Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søn 03. jun 2018, kl. 18:12

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Limodriver på lør 25. aug 2018, kl. 12:20
Tilbake til Kona på finn. Jeg tror fargen kan være medvirkende årsak til at den ikke blir solgt. I tillegg tror jeg selger er vel grådig, nåværende prising gir 97 i gevinst. Det er godt det er grenser for hva noen betaler for elbiler.

Jeg tror ikke det er fargen. Mange ønsker en bil, og den trenger ikke være grå. Tror utelukkende vedkommende tester prismarkedet, og har kanskje gått for høyt.
Ikke bare er det den høyeste prisen vi har sett på finn så langt, men samtidig også med mindre utstyr vi har sett.
Så vi begynner å få en viss peiling på prisleiet.
Det kan se ut til at markedet var ganske kvikt med å godta 70.000,- påslag.
Hvis den røde Kona-en blir prisredusert til ca 70.000,- påslag ut fra nypris, så tror jeg den går rimelig fort.
Men nå skal vi også være litt tålmodige. Den har lagt ute knapt et par dager.
Kanskje noen sitter å regner på det, kommer med et bud, og det blir et salg til en pris vi ikke får vite.
Men annonsør bør tenke seg om og prise riktig innen finn får økende utvalg av denne bilmodellen. For da blir det vanskeligere å selge i det lange løp, og prisreduksjonen kan bli større enn den trenger å være akkurat nå.

e-curious

Counterpointer

Litt rart at det er «greit» at E-Golf og Ioniq samt mange Tesla modeller i årevis har gått for mer enn de kostet, mens Ampera-E og nå Kona reageres det på.
For meg så virker det som den prosentmessige forskjellen samt at denne kan tas ut umiddelbart provoserer noen.

Virker også som at det at det er private som tjener penger også provoserer mer enn alle de firmaene som driver gråimport av Leaf, Soul, Ioniq m.fl .

Men kronargumentet er nok at de kjøper biler de ikke trenger foran folk som vil ha bil og tjener på det i tillegg.

Skjønner frustrasjonen til folk over at ting er urimelig dyrt, selv blir jeg frustrert av 1000 vis av prosent fortjeneste på bildeler, advokater som tar mange tusen pr time og nettleverandører av strøm som øker fastleddet uten å bedre nettet. Kunne fortsatt med utallige eksempler. Vil bare si at jeg forstår noen argumenter.

Det jeg ikke forstår er at noen forsvarer hets og ukvemsord som en del av markedsmekanismen!

Counterpointer

Da var neste Kona på Finn

449 k uten vinterhjul men med soltak

https://www.finn.no/127631182

andy99

Sitat fra: knut.aulie på lør 25. aug 2018, kl. 19:46
Da var neste Kona på Finn

449 k uten vinterhjul men med soltak

https://www.finn.no/127631182
Se der ja endelig en til, den går nok raskere. Artig at bildene er fra hytta. Kan jo lure på om eier ikke synes Kona var en hyttebil?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

qvist

Annonsert Kona er strengt tatt samme bil som ble annonsert for noen dager siden. Eneste forskjell er høyere pris..

DCool

Ja, dette er eier to (se info i annonse om 2 eiere), prøver å selge med minst 25k i fortjeneste. Her er første eier sin annonse: https://www.finn.no/127383726
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Gordon Retriever

Apropos til debatten...

Sitat fra: Gordon Retriever på man 06. aug 2018, kl. 18:55
Biler som legges ut for salg under markedspris vil forøvrig svært ofte bli kjøpt opp av noen som umiddelbart selger den videre til en høyere pris.  Et ønske fra selger om å være moralsk korrekt fostrer dermed i stedet spekulasjon.

Men nå virker det som om det er flere som tester markedet og hvor høyt det er villig til å gå, gjør det ikke?

andy99

Sitat fra: DCool på lør 25. aug 2018, kl. 20:25
Ja, dette er eier to (se info i annonse om 2 eiere), prøver å selge med minst 25k i fortjeneste. Her er første eier sin annonse: https://www.finn.no/127383726
Det så jeg ikke :o. Bruktbil med 2 eiere som stiger i verdi, det er ikke hverdags.

1Ampera

Den røde kona til salgs på Finn har  muligens reg EK 92377 HYUNDAI KONA, KAUAI
Den er registrert i distrikt Kongsberg, harmonerer med adressen i annonsen.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Gordon Retriever

Og en liten detalj jeg ikke klarte å la være å nevne: 

Annonse nr. 1:  Oppgitt kilometerstand 500km. Sted: Ski.
Annonse nr. 2:  Oppgitt kilometerstand 550km.  Sted: Hemsedal.

Avstand Ski-Hemsedal: 230km.

andy99

Sitat fra: Gordon Retriever på lør 25. aug 2018, kl. 20:38
Og en liten detalj jeg ikke klarte å la være å nevne: 

Annonse nr. 1:  Oppgitt kilometerstand 500km. Sted: Ski.
Annonse nr. 2:  Oppgitt kilometerstand 550km.  Sted: Hemsedal.

Avstand Ski-Hemsedal: 230km.
Se der ja, km-juks også ;). Hihi.

Gordon Retriever

Det kan nok være at første selger har lagt til noen kilometer i annonsen sin. :)
Men nærmer vi oss punktet der folk tar i bruk slike for å skysse Konaer rundt i Norge?

trykkertor

Sitat fra: 1Ampera på lør 25. aug 2018, kl. 20:35
Den røde kona til salgs på Finn har  muligens reg EK 92377 HYUNDAI KONA, KAUAI
Den er registrert i distrikt Kongsberg, harmonerer med adressen i annonsen.
Hmmmm. EK 92377 var førstegangsregistrert 23.08
Den røde på finn.no er registrert dagen før, 22.08.
Jeg trodde den røde på finn var EV 14233. Men det stemmer jo ikke med adressen nei.

Gordon Retriever

Sitat fra: Mr Oizo på fre 24. aug 2018, kl. 23:22
Fra en annonse, selger har tydeligvis fått en del reaksjoner
Sitat(Har du synspunkter på annonsen kan du gjerne holde de for deg selv)

Og enda flere reaksjoner. 

Til ettertanke:

Sitat(jeg mottar enormt mange stygge kommentarer på denne annonsen. Har du synspunkter på annonsen kan du gjerne holde de for deg selv. Jeg er ikke veldig interessert i din mening om du ikke skal kjøpe bilen. Og ja, jobbskiftet kan dokumenteres)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA