Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp - må ha plass til tre beltestoler i Model S

Startet av bogey, fredag 01. juni 2018, klokken 18:34

« forrige - neste »

bogey

Etter å ha testet en Model S denne uken er jeg veldig sugen på å kjøpe. Men; jeg klarte ikke å få inn 3 beltestoler i bredden. Dette må jeg ha, og jeg ønsker ikke Model X. Har noen her en løsning på dette?

Jejl


Jeronan

We use 3 sitteputter in the backseat regularly.

Best is to buy 2 different type, with one that is a bit higher (in middle) and two that are a bit lower (on the sides).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Trgt

Hvor gamle er ungene? Bakovervendt eller forovervendt?

bogey

De er 6, 8 og 10. Alle sitter i slike beltestoler (har to ulike typer).

https://www.barnashus.no/cybex-solution-x2-fix-pure-black-260496.html

De to yngste er for liten for bare pute, og eldste bør ikke sitte «ubeskyttet» inntil en beltestol. Så det er alle i beltestol nå eller vente et års tid før alle kan sitte på pute.

Jejl

8 og 10 åringen kan vel droppe beltestol?, eller er de ikke høye nok?

daktari

Har hatt 6, 8 og 10-åring på pute siden fjor våres. De er gjennomsnittlig høyde. Måtte ha setebelteforlenger.

Få andre biler det funker på utenom Scenic, Picasso, S-max.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jeronan

Sitat fra: bogey på fredag 01. juni 2018, klokken 22:22
De er 6, 8 og 10. Alle sitter i slike beltestoler (har to ulike typer).

https://www.barnashus.no/cybex-solution-x2-fix-pure-black-260496.html

De to yngste er for liten for bare pute, og eldste bør ikke sitte «ubeskyttet» inntil en beltestol. Så det er alle i beltestol nå eller vente et års tid før alle kan sitte på pute.

That should go fine then. 1 in child seat, one in sittepute and the 10 year old without.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

emurof

Sitat fra: bogey på fredag 01. juni 2018, klokken 22:22De er 6, 8 og 10. Alle sitter i slike beltestoler (har to ulike typer).

Alle disse bør kunne bruke sittepute (etter loven i det minste) og trenger ikke en hel barnestol.

Eventuelt kan de to yngste bruke stol, og den eldste få pute.

bogey

Loven sier at pute er greit, men anbefalingen er klar på at beltestol er sikrere. Å la en sitte på pute skvist mellom to harde beltestoler er heller ikke anbefalt. Så enten må jeg finne tre smale seter ellers blir det ikke Tesla.

Jeronan

I am actually surprised you manage to get your 10 year old to still sit in a "Barnestol".  :o

My son is nearly 7 now and he already starts protesting when he has to sit in the "Barnestol" currently in our BMW i3, since I have the "sitteputer" in our Tesla Model S.

If you dead set on having to use 3 "Barnestol" in your car, then you not going to find any car that supports three of those on the same row. Maybe a huge wide American VAN or something, but you end up needing a 6/7 seater, like the Tesla Model X or ICE car like VW Tuagan XL, Volvo XC90 or something like that.
There is a reason why 5 seaters have only ISOFIX on the two outer seats, since the middle seat is just too narrow. Car would need to be at least 220cm wide, which would be very problematic with parking.

Cars like our previous Volvo V60 and now Tesla Model S are already really wide with 200cm, causing plenty headaches with parking already.

So unless your 8 and 10 year old kids are on the short end of the scale in length, they should be tall enough to safely sit in the back with or without sittepute.

The Tesla Model S is a very safe car and I wouldn't put my own son on a sittepute if I didn't deem it safe. He means everything to me.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

petersv

Vi har tre barnestoler i bredden bak. På hver side bruker vi Cybex solution X (må ta av de klossene) og I midten en Britax adventure. Barna er 2x3 og 5 år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA