Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

BatteriOgFossil

Sitat fra: daktari på mandag 08. juli 2019, klokken 09:38
Veldig interessant gjennomgang av elbil24.
Bilen får jo god omtale (...)

Gjennomgangen er interessant, men man må ta all rosen med en klype salt. Dette er i praksis en form for moderne reklame under dekke av å være en biltest.

Trond.m

Interessant med kulefeste skjult bak skiltet. Da er det jo beskyttet mot søle og salt. Løsningen med ryggekamera bak logoen er vi jo kjent med allerede, og jeg må si at VW gjør noen smarte valg. Store hjul og bakhjulsdrift tyder også på at de tar med seg erfaringene fra BMW i3  :+1:

Electric cars in Norway

#407
Jeg er veldig tidlig i reservasjonskøen  :+1: og som alle andre i kø fikk jeg epost fra vw i dag: kopi under og her er lenke til nyheten:

https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=VW_ID


ID.3 1ST er prøvekjørt!

Hei xxxx

I lengre tid har vi jobbet sammen med fabrikken for å få muligheten til å la en norsk journalist teste og prøvekjøre helelektriske ID.3. Norge er et viktig marked for Volkswagen AG, og vi er stolte over den posisjonen vi har fått. Nå har vi fått lov til å invitere Elbil24 til å prøvekjøre nye ID.3 i Tyskland – som det andre mediet i verden.


Elbil24 har tatt en grundig gjennomgang av ID.3 sammen med Volkswagens ingeniører og trekker blant annet frem følgende;

God vektfordeling sikrer god fremkommelighet, også på vinterføre.

Kombinasjonen av et kortere panser og en frontrute som er trukket lenger frem gir veldig god plassfølelse innvendig.

Bilene som kommer til Norge er riktig spesifisert for norske forhold.


Vi håper du gleder deg til å lese mer om bilen som du har forhåndsbestilt!




Se filmen og les hele testen her
https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857?utm_source=ACS&utm_medium=epost&utm_campaign=VW_ID

Gled deg til onsdag – da får du et nytt nyhetsbrev der vi vil vise deg mer av interiøret i ID.3 1ST.



Vennlig hilsen Volkswagen Norge


Chimp

Jeg har hele tiden håpet på firehjulsdrift på største batteripakke. Synd det ikke blir det, hadde vært gull vinterstid og ville solgt bra i Norge

Trond.m

Om den får tilnærmet like god framkommelighet i snø som i3 skal jeg være fornøyd. Men det forutsetter at den har mulighet for å sette ESP systemet i en modus som tillater litt hjulspinn. Full ESP har tendens til å bremse drivhjulene så mye ved hjulspinn at all kraften til drivhjulene blir borte.

Counterpointer

Sitat fra: Chimp på mandag 08. juli 2019, klokken 17:49
Jeg har hele tiden håpet på firehjulsdrift på største batteripakke. Synd det ikke blir det, hadde vært gull vinterstid og ville solgt bra i Norge
Helt enig!


batterimannen

Pris first edition fra: under 40 000 euro.

Så kommer tillegget opp til ID.3 1st. Plus, og ID.3 1st. Max
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stikkkontakt

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 09. juli 2019, klokken 10:17
Pris first edition fra: under 40 000 euro.

Så kommer tillegget opp til ID.3 1st. Plus, og ID.3 1st. Max

40.000 Euro er 326.000 kroner uten moms.
Så spørs det hva Møller-momsen blir og eventuelle rabatter.

batterimannen

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 02. juli 2019, klokken 19:29
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:42
Sitat fra: kodax på søndag 16. juni 2019, klokken 09:22




Hvor mange liter gjetter dere på her?

Ca 350 tipper jeg, litt mer en dagens. Spørs litt på hva som ligger under lokket.

De oppgir ca 10% mer enn Golf, og så sier de i elbil24-artikkelen at de maste seg frem til å få et ca mål på 390 liter.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Dom Toretto

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. juli 2019, klokken 10:23
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 09. juli 2019, klokken 10:17
Pris first edition fra: under 40 000 euro.

Så kommer tillegget opp til ID.3 1st. Plus, og ID.3 1st. Max

40.000 Euro er 326.000 kroner uten moms.
Så spørs det hva Møller-momsen blir og eventuelle rabatter.

Den blir mye høyere. Her er eGolf eksempelet. eGolf koster 334 700 kr (listepris se bort fra kampanjen nå). I Tyskland 35 400 Euro (vi tar ikke høyde for mva eller for tysk fradragsinsentiv). Da blir en VW euro lik 9,45 kr. Altså en ID3 på 40 000 Euro kommer da på 378 000 kr. Så legger du på de forskjellige utstyrspakkene, sikkert en 15-20 00 i mellom hver så ender top ID3 med alt på ca 430 000. Absolutt gjetting og kinamatte, men holder noe vann mener jeg.

anorway

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 09. juli 2019, klokken 10:23
Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 02. juli 2019, klokken 19:29
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:42
Sitat fra: kodax på søndag 16. juni 2019, klokken 09:22




Hvor mange liter gjetter dere på her?

Ca 350 tipper jeg, litt mer en dagens. Spørs litt på hva som ligger under lokket.

De oppgir ca 10% mer enn Golf, og så sier de i elbil24-artikkelen at de maste seg frem til å få et ca mål på 390 liter.

Som dere ser av bildene i filmen på Elbil24 så er den en stort rom under selve bagasjen. Og et ekstra rom under der igjen, perfekt til kabler etc.





Stikkkontakt

Sitat fra: Dom Toretto på tirsdag 09. juli 2019, klokken 13:13
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. juli 2019, klokken 10:23
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 09. juli 2019, klokken 10:17
Pris first edition fra: under 40 000 euro.

Så kommer tillegget opp til ID.3 1st. Plus, og ID.3 1st. Max

40.000 Euro er 326.000 kroner uten moms.
Så spørs det hva Møller-momsen blir og eventuelle rabatter.

Den blir mye høyere. Her er eGolf eksempelet. eGolf koster 334 700 kr (listepris se bort fra kampanjen nå). I Tyskland 35 400 Euro (vi tar ikke høyde for mva eller for tysk fradragsinsentiv). Da blir en VW euro lik 9,45 kr. Altså en ID3 på 40 000 Euro kommer da på 378 000 kr. Så legger du på de forskjellige utstyrspakkene, sikkert en 15-20 00 i mellom hver så ender top ID3 med alt på ca 430 000. Absolutt gjetting og kinamatte, men holder noe vann mener jeg.

Det er en god del mer utstyr i Norge enn i Tyskland.
-5 års garanti 790€
-DAB 245€
-Vinterpakke 450€
-Varmepumpe 975€
-CCS-kontakt 625€
-Speilpakke ca 200€ (inkl i Norge,men i lys og sikt i D)
-ACC 320€
Dette er med utgangspunkt i listepriser.

jkirkebo

Sitat fra: anorway på tirsdag 09. juli 2019, klokken 13:26
Som dere ser av bildene i filmen på Elbil24 så er den en stort rom under selve bagasjen. Og et ekstra rom under der igjen, perfekt til kabler etc.

Helt ubrukelig til kabler etter min mening. Må jo lempe ut alt i bagasjerommet for å komme til. Tesla har en god løsning på Model S, et rom på venstre side av bagasjerommet, liten brønn som tilsvarer plassen som subwooferen har på høyre side. Det får man tilgang til selv om bagasjerommet er fullt. På Model 3 og X finnes ikke dette rommet, så da blir det å bruke frunken (også en akseptabel løsning). På Leaf er det håpløst igjen, der ligger kablene og slenger på gulvet i bagasjerommet i vår. Skulle ønske flere fikset gode oppbevaringsløsninger for dette...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

anorway

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. juli 2019, klokken 14:08
Sitat fra: anorway på tirsdag 09. juli 2019, klokken 13:26
Som dere ser av bildene i filmen på Elbil24 så er den en stort rom under selve bagasjen. Og et ekstra rom under der igjen, perfekt til kabler etc.

Helt ubrukelig til kabler etter min mening. Må jo lempe ut alt i bagasjerommet for å komme til. Tesla har en god løsning på Model S, et rom på venstre side av bagasjerommet, liten brønn som tilsvarer plassen som subwooferen har på høyre side. Det får man tilgang til selv om bagasjerommet er fullt. På Model 3 og X finnes ikke dette rommet, så da blir det å bruke frunken (også en akseptabel løsning). På Leaf er det håpløst igjen, der ligger kablene og slenger på gulvet i bagasjerommet i vår. Skulle ønske flere fikset gode oppbevaringsløsninger for dette...

Jeg ser ikke helt dette problemet. Men det er jo klart det kommer ann på bruken. Til min daglige bruk har jo kabel på boksen i garasjen som jeg kobler på bilen når den blir parkert. Denne kabelen som blir liggende i bilen er kun til bruk når man er på "reise".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA