Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

borge

Ingen som går til 400 lengre virker det som? Hva er reell pris man kan få for sin kone idag?

batterimannen

Jeg må si at jeg ikke følger med på de dyrere Konaene, pleier å rangere etter pris. Ser at de som lå ute til 360 inkl vinterhjul gikk ganske fort. Så også en med stoffseter til 350 gikk kjapt unna. Ser noen til 370-380 (skinn) ligger en stund, men noen av dem blir solgt.
Jeg følger med på de som er 'originalimport', hopper over de med delskinn etc. Har ikke tenkt til å kjøpe før tidligst i mai, så jeg bare kikker innom av og til.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Olemann

Ser fortsatt ut som man får 20-30k over fakturapris.   380' for komplett norsk og ny bil, med originale v.hjul, skinn og metallic.
Trekk fra 15k om det mangler v. hjul, trekk fra 10k om det mangler skinn og trekk fra 5 k om det er den grå gratis-lakken (noen vet kanskje ikke om dette og tar den for full pris)

Sparebil uten utstyr får man nå nok for 350k, selv om den er norsk og ny.  Har gått fort nedover dette siden før jul....bra for kjøpere med is i magen :)

Sitat fra: borge på søndag 10. mars 2019, klokken 07:46
Ingen som går til 400 lengre virker det som? Hva er reell pris man kan få for sin kone idag?

HPSE

Mange som nå selger Kona for "butikkpris eller butikkpris +5K".

Se f.ex på denne fb siden: https://www.facebook.com/groups/297203884415140/
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Olemann

Det er en lukket gruppe, kun medlemmer ser den.

Sitat fra: HPSE på tirsdag 12. mars 2019, klokken 23:29
Mange som nå selger Kona for "butikkpris eller butikkpris +5K".

Se f.ex på denne fb siden: https://www.facebook.com/groups/297203884415140/

Norx


Hva er det med ansatt (merkeforhandler) som ringer som privat etter besøk og har "tilfeldigvis" en bil fra en "kompis" til salgs rett over butikkpris, og flere farger på vei inn.

Butikk i butikk? mange måter å hente ekstralønn på tydeligvis...

ID4

Sitat fra: Norx på onsdag 13. mars 2019, klokken 21:42

Hva er det med ansatt (merkeforhandler) som ringer som privat etter besøk og har "tilfeldigvis" en bil fra en "kompis" til salgs rett over butikkpris, og flere farger på vei inn.

Butikk i butikk? mange måter å hente ekstralønn på tydeligvis...

Fikk ved en tilfeldighet se listen over bestillinger (kø) hos en forhandler. Der kjente jeg igjen et navn fra en bekjent. Min bekjent sier han aldri la inn en bestilling, men var på 20000 lista. Spurte derfor om dette var liste over reelle bestillinger. Det bekreftet forhandler.

Er det noe som ikke stemmer her.

Turbato

Hm. En passe tjuvete måte for en forhandler å sikre seg biler å selge til "gode kunder" uten å måtte vente på at hele køa blir tømt.

navyelsen

Prisene daler!
Ny norsk bil, med lakk, skinn og soltak. 365.000,- inkl vinterdekk.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141114568

Dette er jo i praksis kostpris fra forhandler. Er det nå slutt på fortjeneste ved salg?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

HCO

Sitat fra: navyelsen på torsdag 21. mars 2019, klokken 07:57
Prisene daler!
Ny norsk bil, med lakk, skinn og soltak. 365.000,- inkl vinterdekk.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141114568

Dette er jo i praksis kostpris fra forhandler. Er det nå slutt på fortjeneste ved salg?

Det er kostpris, ja. "Min" med skinn/soltak endte på nøyaktig 351.300 ut døra hos forhandleren, uten vinterhjul. Et bra sett vinterhjul koster fort 14.000, da er man på 365.000.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

ExitFosil

Sitat fra: navyelsen på torsdag 21. mars 2019, klokken 07:57
Prisene daler!
Ny norsk bil, med lakk, skinn og soltak. 365.000,- inkl vinterdekk.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141114568

Dette er jo i praksis kostpris fra forhandler. Er det nå slutt på fortjeneste ved salg?

Kan det være at det ikke følger med sommerdekk?

Myrvang

Sommerdekk følger bilen ny, så med mindre han har solgt de utenom er det med sommerdekk.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Løve

Hvordan kan nå Nissan forsvare sin ublu pris på 62kWt bilen sin  ::)

ca119

Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 01:47
Hvordan kan nå Nissan forsvare sin ublu pris på 62kWt bilen sin  ::)
Den er størrer innvendig og har også stører bagasjerom - akkurat som Kia e-niro .......

xyzzy

Sitat fra: ca119 på mandag 25. mars 2019, klokken 21:12
Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 01:47
Hvordan kan nå Nissan forsvare sin ublu pris på 62kWt bilen sin  ::)
Den er størrer innvendig og har også stører bagasjerom - akkurat som Kia e-niro .......

I tillegg har den vel app, som mangler på Kona. Foreløpig er det vel ingen biler som har "alt" - alle bilene har ulike fordeler/ulemper, allerede før man begynner på pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA