Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt går env-200 etter at den har sluttet å vise km og batteriprosent?

Startet av pudderjagar, tirsdag 05. juni 2018, klokken 22:55

« forrige - neste »

pudderjagar

Kor langt går bilen etter at den har sluttet å vise både km og batteriprosent?

Har den krabbemodus på slutten eller er det pluttselig bom stopp?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Haheim

Normalt regner jeg at en kan kjøre 1km per 1% om sommeren med speedometer på 93-95km/t. (Cruise control med 24kWh batteri)
Så siden den slutter å vise % ved 6% så kan en ganske trygt kjøre 6km. Men siden en ikke kjører i 90km/t helt frem til laderen har jeg flere ganger kjørt 6-12km.
Har ikke opplevd skilpadde selv om ladestasjonen viser 1%, så der kan jeg ikke hjelpe.

leafnor

Den har nok "krabbemodus" på slutten, men det er nok ikke strøm til mer enn noe hundre meter om det er flatt lende.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Elexo

Hei, jeg bruker også tommelfingerregelen med 1% pr km.  Jeg har koblet til hurtiglader flere ganger og visningen har vært 0%. 
Har opplevd skilpaddemodus to ganger:
- Den ene ganger var det full stopp 800m før avkjøring til neste hurtiglader
- Den andre gangen kjørte jeg flere hundre meter i slak oppoverbakke i 70 km/t før farten begynte å avta, klarte meg akkurat frem til hurtigladeren med sterkt limitert fart på slutten.

Limiteringen begynner svakt og øker frem til full stopp.

For øvrig har jeg flere ganger opplevd at batterikapasiteten er ustabil under 20% og flere ganger har kapasiteten sunket mye kraftigere enn det "tommelfingerregelen" tilsier.  Prøver derfor å planlegge med at jeg har minst 20% restkapasitet igjen ved ankomst ladested.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA