Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søn 03. jun 2018, kl. 18:12

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Link til den røde:  Her.

Denne er oppgitt med drivstoff elektrisitet+bensin, så den vil ikke dukke opp i et finn-søk som kun går på elbiler.

440.000, sladdet nummer, skinnseter, ikke soltak, ingen vinterhjul.

trykkertor

Shit! 440.000,- uten soltak og vinterhjul??
Det tror jeg er å strekke strikken litt for langt.
Vi får se.......

Gordon Retriever

La meg spekulere (pun intended) litt:

Flere av bilene på finn har vært uten vinterhjul.  Det er mulig disse har blitt bestilt av kjøpere som hadde planer om å skille seg ut fra mengden ved å kjøpe vinterfelger andre steder.  Men det er også mulig at enkelte av bilene var bestilt med tanke på videresalg, og vinterhjul ble droppet da man uansett ikke så for seg å eie bilen når vinteren kom...

AndersK

Den ene kø-parasitten etter den andre viser sitt sanne jeg på finn.no nå.

Limodriver

Sitat fra: AndersK på tor 23. aug 2018, kl. 22:50

Jeg reagerer på måten flere her inne karakteriserer de som selger elbiler med profitt. Slik at det er gjort klart har jeg ikke planer om å videreselge Kona med en gang. Jeg har imidlertid blitt kontaktet på direktemelding av en som ønsket å kjøpe bilen min for 400. Dette tilbudet avslo jeg, men sa også at jeg ville selge dersom prisen var god nok. Vurderingen min var at det ikke ville være lønnsomt å selge for 400 i forhold til bruk eller alternativt annet salg.

Det blir som politikere og akademika som hånlig idiotforklarer dem som ikke har samme politisk korrekte oppfatning som de har.

Jeg tror det er få som med hånden på hjertet og uten å være flakkende i blikket kan si at de ikke ville videresolgt en bil med fortjeneste dersom de hadde muligheten, ikke har intensjoner om å bruke bilen selv og ikke minst har risikovillighet og penger til å tåle et tap eller måtte sitte på bilen en stund til den blir solgt.

Dersom dere av overbevisningsgrunner kan bekrefte at dere ikke ville tatt en gevinst dersom anledningen bød seg er det fint om dere forklarer hvorfor dere mener dette basert på annet enn misunnelse. Gevinsten er skattefri etter gjeldende rett og det er heller ikke andre lovmessige hindre som kan medføre straffeansvar. Garantibortfall er ettertrykkelig beskrevet med skremselspropaganda i mange tråder uten at det er godtgjort med bakgrunn i reelle vurderinger av det avtalemessige (for privatpersoner som videreselger)

Kriss

Det kommer til å bli lagt ut mange flere biler de kommende ukene. 430 tusen med vinterdekk bør være maks pris. Hvis man ønsker en langtrekkende elbil, kan man spare 50 tusen på å kjøpe en lett brukt Ampera-e.
Ampera e leveres desember 2017

hELgenen

Sitat fra: nix på fre 24. aug 2018, kl. 06:39
Sitat fra: AndersK på tor 23. aug 2018, kl. 22:50
Litt av en karakteristikk fra noen som tilsynelatende ikke har evnen til å forstå at behov kan endre seg fra den dagen man satte seg på venteliste.

Enig at behov kan endre seg, men det er jo heller ikke ukjent at ganske mange har gjort dette til en livsstil - å stille seg tidlig i kø for så å selge dyrt. At det finnes et marked for dette vitner også om hvor ekstrem avgiftspolitikken er i dette landet.

1000kwh

Sitat fra: Gordon Retriever på tor 23. aug 2018, kl. 20:53
Link til den røde:  Her.

Denne er oppgitt med drivstoff elektrisitet+bensin, så den vil ikke dukke opp i et finn-søk som kun går på elbiler.

440.000, sladdet nummer, skinnseter, ikke soltak, ingen vinterhjul.
Elbil er fremtiden, men måtte jeg velge hadde jeg tatt en bensin-Kona til 290000,- i stedet  :o

AndersK

Spar meg. De jeg karakteriserer har satt seg i kø utelukkende for videresalg. Det fåtallet som har fått endret behov fra bestilling til levering får så være, men det er en grunn til at Hyundai ikke ønsker denne type virksomhet.

Uavhengig av hvor mye enkelte her forsøker å pynte på denne type virksomhet har jeg lite til overs for de som skriver seg opp på lister på elbiler de aldri skal ha, slik at de kan profittere på de og fortsette å kjøre rundt i dieselsluket sitt.

tuono

Ut i fra signaturfeltene til de som åpent går ut med at de er inne på stort sett alle ventelister. Ofte med hovedhensikt å flippe biler, så er det et fåtall som det ryker fra rompa på. Ihvertfall på bilen dems...

Forøvrig all mulig forståelse og tildels enighet i hva du skriver.

andy99

Sitat fra: trykkertor på tor 23. aug 2018, kl. 22:20
Shit! 440.000,- uten soltak og vinterhjul??
Det tror jeg er å strekke strikken litt for langt.
Vi får se.......
Ligger fortsatt ute, så kan hende grensen for betalingsvilje er nådd. Klart røde biler er også vanskeligere å bli kvitt...
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Kires

Den ble også først lagt ut med hybrid eller bensin eller hva det var så senere endret til elektrisk. Da dukker den ikke opp hos de som har autosøk på EL Kona på Finn.
2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

andy99

Sitat fra: Kires på fre 24. aug 2018, kl. 09:39
Den ble også først lagt ut med hybrid eller bensin eller hva det var så senere endret til elektrisk. Da dukker den ikke opp hos de som har autosøk på EL Kona på Finn.
Stemmer det. Mulig grunn det. Og det er jo ikke uvanlig med litt liggetid på finn.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Limodriver

Karakteristikkene av de som tjener på å videreselge elbiler fremstår basert på misunnelse og fra moralister som skal irettesette alle andre.

Sitatet "den av dere som er uten synd kan kaste den første stenen på henne" som er et bibelord som refererer til en opphisset folkemengde som ville steine en kvinne som hadde vært utro. Jeg er ikke kristen, men synes dette gir en god moral - pass dine egne saker!

Tråden handler om Hyundai Kona ev som er lagt ut til salg på finn.no. Moralismen og fordømmingen av de som tjener penger på å videreselge biler bør heller føres i en tråd som f.eks. kalles "moralisme og det forkastelige ved å tjene penger på salg av elbiler".

Jeg antar at dere som kritiserer andre for å tjene penger på videresalg stiller bilene deres til salg for de som er mer trengende enn dere, men som ikke rakk køen tidlig nok. Salgssum bør være under kostpris.

Spajderman

Vet ikke helt hvem som fremstår som moraliserende her nå...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA