Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

mariowing

Sitat fra: Sarepta på torsdag 28. juni 2018, klokken 01:55
Jeg vil til nød akseptere 300 km om vinteren, men 350 om sommeren når i3 lett klarer 220 og Golf enda mer,  er totalt uttafor.

Jaguar selv oppgir EPA range på 384 kilometer. EPA er vel ansett som mulig å oppnå ved normal kjøring og den mest realistiske utregningen for rekkevidde. Så tror nok du er nødt til å velge en annen bil hvis 350 km rekkevidde om sommeren er totalt utafor.

Jeg har også merket meg at flere journalister fra Portugal, MotorTrends som kjørte bilen London - Berlin og det norske bladet Bil som har kjørt I-PACE på norsk landevei anser at 400 km er realistisk å oppnå.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Gordon Retriever

Sitat fra: AJ82 på torsdag 28. juni 2018, klokken 08:39
Sitat fra: S.S på torsdag 28. juni 2018, klokken 08:23
Top Gear kjørte London-Lands End på 99%. Alt avslått og «egget under gasspedalen», fart 70-80.
Ca 56 mil.
Det gir et forbruk på 94 kWh, fordelt på 56 mil ~ 1,7 kWh / mil.  Oppnåelig, men ikke realistisk på vanlig tur.

Mulig jeg misforstår litt, men kan de ha brukt 94kwh. Trodde ikke det var så mye tilgjengelig....

A.J.

Sitat fra: daktari på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:10
Det skal iflg manualen være 84,7 kWh tilgjengelig på I-pace, så 56 mil på den kapasiteten 99-0% er nærmere 1,5 kWh/mil.

94kWh er nok riktig - bilen stoppet underveis og ladet 10%.

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: mariowing på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:39
Jaguar selv oppgir EPA range på 384 kilometer. EPA er vel ansett som mulig å oppnå ved normal kjøring og den mest realistiske utregningen for rekkevidde.

Litt på siden, men har de kommet med offisielle EPAtall ennå? Jeg har bare sett antydninger.

mariowing

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på torsdag 28. juni 2018, klokken 13:53
Sitat fra: mariowing på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:39
Jaguar selv oppgir EPA range på 384 kilometer. EPA er vel ansett som mulig å oppnå ved normal kjøring og den mest realistiske utregningen for rekkevidde.

Litt på siden, men har de kommet med offisielle EPAtall ennå? Jeg har bare sett antydninger.


Har ikke sett offisellt tall nei, dette er den offisielle antydningen som Jaguar oppgir på sin amerikanske side.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Leste et sted at de driver med målinger for tiden og at offisielle tall skal foreligge i juli.
Tipper det blir litt høyere enn de 240 miles de har operert med til nå.

AJ82

Sitat fra: Tellus på torsdag 28. juni 2018, klokken 14:20
Leste et sted at de driver med målinger for tiden og at offisielle tall skal foreligge i juli.
Tipper det blir litt høyere enn de 240 miles de har operert med til nå.

Jaguar har vel sagt minimum 240, men regner med høyere. Sikkert derfor det tallet er brukt i USA. Kunne sikkert gått på en smell hvis tallet hadde blitt lavere...
A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på torsdag 28. juni 2018, klokken 14:33
Sitat fra: Tellus på torsdag 28. juni 2018, klokken 14:20
Leste et sted at de driver med målinger for tiden og at offisielle tall skal foreligge i juli.
Tipper det blir litt høyere enn de 240 miles de har operert med til nå.

Jaguar har vel sagt minimum 240, men regner med høyere. Sikkert derfor det tallet er brukt i USA. Kunne sikkert gått på en smell hvis tallet hadde blitt lavere...
A.J.
Tror Jaguar har brukt det tallet for at deres kjernekjøpere skal kunne kjøre sånn som de pleier og likevel oppnå 240 med I-Pace.

daktari

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 28. juni 2018, klokken 13:40
Sitat fra: AJ82 på torsdag 28. juni 2018, klokken 08:39
Sitat fra: S.S på torsdag 28. juni 2018, klokken 08:23
Top Gear kjørte London-Lands End på 99%. Alt avslått og «egget under gasspedalen», fart 70-80.
Ca 56 mil.
Det gir et forbruk på 94 kWh, fordelt på 56 mil ~ 1,7 kWh / mil.  Oppnåelig, men ikke realistisk på vanlig tur.

Mulig jeg misforstår litt, men kan de ha brukt 94kwh. Trodde ikke det var så mye tilgjengelig....

A.J.

Sitat fra: daktari på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:10
Det skal iflg manualen være 84,7 kWh tilgjengelig på I-pace, så 56 mil på den kapasiteten 99-0% er nærmere 1,5 kWh/mil.

94kWh er nok riktig - bilen stoppet underveis og ladet 10%.
Bra, takk for oppklaring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Xander

Denne forklaringen på Top Gear testen ligger ute i en annen tråd

Top Gear Magazine har nylig kjørt en rekkeviddetest med I-Pace, og fikk beskjed fra Jaguar om å bruke prosent-visningen, den var visstnok pålitelig.
De kjørte til 11%, ladet til 21%, og kom til LandsEnd med 11%.
Altså 99% forbruk på 291 miles / 46 mil.
Ikke over 80, alt avslått.
Så reell rekkevidde ca 40 mil?

Som vel betyr at testen brukte 99% av batteriet!!

daktari

Så da brukte de 85 kWh på de 291 miles?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AJ82

Sitat fra: daktari på torsdag 28. juni 2018, klokken 17:43
Så da brukte de 85 kWh på de 291 miles?

Ifølge forklaring over så burde det være riktig.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

S.S

Sorry, det riktige skulle være 99% av 84,7, ikke 94,7.  Altså 84 kWh...

Tastefeil eller noe sånt, så forbruk ca 1.5.

De brukte totalt 99%, siden de kjørte til 11%, ladet til 21, og ankom med 11%.


turfsurf

Sitat fra: S.S på torsdag 28. juni 2018, klokken 22:39
Tastefeil eller noe sånt, så forbruk ca 1.5.
Vanskelig å si hvor bra dette var. Samme høyde, grei utetemperatur ? I-Pace er jo ikke veldig stor, så kanskje helt OK? Ingen sparebøsse, men helt greit ser det ut til.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sarepta

Sitat fra: turfsurf på torsdag 28. juni 2018, klokken 22:53
Sitat fra: S.S på torsdag 28. juni 2018, klokken 22:39
Tastefeil eller noe sånt, så forbruk ca 1.5.
Vanskelig å si hvor bra dette var. Samme høyde, grei utetemperatur ? I-Pace er jo ikke veldig stor, så kanskje helt OK? Ingen sparebøsse, men helt greit ser det ut til.

Høres realistisk ut. Når jeg kjører i3 i sparemodus under gode forhold, havner jeg et sted mellom 1,0 og 1,1. Tror vi kan sette strek over den tyske testens påstand om dobbelt så høyt forbruk som e-golf ved forsiktig kjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA