Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering august / september

Startet av Nicholai, torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16

« forrige - neste »

Nicholai

Når jeg bestilte sto det juli. Snakket med en selger før jeg la inn bestilling som sa det ikke var oppdatert, og august september var mer realistisk. Hørtes ut som han skulle få det endret i estimator når han så det. Kanskje de ikke oppdaterer den hyppig?

Noen som forresten han noen anslag på hvilken båt bilene våres kommer i? Jeg har ingen anelse lengre. Alle mine spådommer har slått feil sålangt.

georglu

Yes! Bilen min er på vei. Kun 14 dager etter bekreftelse!

SitatDin Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

pers1

#17
TMX 100D  bestilt

Bestilt: 25.05
Låst: 01.06
VIN: 03.06 og I produksjon
Ferdig Produsert: 9.7
Lastet på skip: 9.7:Your Tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe
25.07: tracket står fremdeles på kaien i USA
Estimert levering: 09.07: September - Early October
Pick up: Drammen
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Recursos

TMX 75D bestilt

Bestilt: 28.06
Låst: 05.07
VIN: Ikke fått enda
Ferdig Produsert: ?
Lastet på skip: ?
Estimert levering: Stod september ved config
Pick up: Brummundal
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

Phantom3D

#19
TMS 75D bestilt

Bestilt: 25.06
Låst: 02.07
VIN: 02.07 (I Produksjon)
Ferdig Produsert: 20/7, "På vei fra Fremont til havnen i USA"
Lastet på skip: ?
Estimert levering: Stod august ved config
Edit 20/7: Beregnet leveringstid: September - Early October
Pick up: Drammen
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

aarnesen

TMS 75D bestilt

Bestilt: 26.06
Låst: 03.07
Ferdig 17.07
Lastet på skip: 18.07
Estimert levering: Stod august ved config
Pick up: Bergen

Phantom3D

Sitat fra: aarnesen på onsdag 18. juli 2018, klokken 22:40
TMS 75D bestilt

Bestilt: 26.06
Låst: 03.07
Ferdig 17.07
Lastet på skip: 18.07
Estimert levering: Stod august ved config
Pick up: Bergen

Det gikk jo fort for deg, standard interiør/ premiumpakke?
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

aarnesen

Jeg er fornøyd! Standard interiør, ingen premiumpakke. På kontoen min står det nå:

Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.
Beregnet leveringstid: September - Early October

Noen som har tips for å finne ut hvilken båt den muligens er på? Hadde vært spennende å kunne følge med.

Toffe

TMX 75D:
Bestilt 19.05
Låst 26.05
Vin 28.05
Ferdig produsert og lastet på båt i samme oppdatering 27.06
Skal til Bergen.

Ligger fremdeles med status på skip på vei til Europa.
Var i kontakt med delivery tidligere denne uken og fikk følgende tilbakemelding: Vi kan kun se at bilen fremdeles er på transport fremdeles og estimert levering er pt i midten av september; vi får ytterligere informasjon fra Logistikk ila neste måned når bilen er kommet noe nærmere Norge. DU kan også følge status på din MyTesla side.

Toffe

Noen som har erfaring med at transport fra US til Europa tar en mnd?

Nicholai

Sitat fra: Toffe på tirsdag 24. juli 2018, klokken 21:22
Noen som har erfaring med at transport fra US til Europa tar en mnd?

Min har stått i transport til europa i 6 uker nå. Er avhengig av om den sendes fra øst eller vest kysten. Gikk det raskt fra in production til båt sendes den nok fra san fransisco og da tar det lang tid. Har den vært i transport til havn i ca 1-2 uker sendes den fra østkysten og tar nok bare 2-3 uker til europa.

emmern

Jeg tok en inventory som visstnok er "på vei fra USA" men status på siden sier "Du vil bli kontaktet av en Tesla leveringsspesialist for å tilrettelegge for betaling og levering av din Model S.". Må jeg kontakte tesla for å oppdatere dem med virkelig status eller hvordan funker dette?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

redeyechris

Eg ble ringt og snakket med en hyggelig mann fra delivery og status på mytesla var at bilen er på veg til Europa og vi pratet litt om finansiering og levering. Dette skjedde nesten en måned siden og status er det samme en måned etterpå. Ifølge Tesla bilen blir levert slutten av august begynnelsen av september og eg blir kontaktet fra en Tesla representent ei veke før levering. Det trengs ikkje å bekymre seg, du skal få den samtalen du venter på. Bare ha i bakhodet to orda. Tesla tid
Tesla Model S75D Sep 2018

Chrizzlybear

TMS 75D

Bestilt: 28/05 (estimert levering: August)
Låst: 04/06
VIN: 05/06
Lastet på skip til Europa: 02/07 (estimert levering endret til sent August-Septemer)
Pick up i Drammen

... men nå ringte det nettopp en dame fra Tesla som sa at bilen slettes ikke hadde blitt lastet på et skip ennå, og  fortsatt befant seg i Baltimore :( Den forventes å ankomme Norge i midten av September, med utlevering sent September.


Nicholai

Sitat fra: Chrizzlybear på tirsdag 31. juli 2018, klokken 11:58
TMS 75D
Bestilt: 28/05 (estimert levering: August)
Låst: 04/06
VIN: 05/06
Lastet på skip til Europa: 02/07 (estimert levering endret til sent August-Septemer)
Pick up i Drammen

... men nå ringte det nettopp en dame fra Tesla som sa at bilen slettes ikke hadde blitt lastet på et skip ennå, og  fortsatt befant seg i Baltimore :( Den forventes å ankomme Norge i midten av September, med utlevering sent September.

Kjedelig! Har hørt at disse oppdateringene på netter ikke er til å stole på. Jeg bestilte 1 mnd før deg og har fortsatt ikke hørt noe. Sist jeg hørte fra dem var for 2 mnd siden, da var estimert levering 2. halvdel av august. Nærmer seg med store skritt. Står fortsatt lastet på skip på mytesla. Håper virkelig den er på skip..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA