Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

(Poll) Signert kontrakt?

Startet av andy99, mandag 18. juni 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

HPSE

Sitat fra: bno på onsdag 20. juni 2018, klokken 21:57
Oppfattet det dithen at Hyundai ville ha signerte kontrakter klarlagt innen neste torsdag. Spurte ikke om grunn.

Grunnen er at ordninært salg starter 2 juli for de som ikke står i kø... Da vil de nok vite hvor mange som faktisk har signert kontrakt og som skal ha bilen... Sånn at de kan få en leveringsdato...

Ifølge "ryktene" har ca 7000 bestilt på nett... Blir nok litt frafall men... Kanskje 6000 signerer kontrakt?

Om man da kommer 2 juli og vil "shoppe" Kona, så får man sikkert beskjed om at ok.. Leveringsdato xx.xx.2020.... Lurer på hvor mange som faktisk gidder å kjøpe på ordinært salg...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

arthur

Sitat fra: HPSE på onsdag 20. juni 2018, klokken 23:29
Sitat fra: bno på onsdag 20. juni 2018, klokken 21:57
Oppfattet det dithen at Hyundai ville ha signerte kontrakter klarlagt innen neste torsdag. Spurte ikke om grunn.

Grunnen er at ordninært salg starter 2 juli for de som ikke står i kø... Da vil de nok vite hvor mange som faktisk har signert kontrakt og som skal ha bilen... Sånn at de kan få en leveringsdato...

Ifølge "ryktene" har ca 7000 bestilt på nett... Blir nok litt frafall men... Kanskje 6000 signerer kontrakt?

Om man da kommer 2 juli og vil "shoppe" Kona, så får man sikkert beskjed om at ok.. Leveringsdato xx.xx.2020.... Lurer på hvor mange som faktisk gidder å kjøpe på ordinært salg...

Ventetid på elbiler er jo helt håpløst egentlig, men hva er alternativet til å bestille og vente? Vente med å bestille?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

AndersK

2020 er vel året der ventetiden på elbiler slik vi kjenner den i dag blir eliminert. Da begynner for alvor VW å pumpe ut elbiler og jeg tror denne i.d. blir en megahit dersom prisen på 220.000 blir en realitet. Prisen på batterier er vel spådd en nedgang rundt den tiden også, slik at produsentene faktis begynner å tjene penger på å lage elbiler. Så i den grad man skal vente med å bestille dersom man blir forespeilet en ventetid til 2020 på Kona, så har man nok et betydelig større utvalg å velge mellom når den tid kommer. Jeg ville aldri skrevet kontrakt på Kona dersom jeg måtte vente til 2020. Jeg tror bedre biler er på markedet da.


Counterpointer

Sitat fra: AndersK på torsdag 21. juni 2018, klokken 07:23
2020 er vel året der ventetiden på elbiler slik vi kjenner den i dag blir eliminert. Da begynner for alvor VW å pumpe ut elbiler og jeg tror denne i.d. blir en megahit dersom prisen på 220.000 blir en realitet. Prisen på batterier er vel spådd en nedgang rundt den tiden også, slik at produsentene faktis begynner å tjene penger på å lage elbiler. Så i den grad man skal vente med å bestille dersom man blir forespeilet en ventetid til 2020 på Kona, så har man nok et betydelig større utvalg å velge mellom når den tid kommer. Jeg ville aldri skrevet kontrakt på Kona dersom jeg måtte vente til 2020. Jeg tror bedre biler er på markedet da.
Dette argumentet har vært brukt i noen år nå. Det er fremdeles noen som får utlevert Ampera-E i disse dager som viser at den som bestiller og står i kø får bil før de som venter på storproduksjon. Det er ikke startet eller planlagt noe battericelleproduksjon av VW så å forvente store antall fra dem i 2020 er desverre utopi.
Etterspørsel vil overstige produksjon/leveranse i mange år enda.
Den bilen som kan bli levert i stort antall er Model 3 ( og det er ikke til å kimse av), mulig at Tesla sin småbil som de har lansert planer om nå, kommer før VW Neo i store antall.

Turbato

Sitat fra: HPSE på onsdag 20. juni 2018, klokken 23:29
Om man da kommer 2 juli og vil "shoppe" Kona, så får man sikkert beskjed om at ok.. Leveringsdato xx.xx.2020.... Lurer på hvor mange som faktisk gidder å kjøpe på ordinært salg...

Jeg er en av dem. Late to the party. Bilforhandleren har så langt sagt at man nok må påregne halvannet års ventetid. Antar at anslaget ikke er med bakgrunn i faktiske bestillingstall.

Kjetil1986

#35
Snakket nettopp med forhandler på telefon nå (Roa Auto) Han sa at de skulle få mail fra Hyundai Norge innen klokken 15:00 i dag. Der skulle de få vite leveringstidene.

Etter at de har mottatt mailen, skulle de begynne å ringe rundt til alle som har reservert bil hos dem. Han kom til å bruke resten av dagen i dag og i morgen på dette.

Ellers var det bare å komme innom å signere kontrakt når som helst.

BTW: Pris på vinterhjul hos Roa Auto: 15 900,- for originale 17 tommere med Nokian eller Continental. Gummimatter blir levert med bilen uten ekstra kostnad.

EDIT: Han nevnte også at det så ut til å komme 2000 biler til Norge i år, ikke 2500.
Model 3 long range 2021

ca119

Da var det flere på jobben som overtalte meg likevel. Så på vei hjem signerte jeg på Birger N Haug på Lier.
335900kr Galactic Grey Teknikk med skinn - levering ca oktober 2018, senest Desember.   Har Kø-nr.146x

Synes ikke orginalfelgene sa så fine ut, derfor bestillte jeg ikke vinterhjul. Håper det finnes noen finere felger som passer til rimligere pris.

makki

Jeg har kø Nr 2xx så sikkert får bilen innen august tror det(forhandler har ikke kontaktet forhandler ennå, skrivet kontrakt sist fredag)

Kjetil1986

#38
Fikk telefon fra forhandler nå:

Kønummer 17XX, forventet levering februar 2019

Jeg har ikke hastverk med å få bil, så det passer meg perfekt  :+1:
Model 3 long range 2021

Gordon Retriever

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 21. juni 2018, klokken 17:49
Kønummer 17XX, forventet levering februar 2019

Hmm, betyr dette at enten får ikke Norge 2000 biler i 2018 likevel, eller så har du bestilt "feil" farge/utstyr?

Kjetil1986

#40
Det tenkte jeg faktiskt ikke på... :D
Men han sa at bilen kom nok på en båt som kommer «garantert» i februar. Siden det sto februar 2019 som leveringstid og ikke oktober-desember 2018. Altså rimelig spesifikt..

Angående farge og utstyr, så har jeg bestilt pulse red med skinn.
Model 3 long range 2021

HPSE

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 21. juni 2018, klokken 17:49
Fikk telefon fra forhandler nå:

Kønummer 17XX, forventet levering februar 2019

Jeg har ikke hastverk med å få bil, så det passer meg perfekt  :+1:

Så 17xx er ditt opprinnelige kønummer? Isåfall vil det jo si at det kommer veldig få biler i 2018....... Ikke i nærheten av 2000 biler.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

trykkertor

Kan være fordi han bestilte Pulse Red. Den mest bestilte fargen. Så meget mulig andre med kønummer 2000+ og f.eks fargevalg Acid Yellow får bil tidligere.

Navl1

faktisk betyr det at det kommer svært få biler i 2018. Med så sen levering kan man ikke skylde på feil farge osv....

Men vi får se, regner med jeg hører fra min forhandler i morgen.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Navl1

Sitat fra: trykkertor på torsdag 21. juni 2018, klokken 18:23
Kan være fordi han bestilte Pulse Red. Den mest bestilte fargen. Så meget mulig andre med kønummer 2000+ og f.eks fargevalg Acid Yellow får bil tidligere.

Hvor har du det fra? Bryter jo med alle tradisjoner den norske befolkning har for fargevalg på bilene sine.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA