Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gnist

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:42
Hvor mange liter gjetter dere på her?

Er helt sikker på at tallet er større enn tilsvarende tall for e-Golf og rimelig sikker på at det er større enn for Golf.

Ganske enkelt fordi jeg tror VW ønsker å kunne reklamere med at ID3 er en på alle måter bedre bil enn Golf.

Radiobil1

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:42
Sitat fra: kodax på søndag 16. juni 2019, klokken 09:22




Hvor mange liter gjetter dere på her?

Ca 350 tipper jeg, litt mer en dagens. Spørs litt på hva som ligger under lokket.

Motorwatt

Ser ut som om kablene ligger i et rom under platen. Prøv å forstørre bildet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Gnist

ID3 uten folie. De siste bildene av bilen med folie har avslørt sort lakk under folien. Her er bilen uten folie.

Antagelig også uten mye av elektronikken. Ser ut som det sitter en ordinær bil-gps montert på innsiden av frontvinduet.



Kilde: https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=157&t=31597&start=3360#p1041379

PS: Noen som tror føreren ser noe ut gjennom et ordinært bakspeil på denne bilen?

Magnus Hansen

Grundig artikkel:

https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857


Mye info. Til og med målt bagasjerommet (80*102cm). Fått oppgitt volumet til 390liter. Og at det blir en krok til sykkelstativ (men ikke henger)

Rosstopher

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 08. juli 2019, klokken 08:51
Grundig artikkel:

https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857


Mye info. Til og med målt bagasjerommet (80*102cm). Fått oppgitt volumet til 390liter. Og at det blir en krok til sykkelstativ (men ikke henger)

Veldig fint med mål av bagasjerom for sånne som meg som må ha med seg hundebur og barnevogn. Det er de fleste bilprodusenter altfor dårlige til å oppgi. 80 cm lengde er vel omtrent på størrelse med Leaf? Det er i hvert fall ikke Passat-størrelse.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

daktari

Veldig interessant gjennomgang av elbil24.

Bilen får jo god omtale men savner opplysninger om standard dekk på 18". 215/45 R20 må jo bli stivt...

Jeg reagerer negativt på bare 0,15g regenerering mot det vanlige 0,3g selv om tallet ikke sier meg så mye. Hvorfor ikke gi kunder et valg som Jaguar, EQC og Tesla? E-tron sin regenerering på max. er litt for svak i bykjøring og dermed må man bruke 2 pedaler. Da føles bilen mindre lettkjørt etter min oppfatning.

For referanse, bagasjerommet på e-tron er ca 105 cm dypt, men 80 cm er ikke galt og høyden og bredden virket bra.

Manglende frunk er en bommert.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jejl

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 08. juli 2019, klokken 08:51
Grundig artikkel:

https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857


Mye info. Til og med målt bagasjerommet (80*102cm). Fått oppgitt volumet til 390liter. Og at det blir en krok til sykkelstativ (men ikke henger)
SitatOm de kan levere nok, blir ren gjetting. VW er likevel krystallklare på de kan levere de lovede 30.000 bilene i løpet av 2020, og Norge skal etter hva vi blir fortalt få en stor andel av disse.

Litt morsomt å tenke tilbake på uttalelsene tilbake i ca 2013 fra VW om at de skulle bli ledende på elbil i verden f.o.m. 2018.
Da må de nok mer en tidoble den planlagte produksjonshastigheten.

jkirkebo

Sitat fra: daktari på mandag 08. juli 2019, klokken 09:38
Veldig interessant gjennomgang av elbil24.

Bilen får jo god omtale men savner opplysninger om standard dekk på 18". 215/45 R20 må jo bli stivt...

Jeg reagerer negativt på bare 0,15g regenerering mot det vanlige 0,3g selv om tallet ikke sier meg så mye. Hvorfor ikke gi kunder et valg som Jaguar, EQC og Tesla? E-tron sin regenerering på max. er litt for svak i bykjøring og dermed må man bruke 2 pedaler. Da føles bilen mindre lettkjørt etter min oppfatning.

100% enig. Jeg har vurdert ID.3 som aktuell kandidat for å erstatte Leafen vår, i tillegg til TM3. Men nå utgår den, dårlig regenerering på gasspedal er et av hovedankepunktene jeg har mot Leafen. Tesla sin er ok, men litt treg i starten og kunne godt vært enda kraftigere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.m

#401
Skal vi stole på informasjonen fra Dagbladet i dag, så kommer det krok for sykkelstativ

Rettet: skrev hengerfeste men mente å skrive sykkelstativ.


siforko

Sitat fra: TM på mandag 08. juli 2019, klokken 10:16
Skal vi stole på informasjonen fra Dagbladet i dag, så kommer det krok for hengerfeste.

Kroken er for frakt av sykler etc, ikke for å trekke henger
Bestillt ID4, men angrer nå

Amatøren

Tror nok ID.3 med minste batteri kan slite litt på bruktmarkedet etter en stund hvis ladeeffektene stemmer på hurtiglading:

Sitat fra: elbil24.no

  • Minste batteri: 7,2kW AC / 50kW DC
  • Mellomste batteri: 11 kW AC / 100 kW DC
  • Største batteri: 11 kW AC / 125 kW DC


Så ser det ut som om de går bort fra e-UP! og e-Golf sine fortreffelige regenereringer og bytter til Audi e-tron sin tåpelige 'ligne fossilbil' kjøring (medvirkende årsak til at jeg droppet e-tron). Hvorfor i helv... skal de fjerne noe som virker så bra! Man må ikke sette den i B man kan velge 1, 2 eller 3 hvis man synes B blir for mye.

Sitat fra: elbil24.noForsiktig regenerering
Med girvelgeren i D-posisjon har bilen ingen regenerering overhodet. Når vi vipper den over i B (Brake) får vi en motorbrems opp til 0,15G. På de fleste andre elbiler er denne 0,3G, men

VW forteller at de tror mange av kundene vil være nybegynnere i dette med elbil. Da kan for hard regenerering bli for uvant, mener de.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Sitat fra: siforko på mandag 08. juli 2019, klokken 10:18
Sitat fra: TM på mandag 08. juli 2019, klokken 10:16
Skal vi stole på informasjonen fra Dagbladet i dag, så kommer det krok for hengerfeste.

Kroken er for frakt av sykler etc, ikke for å trekke henger
ja, mente naturligvis sykkelstativ. 50 kg er jo litt lite for tilhenger. Men for de fleste av oss er sykkelstativ alt hva vi trenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA