Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler er en fremtidsvisjon som ikke leveres - kjør istedet mc!

Startet av Banan, torsdag 14. juni 2018, klokken 07:06

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Karl-Wilhelm på torsdag 14. juni 2018, klokken 10:22
Norsk Motorcykkel Union - Motorsykler bruker mindre drivstoff enn biler - 11. mai 2016

De 10 mest solgte motorsyklene hadde et forbruk mellom 0,28 og 0,57 l/mil, og hadde et gjennomsnitt på 0,44 l/mil.
https://nmcu.org/motorsykler-bruker-mindre-drivstoff-biler/2861/
[/quote]

Nå har tilsynelatende hybridteknikken eliminert fordelene motorsykkelen har på forbruk, og når myndighetene innfører bompenger også på elbil vil nok salget av disse uansett få seg en kraftig brems.

Hadde jeg startet fra bar bakke ville valget mitt vært en Landrover Sport med 400 Hk og 0,28l/mil i forbruk for turen til hytta, og en 3 hjuls elektrisk og bomfri Solo EV til alt annet
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Går dårlig i forhold til skikkelige elbiler, og det forbruket der kan du nok bare drømme om i virkeligheten. Kan bli spennende å se fra 1.1.2019, når det blir krav om tall etter WLTP..

doldis1

 
SitatHadde jeg startet fra bar bakke ville valget mitt vært en Landrover Sport med 400 Hk og 0,28l/mil i forbruk

Hadde du kjøpt en Landrover hadde du trolig endt opp på bar bakke ... ;)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Powerflux

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Powerflux

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. juni 2018, klokken 22:51
Ikke enda, men er lovet min høsten 2018
Så kult :+1:
Hva ryker en sånn på?
Jeg er omtrent like allergisk mot bompenger som du er...nesten ;)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

elektrolux

Velkommen til klubben.

Kommer på ca 130 laken. Skal jeg "verve" deg på en slik? Kjører sirkler rundt Renault Twizy.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

emurof

Sitat fra: Banan på torsdag 14. juni 2018, klokken 07:42
Har tenkt mye på Model S selv, men rygger pga prisen. Har råd til en slik, men kommer fra et nøysomt arbeiderklasse hjem der pengene ikke sitter veldig løst  :D

Familieturene går fortsatt med min diesel stasjonsvogn, mens jobbkjøring blir med mc. Funker bra det!

Hvis du kjører diesel så sitter jo pengene nettopp løst, gjør de ikke? Det er ikke akkurat billig, dette fossile drivstoffet.

SveinJ

Kjører både mc, i3 og Q3, hvert til sitt behov. En 1200ccm boxer bruker 5l/100km, så det er ikke billig akkurat. Heftig årsavgift og forsikring. Pluss en del laken i kjøreutstyr. Men mc har sin sjarm som de med 4 hjul aldri opplever!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA