Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatert: Film, bilder og omtale

Startet av AJ82, søndag 17. juni 2018, klokken 18:29

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 15. juli 2018, klokken 13:08
Full HD, full skjerm, full lengde - Thomas fra Autogefühl kjører i-Pace:

https://www.youtube.com/watch?v=95gNVoO8HpI&t=4s

*Audi har bedre leverandør av seter.
*Blinklysrelé for høylydt?
*Betjening av temperatur/setevarme kunne vært bedre.
*I-Pace er driver's car blant større elbiler.
*Why was the car horning?

Få også med deg Thomas sveiper og trykker for å endre rekuperasjonsnivå i fart.

Tommel opp for en test som ikke gjør stort nummer ut av kunstig lyd under akselerasjon.
Tror ikke den godeste Thomas har fått med seg kjørelyden i det hele tatt.

Godt å se en test som også er kritisk til løsninger som samtidig er veldig begeistret for hvordan bilen faktisk kjører
Morsomt at han sammenligner gassrespons med Tesla sine P modeller, tror det er noe overdrevet, men siden det er blitt sagt at de har modelert responsen etter fossilmotor var jeg litt bekymret og er nå lettet.


Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nordlands

Allerede lagt ut i post #98. Vil forøvrig tro X 100D i testen ikke er "uncorked" og sannsynligvis ikke kan det, da UK 67-skilt indikerer produksjonsdato sep.17-feb.18.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Nordlands på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:22Allerede lagt ut i post #98. Vil forøvrig tro X 100D i testen ikke er "uncorked" og sannsynligvis ikke kan det, da UK 67-skilt indikerer produksjonsdato sep.17-feb.18.
Så ikke den, men enig at 100D tilsynelatende var treg fra null. Men den har ikke launch mode, så det kommer an på hvordan sjåføren startet opp. Man bør sette bilen i "hill hold", og så smekke gassen i bunn når man får startsignal.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

daktari

Den testen er ikke så bra, de er såpass like i ytelser at bare noen tideler senere start eller brems gir utslag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

De burde øvd og øvd og øvd og så øvd noen ganger til og SÅ kunne de kjørt racet

AJ82

En av fordelene, omtrent uansett elbil, er ytelsene. Om du snakker Tesla eller Jaguar går nok bilene mer enn bra nok uansett. Performance modellene til Tesla skiller seg jo bra ut, men det gjør også prisen.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

aljbarth


anorway

Jeg satt inne i denne rød bilen når jeg var på Tjøme i helgen som var.  :+1:

geear

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 24. juli 2018, klokken 07:42
https://www.youtube.com/watch?v=tRlq3mSMtYo
Uten å sammenligne med de to ved siden av her, så må jeg si at baksiden av i-Pace virkelig er som medaljens bakside. Ikke akkurat den heldigste vinkelen... Minner om Mitsubishi Lancer.  :o

F-Pace har hatt lignende problem, den så gammel ut bakfra før den var lansert. Jaguar har gjort så mye bra design i senere tid, men virker som alle problemene tårner seg opp i bakenden.

Counterpointer

Sitat fra: gr på onsdag 25. juli 2018, klokken 15:09
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 24. juli 2018, klokken 07:42
https://www.youtube.com/watch?v=tRlq3mSMtYo
Uten å sammenligne med de to ved siden av her, så må jeg si at baksiden av i-Pace virkelig er som medaljens bakside. Ikke akkurat den heldigste vinkelen... Minner om Mitsubishi Lancer.  :o

F-Pace har hatt lignende problem, den så gammel ut bakfra før den var lansert. Jaguar har gjort så mye bra design i senere tid, men virker som alle problemene tårner seg opp i bakenden.
For å sammenligne med de to på siden så ser den liten og smekker ut, den har ikke bolle i ovnen hvertfall

Tellus

#117
Ved siden av Model X blir de fleste biler vakre bakfra. Kanskje med unntak av BMW X'er. BMW har aldri fått till baksiden på sine SUV'er. Porsche of Mercedes (GLC) er ikke så ille. Jaguar synes jeg er fine, men smaken er som kjent som baken....  8)

daktari

Nye Land Rover Disco er min nye favoritt blant stygge hekker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JaguarPace

Enda en god omtale av I-Pace, og denne gang fra core77.com

PS! Det som er spesielt interessant her, er at de tydeligvis har blitt fortalt at produksjons modellen skal inneholde capacitive charging for mobilen. (Trådlås lading) "..and while our test model featured USB ports, the production version will reportedly feature capacitive charging for your smartphone". Hadde vært en ekstra liten bonus om dette stemmer. :+1: :)

https://www.core77.com/posts/78880/Jaguars-New-I-Pace-Part-1-Test-Drive
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA