Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.21.9

Startet av sjokomelk, lørdag 09. juni 2018, klokken 11:15

« forrige - neste »

Larsebass

Hadde også en fantombrems på E6 i dag. Holdt rundt 100km/t sørover mot Solli på E6 da Guran dro hardt i bremsen. Dette var under en liten bro.
Tesla X75D.

fonberg

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 12. juni 2018, klokken 16:23
Er det en vei over tunellen den plutselig hopper innpå?

Nope, ingen veier som krysser Helltunnelen. Får/fikk derimot fantombremsinger i Strindheimstunnelen som kan forklares med kryssende vei over, med lavere fartsgrense.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

hma

Joda, dem gamle E6'n krysser Helltunnelen, se vedlagt kart. Var det der den hogg til?
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

fonberg

Sitat fra: hma på tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:14
Joda, dem gamle E6'n krysser Helltunnelen, se vedlagt kart. Var det der den hogg til?

Det har du rett i. Nei, den hogg til ca en km før søndre utløp.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Alexxx

jeg også får fantombremsing i Helltunnelen, men ikke alltid! Noen ganger så funker det fint!

CaZpaH

Sitat fra: Alexxx på onsdag 13. juni 2018, klokken 12:38
jeg også får fantombremsing i Helltunnelen, men ikke alltid! Noen ganger så funker det fint!

Samme her. En gang registrerte den 30kmt rett før jeg kjørte inn i den :-p Så var ikke mye nytte med AP den turen (skjedd bare 1 gang).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

spirrevipp

Tok sjansen og installerte 2018.21.9, og så langt virker det greit nok; ikke merket noe mer vingling, kun en fantombremsing, ikke dramatisk økning i hendene på rattet meldinger.

Biler i andre felt fungerer sånn delvis ved avkjøringer, noen ganger virker det perfekt og noen ganger er den litt treg til å vise feltet og bremser for biler som er i ferd med å svinge av.

Må kjøre flere turer for å få et bedre inntrykk, men førsteinntrykket er at det er fremgang.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

geear

Kjørt en del på AP i dag, og stoler ikke like mye på den som før. Fra .10 var den dønn solid, men i dag gjorde den rare ting med posisjoneringen. Hadde et par tilfeller den var aaaltfor langt mot stripene, ene gangen helt på gulstripa. På den andre siden kjørte den også helt supert i et byggeområde der det knapt var veimerking, mellom sperringer og masse trafikk.

Vhagar

Flere som har lagt merke til at automatiske vindusviskere ikke virker på denne (og forrige forsåvidt), på AP2.5 bil? Hverken første eller andre stillet ser ut til å bry seg, bare visker sporadisk uten mål og mening.

Tror jeg må montere et gopro mellom rattet og instrumentpanelet, de feilmeldingene som popper opp der vises alt for kort til at en får det med seg. Legger merke til at det stadig dukker opp en melding når jeg setter meg inn i bilen. De skulle hatt en log for dette på hovedskjermen eller i det minste sørge for at jeg får lest den ved å fjerne den først etter et trykk på ett-eller-annet.


Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Sitat fra: Vhagar på torsdag 14. juni 2018, klokken 14:06
Flere som har lagt merke til at automatiske vindusviskere ikke virker på denne (og forrige forsåvidt), på AP2.5 bil? Hverken første eller andre stillet ser ut til å bry seg, bare visker sporadisk uten mål og mening.
Virker helt fint på min 2.5-bil, og har ikke forsvunnet på noen versjoner siden det ble lagt til. Hatt dag nummer to med regn på mange uker i dag, og den stod i trinn 2 (som den alltid gjør) og jeg rørte den verken ved oppstart eller under 3,5 mils kjøring i variabelt regn og fra småveier til trafikkert 4-felt. Nærmer seg veldig å være tilnærmet likt tradisjonell regnsensor i X5/e-Golfen.

Sitat fra: Vhagar på torsdag 14. juni 2018, klokken 14:06Tror jeg må montere et gopro mellom rattet og instrumentpanelet, de feilmeldingene som popper opp der vises alt for kort til at en får det med seg. Legger merke til at det stadig dukker opp en melding når jeg setter meg inn i bilen. De skulle hatt en log for dette på hovedskjermen eller i det minste sørge for at jeg får lest den ved å fjerne den først etter et trykk på ett-eller-annet.
Har ikke slikt heller på min, men så lenge de vises så er de nok registrert i feilloggen på bilen, da kan Tesla lese det av hvis du kjører på "drive in"...

Eventuelt gjør sikkert telefon med slowmo-opptak susen?

DagfinnN

Vindusviskere virker bedre enn noen gang hos meg.
Kom noen smådråper i morges for første gang siden 11. mai. Hadde glemt at viskerne sto på og plutselig virket de.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

sfinxern

Har fått beskjed om oppdatering jeg og. Fikk først i går, men den feilet. Fikk nytt varsel i dag og skal prøve å installere i ettermiddag. Litt dumt hvis AP maser om hendene på rattet hyppigere. Ingen vits i å kjøre med AP hvis man må holde begge hendene på rattet hele tiden? Kan like gjerne bare kjøre med ACC da?

Håper grafikken på bilene rundt snart kan skille på Mc, lastebil og biler :+1:. Uansett bra det kommer oppdateringer :).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

cra

Sitat fra: sfinxern på torsdag 14. juni 2018, klokken 16:01
Ingen vits i å kjøre med AP hvis man må holde begge hendene på rattet hele tiden? Kan like gjerne bare kjøre med ACC da?

Det er jeg slett ikke enig i. Jeg hviler alltid minst venstrehånda på rattet uansett, men jeg trenger ikke aktivt styre bilen. Når den ber om henda på rattet er det bare å dra/skyve lett i rattet så er den fornøyd. Veldig liten insats, og jeg kan følge mer med på hva som skjer foran/rundt bilen og være litt mindr eopptatt av å passe på plasseringen i kjørefeltet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

daktari

Er heller ikke fornøyd med autoviskerne. Går de aldri over i kontinuerlig visking automatisk? Sitter her i sommerstormen og den visker hvert 5. Sekund i både auto 1 og auto 2.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

prophan

har hatt .21 noen dager. AP viser nå biler i andre felter, men so what når resten går 2 steg tilbake. Opplever phantom nedbremsinger stadig og mye mer enn før. virker som bilen oppfatter alle andre biler som en fare, og den lugger litt i bremsen stadig vekk. i tillegg har den blitt dårligere å posisjonere seg når det er fletting av felt fra høyre. den legger seg inn i høyre feltet så fort den ser åpning, istedenfor å holde seg mot venstre linjen i feltet den er i. med denne utviklingsfarten får vi ikke noe selvkjøring på lenge og etter at konkurrende systemer er blitt lansert. for eks hvorfor tar lesing av trafikkskilt så lang tid når d var på plass i ap1 for flere år siden?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA