrekt, fikk først beskjed om båt 3, så fikk jeg nå beskjed om båt 1. Selger var svært konservativ og sa slutten av august.
Ja da gir det mening, beklager. Så bare 3 båt..
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Gordon Retriever

Jeg minner om at listen på side 1 kan oppdateres:

Får du melding om ny leveringstid, kan jeg legge inn en ny kolonne i oversikten som viser dette.

Skriv i så fall et innlegg i denne tråden etter følgende mal:

SitatKønummer:  ...     Ny leveringstid: ....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA