Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 27. august 2018, klokken 23:22
Teslabjørn savner tydeligvis minivanen sin og synes interiøret i-Pace er trangt.
Selvinnsikten er det derimot ikke noe å si på:  "Worst review ever!"

https://www.youtube.com/watch?v=Dkb68fvB-Nc

Ganske useriøs test ja, men han er jo ærlig på det. Dessuten er det ikke noe å si på gliset når han tester akselerasjonen :)

Jeg er litt usikker på hva han misliker på slutten, når han kjører rundt på Shell. Er det at bilen bruker et halvt sekund på å skru av håndbrekket (han snakker om autohold) når han trår på gassen?

Nordlands

Nei jeg forstår det slik at han mener det er lagt inn litt kunstig throttle lag, i live stream mener jeg man kunne se han vise det samme også i fart.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

daktari

Som vant med Tesla opplevde jeg også en treghet med respons fra motor som ikke er proporsjonal med pedalen, de har lagt inn en forsinkelse som gjør at det ligner noe mer på en vanlig bil sin treghet i girkasse og turboer.
Noen som husker 2005-versjoner av Audi 3.0 TDI med 2 sekunder lag? Heldigvis langt unna dette i Jaguar, men ganske unødvendig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mariowing

Er vel trolig gjort for å skåne drivverket, er tilsvarende på BMW i3. Tror ikke det vil være et problem i hverdagen.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Her har vi en som har testet bilen en hel uke. Denne bilen hadde  heller ikke luftfjæring.

https://sniffpetrol.com/2018/08/31/a-week-with-a-jaguar-i-pace/

RayBomb

Sitat fra: Tellus på fredag 31. august 2018, klokken 21:09
Her har vi en som har testet bilen en hel uke. Denne bilen hadde  heller ikke luftfjæring.

https://sniffpetrol.com/2018/08/31/a-week-with-a-jaguar-i-pace/
Nice, har bestilt bil uten luftfjærer, så dette var flott lesing, takk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

emmern

Synes det er underlig at en så ny bil har så elendig infotainment. Buggy og laggy. Selv energy/regen-viseren er treg og hakkete. Hva skjer? Håper ikke airbaggene løser seg ut etter et halvt sekund også. Da har du en situasjon  :o
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

RayBomb

Sitat fra: emmern på mandag 03. september 2018, klokken 00:30
Synes det er underlig at en så ny bil har så elendig infotainment. Buggy og laggy. Selv energy/regen-viseren er treg og hakkete. Hva skjer? Håper ikke airbaggene løser seg ut etter et halvt sekund også. Da har du en situasjon  :o
Lol, for at bilen skal være godkjent må nok airbag løse seg ut umiddelbart.
Er enig med at infotainment systemet kunne vært kjappere, mye kjappere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

En skribent på en engelsk forum testet ut enda en jaguar med stålfjærer. De som har bestilt standard fjærer har ingen grunn til å angre ser det ut for.

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=410&start=50


At the end of last week I was invited for a trade plate test drive by my dealer.

When I arrived for my appointment the salesperson who had arranged it, and who was going to accompany me, was deeply tied up with some other clients. So after hanging around for 15 or 20 minutes, they arranged for an apprentice salesperson to take me out. I'd been chatting to the guy while I was waiting. He was charming and very enthusiastic about the I-Pace, but hadn't received any proper training on the car. Like me, he was thrilled to be having his first ever run in an I-Pace!

The demonstrator was an SE in Indus Silver with the extremely boring 20" wheel design the SE comes with as standard. Compared to the Corris Grey First Edition sitting on 22" wheels under the showroom lights, it looked a bit underwhelming. I think the perceived desirability of the I-Pace is very spec sensitive.

I was also disappointed to find the demonstrator was running on steel springs. Not because there is anything wrong with them, but I've ordered air suspension and was hoping to find out how good it is.

The dealership is just around the corner from my office, so I asked if we could start out by doing my seven mile commute home. It was late afternoon and the evening peak had already started, so there was no possibility of seriously trying out the performance. But I was keen to do a comfort comparison with my BMW X5 40e PHEV.

The I-Pace is much quieter than my X5 running in electric mode. The steel springs ride a bit better than my X5 on the stretch of A road on my route, and much better on the undulating B road on the approach to our village. Very much better... the X5 pitches about like a light aircraft in a storm, whereas the I-Pace handled it well.

I don't think anyone should have any doubts about going for the steel springs. Especially with 20" wheels.

There is a section of the B road with a reasonable surface. There was no other traffic about so I pressed down on the accelerator. I didn't keep it pressed for long! In all my life I have never driven anything that comes even close! Over the years I have had a couple of BMW M5s, my wife has had an M3, a few Porsche Boxsters and a Cayman. The M cars were back in the naughties, so not as powerful as today's cars, but the I-Pace would have totally flattened them.

The I-Pace is a seriously fast car. Far faster than anyone could ever need in a family SUV!

We look a long route back to the dealership and in total I got to drive the car for about an hour. Range... the car was in low regen mode and I had to use the brakes quite often. Neither I, nor the apprentice, could figure out how to change it. Nevertheless, and totally unscientific, I'd say the available range dropped pretty much by the distance we covered. Certainly, no alarm bells went off in my head.

Despite press criticism; I found the brake feel to be perfectly satisfactory. One first touch and I totally forgot about them.

I was very impressed with the interior finish of the SE. When I got back into my X5 it felt like a bit of a step down. In terms of modernity it felt like a massive step down! That said, the current X5 is about to be replaced with a new model, so not really fair.

Overall I was hugely impressed and have absolutely no doubt whatsoever that I have done the right thing in ordering one. The next six weeks are going to seem like a very long time!

kirky

2019 Long Range S, HW3, CCS.

Eyvind Bernhardsen

Mye prat (egentlig ikke så mye om bilen), men disse gutta virker fornøyd:

https://youtu.be/1NiXonkHnmw

Gordon Retriever



Counterpointer

#178
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 08. september 2018, klokken 00:08
Hvor rask er i-Pace på Laguna Seca?

https://www.youtube.com/watch?v=SHLLyQ4yIq4
1.48,18 er ikke dårlig, når Lucid kjører en ribbet og race prototype med 1000 hk på 1.41,67

Den raskeste tiden i dag for Tesla er Model 3 med 1.48,36 (S og X blir for varme og blir begrenset før de har kjørt en runde)

Jejl

1.48.18 blir nok snart slått av Model 3. En non-Performance har kjørt på 1.48.6. Performance-utgaven bør vel klare  noen sekunder raskere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA