Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Chimp på torsdag 25. april 2019, klokken 21:16
Ser for meg AWD versjonen med størst batteri blir en sikker vinner
Det blir nok de andre utgavene også. Ikke alle har behov for den lengste rekkevidden. Mange kan nok tenke seg de mindre utgavene som en bil nr. 2 (tidligere kalt konebil). AWD er det nok ikke alle som har behov for hvis man skal bruke bilen som en pendlerbil på bra veier. Altså kjøper man bil etter behov og kjøremønster, og her finnes det mange varianter. Det som kanskje overrasker litt er at VW ikke gjør som de fleste andre som bare selger den dyreste versjonen i lang tid etter introduksjonen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Chimp


Motorwatt

Sitat fra: Chimp på torsdag 25. april 2019, klokken 21:48
Problemer med å begrense meg :D
Det er det nok mange som ikke klarer når det gjelder kjøp av ny bil  :D Nettopp derfor er opsjonene en sikker inntektskilde for produsenter og importører.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Gnist

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 25. april 2019, klokken 21:29
Sitat fra: Chimp på torsdag 25. april 2019, klokken 21:16
Ser for meg AWD versjonen med størst batteri blir en sikker vinner
Det som kanskje overrasker litt er at VW ikke gjør som de fleste andre som bare selger den dyreste versjonen i lang tid etter introduksjonen.

Det er fordi målet til VW ikke er det samme som flere av de andre produsentene.

Målet til VW er å kickstarte volum-markedet for el-biler i andre europeiske land etter modell av Norge. VWs hypotese er at hvis el-biler blir tilgjengelig for en pris noenlunde lik tilsvarende størrelse dieselbiler, så kommer folk til å velge elektrisk fremfor diesel.

eivindb

Sitat fra: Chimp på torsdag 25. april 2019, klokken 21:16
Og når kommer største pakke? Skjønner ikke hvorfor man går for noe halvveis, rekkeviddeangsten lever i beste velgående i Norges land og det påvirker prisen du får for bilen på bruktmarkedet. Ser for meg AWD versjonen med størst batteri blir en sikker vinner

Er det bekreftet at den vil kunne leveres med AWD? En selger ringte meg en dag og da jeg sa at jeg trengte AWD sa han at Neo var uaktuell for meg.

Chimp

Nei fant bare rykter, hentet fra forumet:

"Prisen på ID3 med det minste batteriet får vi ikke vite før om et par år. Lanseringsutgaven har den mellomste batteristørrelsen. Det største batteriet kommer sent i 2020 sammen med mulighet for AWD og det minste batteriet tidligst i 2021. Sier i hvert fall ryktene."

Verius

Litt synd om det stemmer at det bare er det mellomste batteriet som kommer først.

casall

Hva mener de egentlig med at den skal ha innvendig plass som en passat, men utvendig størrelse som golf? Mener de at man har like god benplass som i en passat? Baggasjerommet regner jeg vel med blir lite på denne?

Plym


MooCow

Sitat fra: Plym på fredag 26. april 2019, klokken 15:44
Dette var ikke gode nyheter. Lite info tilgjengelig når forhåndsbestillinger starter.

https://www.tek.no/artikler/spar-en-startpris-for-volkswagens-nye-elbil-pa-godt-under-300-000-kroner/463779

Får håpa dei er litt bedre enn BMW ihvertfall, reserverte i September, og sidan har det komme null info om bilen (IX3)

advale

Er redd VW kjører samme taktikk som resten av bransjen (inkludert Tesla) med stadig forsinkelser og falske lovnader. (Dette er vel nå så og si allmennkunnskap for folk som skal kjøpe elbil)

Fin pris hvis den havner rundt Kona og med samme kjørelengde. Men tipper man må nok legge minst 30 høvdinger til for ikke å få et ribbet versjon.

Nå har Tesla, etter alle forsinkelse, faktisk bil klar for levering, mens VW er der Tesla var for 2 år siden med masse lovnader. Jeg foretrekker en hatchback, men er redd det blir 2 års ventetid på ID hvis jeg ikke firer ned på kravet om hatchback. Da er valget ganske enkelt med M3.

Counterpointer

http://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id.html?cid=social%3B%3BFacebook%3B%3BVWID%3B%3BPost%3B%3BLINK+FB

Aktiviteten tar seg opp, VW kan ikke trekke seg nå, men fort kan ingen påstå at det går og det er litt urovekkende at de senker produksjonen av E-tron...... (innenfor samme konsern)

Motorwatt

Når det gjelder ID så ligger de ikke etter. Audi er en helt selvstendig enhet hvor VW er eiere, og skal ikke påvirke satsingen til VW ID. Produksjonen er nå beregnet til å starte i september for demobiler, som vel er noe tidligere enn annonsert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Gnist

Sitat fra: advale på lørdag 27. april 2019, klokken 16:51
Er redd VW kjører samme taktikk som resten av bransjen (inkludert Tesla) med stadig forsinkelser og falske lovnader. (Dette er vel nå så og si allmennkunnskap for folk som skal kjøpe elbil)

Pressemeldingen da ID ble annonsert i 2016: https://media.vw.com/en-us/releases/779

Her snakket VW om produksjonsstart i 2020.

Dette ligger de bra an til å klare så langt virker det som. Det er likevel mange ting som kan gå galt når VW skal gjøre produksjonsstart på en ny modell på en ny plattform. Dette er en bil full av nyutviklet teknologi og med teknologier som til dels også er nye for VW.

Jeg er overbevist om at VW satser seriøst på ID og har alle intensjoner om å levere mange biler i 2020.

advale

Det er vel gjerne like før eller under produksjonen at problemer oppstår. Forhåpentligvis har de bedre erfaring enn Tesla. Men man ser jo også "dinosaurene" Kia/Hyundai og Nissan har stadig utsettelser.

Spent på endelig designet. Pr idag ser den litt for radiobil.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA