Laveste pris for original vinterdekk-pakke.

Startet av Touring, tir 05. jun 2018, kl. 14:34

« forrige - neste »

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

ProsjektX

"original" vinterdekkpakke er jo ikke mer original enn logoen på senterkoppene... Selv 15.000kr netto er for mye synes jeg. Får 17" greie felger med TPMS til rundt 12.000kr (ink mva), med skikkelige dekk, fra f.eks Dekkonline
2025 Tesla Model Y LR, 2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Spajderman

Som nevnt i andre tråder er det jo faktisk noen fordeler med originalfelger, selv om de koster litt mer. F.eks. muligheten for å kjøpe én ny felg om du skulle trenge det om noen år istedenfor å måtte kjøpe alle 4. For øvrig er jeg enig i at de legger seg for høyt i pris, spesielt med tanke på at prisen er uten moms når man kjøper de med bilen...

Limodriver

Ifølge en felgretter jeg benyttet til å rette en original alufelg har uoriginale felger ofte lettere for å sprekke ved retting. Dette er sivfølgelig forskjellig mellom ulike fabrkater. Jeg tviler på at f eks BBS felger er dårligere en originalt.

Jeg synes selv å ha erfart at lakken på originalfelger varer lenger på vinterhjul som er utsatt for mye salt. Har det først kommet salt under lakken blir det fort veldig stygt.

Jeg ville heller brukt originafelgene som følger med bilen om vinteren og kjøpt uoriginale felger til sommerhjul.

Stjerneglis

Originalfelgene til Kona ser ut polert alu med klarlakk. De ville jeg overhodet ikke bruke i saltsøla...
2026 Tesla Model Y Premium LR AWD (Juniper)
X -2021 Tesla Model Y LR AWD
X- 2019 Hyundai Kona Electric
X -2011 Mitsubishi i-Miev

geear

Sitat fra: Spajderman på tir 05. jun 2018, kl. 23:44
De er ikke like felgene som står på fossil-Kona nei, du ser de på alle bilder av Kona electric...
Vet du at det er disse eller antar du?

Når man får tilbud på vinterhjul til e-Golf så er det ikke originalfelgene til bilen de tilbyr (de nesten tette), da er det enten uoriginale eller andre VW-felger (typisk 5-ekede) som tilbys avhengig av forhandler.

Spajderman

Han sa noe sånt som at det var "felgene som er tilpasset bilen", så da er det vel rimelig å anta at det er felgene som jeg la it bilde av. Men det er jo selvsagt mulig at det er forskjell fra forhandler til forhandler der også...

ProsjektX

Sitat fra: Spajderman på ons 06. jun 2018, kl. 13:40
Han sa noe sånt som at det var "felgene som er tilpasset bilen", så da er det vel rimelig å anta at det er felgene som jeg la it bilde av. Men det er jo selvsagt mulig at det er forskjell fra forhandler til forhandler der også...
Tviler sterkt på at det er de originale felgene du har bilde av som vil leveres. Det er det samme med f.eks Ioniq. Felgene som leveres fra Hyundai er bare noen standard 5-eikers felger, med en dyr logo med Hyundai på senterkoppen...
2025 Tesla Model Y LR, 2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Spajderman

Er jo ikke verre enn at jeg sender han en e-post og spør. Poster svaret her så fort jeg hører noe! Om det ikke er de samme felgene som står på sommerhjulene tror jeg ikke jeg vil ha de.

Touring

Gjør det! Og spør om det er 100% sikkert at 16 tommere ikke går på

Spajderman

Fikk svar nå, han hadde fått beskjed om at det er snakk om de samme felgene som sitter på bilen Originalt. Når det gjaldt 16" felger sa han at det er mulig at det går, men at det ikke er anbefalt, altså ikke så mye nytt der.

Touring

Hmmm. Hvordan blir disse Aero-felgene på vinter tror du? Kan se for meg de Blir stappet med snø.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA