Startproblemer

Startet av olavrs, ons 20. jun 2018, kl. 23:43

« forrige - neste »

olavrs

Jeg fikk levert ny Leaf Launch Edition i februar. Har opplevd fire tilfeller av at bilen ikke vil starte. Første gang måtte Falcken starte med startkabler. De tre andre gangene fikk jeg feilmelding(se vedlegg) og måtte ha veihjelp og transport til verksted. Nå er bilen inne på verksted for tredje gang og de har byttet kompressor til aircondition og bestilt ny strømforsyning. Er det andre som har vært så uheldige og er det noen som kan si noe om dette vil påføre bilen et ekstra verditap ved et evt videresalg?

hammer1975

Jag har samma fel på min bil, bärgning till verkstad 28'e april, hade då kört ca 1500km med bilen. Bilen står fortfarande på verkstad, dom har provat byta AC kompressor men fortfarande isolationsfel på högspänningen. Det senaste är att de ska skicka bilen till en annan verkstad som ska felsöka batteripacket.

Detta är min första elbil, kommer sälja den när/om den blir lagad.... Ingen mer Nissan.
Think Classic -2002, påbörjad Li-Ion konvertering

Joltus

Klassisk eksempel på at verkstedet gjør at bilen får dårlig rykte.

Har hatt to feil på mondeoen våres. Begge feilene har involvert mange verkstedbesøk, og mange uker hver gang. To små fillefeil begge gangene. En løs ledning og en korrupt datafil.

Det er ikke leafen sin feil at verkstedene ikke klarer å fikse en slik feil på første forsøk. Dessverre er kompetansen til mekanikerne ofte alt for dårlig. Den løse ledningen ble for eksempel oppdaget da en lokal hobbymekaniker over telefon påstod at dette var noe som var gærnt i forbindelse med en duppedings. Verkstedet bare lo.... Tre besøk senere og halvannen uke på verksted siste gangen fant de den løse ledningen, som gikk til duppedingsen...

Var en frøken på facebook også som hadde denne feilen.

Det man IKKE må gjøre om man får den feilen er å slå av og på bilen. Det burde stått i klartekst på feilmeldingen. Man må komme seg til nærmeste nissan verksted og dumpe bilen der. OG kjøre videre med leiebilen de skal hoste opp.

MrBacardi

Sitat fra: olavrs på ons 20. jun 2018, kl. 23:43
Jeg fikk levert ny Leaf Launch Edition i februar. Har opplevd fire tilfeller av at bilen ikke vil starte. Første gang måtte Falcken starte med startkabler. De tre andre gangene fikk jeg feilmelding(se vedlegg) og måtte ha veihjelp og transport til verksted. Nå er bilen inne på verksted for tredje gang og de har byttet kompressor til aircondition og bestilt ny strømforsyning. Er det andre som har vært så uheldige og er det noen som kan si noe om dette vil påføre bilen et ekstra verditap ved et evt videresalg?

Hvis du opplever samme feil 3 ganger, etter at leverandør tidligere har forsøkt å reparere 2 ganger, så har du som forbruker rett på enten heving av kjøp eller omlevering (altså ny bil).

Lov om forbrukerkjøp:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#%C2%A730
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

EV-FTW

Sitat fra: MrBacardi på fre 22. jun 2018, kl. 19:38

Hvis du opplever samme feil 3 ganger, etter at leverandør tidligere har forsøkt å reparere 2 ganger, så har du som forbruker rett på enten heving av kjøp eller omlevering (altså ny bil).

Lov om forbrukerkjøp:

Det er elt sant. Forbrukerkjøpsloven sier dette, men du må nok gå rettens vei for å få gjennom det. Og det er tidkrevende og utrolig slitsomt.
For jeg er temmelig sikker på at forhandler på ingen måte går med på levering av ny bil, det sitter langt langt inne, selv hva loven sier.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

aasen90

Sitat fra: Øystein K på tir 26. jun 2018, kl. 17:45
Sitat fra: MrBacardi på fre 22. jun 2018, kl. 19:38

Lov om forbrukerkjøp:

Det er elt sant. Forbrukerkjøpsloven sier dette, men du må nok gå rettens vei for å få gjennom det. Og det er tidkrevende og utrolig slitsomt.
For jeg er temmelig sikker på at forhandler på ingen måte går med på levering av ny bil, det sitter langt langt inne, selv hva loven sier.

bare å sørge for at man er NAF-medlem så tar de den saken ;)

steffeo

Nå vel, den er ikke mye verdt. Du kan få inntil 2 timer advokathjelp mot en egenandel; resten må du betale selv.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA