Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App for styring av varme/kjøling

Startet av Baresorgen, onsdag 13. juni 2018, klokken 22:33

« forrige - neste »

Goggen123

Sitat fra: TM på torsdag 14. juni 2018, klokken 18:51
Sitat fra: Håkon77 på torsdag 14. juni 2018, klokken 17:30
Ja, det er jo kjempekult å ankomme togstasjonen kl 0.15 i 16minus og komme til en bil som er pisse kald og har 1cm is på frontruta fremfor en varm bil med tint frontrute. Jeg ser den.
For noen er sikkert dette viktig, men jeg tror de fleste ikke vil savne dette. Det er vel mulig å innstille avreisetider fra bilen, og det er kanskje mulig å starte forvarming med nøkkelen hvis man har bilen parkert rett utenfor huset ?

Artig når man skal tro på vegne av andre. Jeg trenger ikke hengerfeste, og tror heller ikke de fleste vil savne det.

Leifen1980

Kan bare svare for meg selv at appstyring har vært veldig nytting på Leafen min, og har økt komforten betydelig.
Dette gjelder da flere dager i uken fra oktober til april. Dette er både i jobbsammenheng når jeg slutter på forskjellig tidspunkt og starter forvarming 10 minutter før jeg setter meg i bilen, eller i helgene når man skal ut på tur og ikke ønsker å fryse for mye de første minuttene.
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Limodriver

Optimalt sett er jeg enig i at en app ville være fordelaktig, akkurat som enkelte andre egenskaper som memory på setene ville vært det, varme i baksetet osv.

Det jeg gleder meg mest til er å kunne bruke varme når en kjører slik at en ikke fryser tærne av seg og vinduene i bilen ikke ser ut som frostet glass som det er umulig å se ut av.

LFC

Jeg gleder meg til å ha bilen i garasjen.
Den blir jo varm på sekunder uansett når man «starter» bilen.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Goggen123

Sitat fra: Limodriver på fredag 15. juni 2018, klokken 17:11
Optimalt sett er jeg enig i at en app ville være fordelaktig, akkurat som enkelte andre egenskaper som memory på setene ville vært det, varme i baksetet osv.

Det jeg gleder meg mest til er å kunne bruke varme når en kjører slik at en ikke fryser tærne av seg og vinduene i bilen ikke ser ut som frostet glass som det er umulig å se ut av.

Ja det blir deilig med varme når man kjører, det er det få som kan tilby i dag.

Trond.m

#20
Sitat fra: Goggen123 på fredag 15. juni 2018, klokken 22:28
Ja det blir deilig med varme når man kjører, det er det få som kan tilby i dag.
Takk, @Goggen123 for dine «konstruktive» bidrag på elbilforum  ???

Hvis du har noe kunnskap kunne du kanskje heller svare på om man kan starte forvarming av kupeen ved å  fjernstyre kupevarmeren fra nøkkelen som jeg tidligere stilte spørsmål om. Det er det mange biler som har mulighet for, og det vil for mange være en viss erstatning for styring med app. At du sammenliknet fravær av app med fravær av hengerfeste blir meningsløst. Har man bruk for henger MÅ man ha hengerfeste. De fleste som er tørre bak øra tåler å vente 3-4 minutter på å få varme i bilen. Det er det en million bileiere som lever godt med i dag. Er dette en dealbreaker for deg, så er det mange på listen som vil ha plassen din.

AppleKnocker

Sitat fra: Kires på torsdag 14. juni 2018, klokken 20:33
Det  er jo helt vilt at man ikke kan programmere oppvarming uten å være koblet til strøm. Er ille nok at det ikke er app styring men tenkte at jeg kanskje kunne greid meg uten det men dette er jo helt håpløst.

Så da får jeg vurdere om jeg bil ha varm bil med Leafen og måtte lade av og til eller kald bil og slippe lading..

Er det slik på Ioniq også?
Både Ioniq og Kia Soul har denne løsningen.

Hvis Kia klarer å mase seg til hengerfeste på Niro, burde det også være mulig å krangle seg til en SW update på vegne av norske Kia og Hyundai kunder.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA