Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Det legges innsats i å overbevise engelskmennene at man kan spare penger med elbil...   :-)

https://youtu.be/qPNkgZOQ5ag

moe696

Advarsel: På tysk :).  Fra smilet å dømme virket han meget fornøyd.  0-100 GPS logget til 4,5 sek

https://youtu.be/XiA2NhPKbQc

Sarepta

Sitat fra: moe696 på mandag 24. september 2018, klokken 21:32
Advarsel: På tysk :).  Fra smilet å dømme virket han meget fornøyd.  0-100 GPS logget til 4,5 sek

Svært positiv omtale, ja. Etter rekkeviddetesten sier han for øvrig at bilen lett klarer 350 kilometer. Man får ta det for hva det er verdt, men det høres ikke så galt ut. Glimtene av rekkviddevisningen i bilen antyder rundt 400 kilometer, trolig før all råkjøringen. Legger ellers merke til 35 kwh/100km i 170 km/t og 40 kwh/100km i 200 km/t.

4Matic Fanatic

https://youtu.be/mWhFpO2NS4w

"If you're tired of waiting for repairs at Tesla, or if you can't stand the panel gaps and the crappy interior - yes, then you should consider this car."



xref

Sitat fra: Burns på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 13:19
https://www.side3.no/motor/test-jaguar-i-pace-6691304

Interessant med svaret fra Jaguar nederst i tesen. Dog litt pussig at de får det til å høres ut som om det var noe galt med akkurat den bilen. Har ikke lest om noen andre som har merket noen betydelig økning i rekkevidde etter nylig oppdatering men vi får nå se.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

chiller

Føler det er litt sånne vibber over infoen fra jaguar:

hemi


elekTrond

@chiller: Pawel oppsummerer akkurat det samme som meme't ditt her: https://hooktube.com/watch?v=31v46CeuqWg

https://youtu.be/31v46CeuqWg
Race between Jaguar I-Pace and Kia Soul EV
Published by Bjørn Nyland on Mon, 08 Oct 2018 20:53:44 GMT




#jaguargate anyone?
'13 Mjau


Counterpointer

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på torsdag 11. oktober 2018, klokken 02:10
Næh.
Forventningene er kommet ganske lavt når litt dårligere forbruk i 90 km/t og litt bedre i 40 km/t enn slagskipet X er positive nyheter...
I tillegg er dette den «tørste» P varianten og antagelig Norges mest slitne X (hvertfall mest brukte).

Men sett i lys av forbruksrapportering så langt, så forstår jeg at det oppfattes som gode nyheter relativt sett

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 11. oktober 2018, klokken 03:15
Forventningene er kommet ganske lavt når litt dårligere forbruk i 90 km/t og litt bedre i 40 km/t enn slagskipet X er positive nyheter...

Det er helt greit å være skuffet over rekkevidden til I-Pace hvis forventningen var at den skulle klare WLTP-rekkevidden med god margin i motorveihastighet, og det kan jeg forstå at en førstegangskjøper av elbil (som jeg er) kunne forvente.

Jeg velger altså allikevel å la være å kaste meg i harnisk på en hashtag-gate når den første elbilen fra Jaguar viser seg å bruke litt mer strøm enn markedets ledende «performance-el-SUV». Litt fordi jeg hadde forberedt meg på hva WLTP faktisk betyr ved å lese meg opp her på forumet, mye fordi både Pawel og Bjørn virker skikkelig imponert over bilen.

Gleder meg til min kommer :D

Sitat
I tillegg er dette den «tørste» P varianten og antagelig Norges mest slitne X (hvertfall mest brukte).

Oi, jeg var forberedt på at batterikapasiteten på bilen ble redusert med alder og bruk, men blir forbruket høyere i tillegg? Kanskje jeg bare skal beholde dieselbilen.  ::)

xyzzy

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på torsdag 11. oktober 2018, klokken 06:52

Oi, jeg var forberedt på at batterikapasiteten på bilen ble redusert med alder og bruk, men blir forbruket høyere i tillegg? Kanskje jeg bare skal beholde dieselbilen.  ::)

Forbruket går vel ikke opp, men når kapasiteten går ned går også rekkevidden ned. 

Mange av faktorene korrelerer - hastighet, forbruk, rekkevidde, ladetid etc. Selv bryr jeg meg egentlig ikke så mye om forbruket i seg selv - jeg bryr meg om rekkevidde og reell ladetid. Og økt forbruk gir lavere rekkevidde. Om det hadde kommet flere Ionity-stasjoner - f.eks. hadde det vært ideelt med en på Tanum - hadde det hjulpet mye.

xref

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på torsdag 11. oktober 2018, klokken 06:52
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 11. oktober 2018, klokken 03:15
Forventningene er kommet ganske lavt når litt dårligere forbruk i 90 km/t og litt bedre i 40 km/t enn slagskipet X er positive nyheter...

Det er helt greit å være skuffet over rekkevidden til I-Pace hvis forventningen var at den skulle klare WLTP-rekkevidden med god margin i motorveihastighet, og det kan jeg forstå at en førstegangskjøper av elbil (som jeg er) kunne forvente.

Jeg velger altså allikevel å la være å kaste meg i harnisk på en hashtag-gate når den første elbilen fra Jaguar viser seg å bruke litt mer strøm enn markedets ledende «performance-el-SUV». Litt fordi jeg hadde forberedt meg på hva WLTP faktisk betyr ved å lese meg opp her på forumet, mye fordi både Pawel og Bjørn virker skikkelig imponert over bilen.

Gleder meg til min kommer :D

Sitat
I tillegg er dette den «tørste» P varianten og antagelig Norges mest slitne X (hvertfall mest brukte).

Oi, jeg var forberedt på at batterikapasiteten på bilen ble redusert med alder og bruk, men blir forbruket høyere i tillegg? Kanskje jeg bare skal beholde dieselbilen.  ::)

At den skulle klare WLTP med god margin var det nok ingen som forventet. At ingen skulle klare å komme i nærheten av WLTP derimot var nok ikke alle like forberedt på. Verken drevne elbil-eiere eller nye.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Sarepta

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på torsdag 11. oktober 2018, klokken 06:52
Det er helt greit å være skuffet over rekkevidden til I-Pace hvis forventningen var at den skulle klare WLTP-rekkevidden med god margin i motorveihastighet, og det kan jeg forstå at en førstegangskjøper av elbil (som jeg er) kunne forvente.

Ingen har forventet WLTP i motorveihastighet, i alle fall ikke erfarne elbilister. Dette er stråmannsargumentasjon. Det er lang erfaring med elbil som gjør at jeg er skuffet. Alle elbiler jeg har kjørt klarer WLTP-rekkevidde under gode forhold i behersket tempo om sommeren. Ingen tester tyder på at Jaguar vil kunne klare det. Jaguramisjonærene i dette og andre forumer ser ut til å mene at så lenge vi ikke kan dokumentere mangelfull rekkevidde nøyaktig etter WLTP-kriteriene, så har vi ingen sak. Det er å snu bevisbyrden fullstendig på hodet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA