Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

arthur

Jeg har registrert nærmere 40 annonser på Finn og kun seks av disse var aktive sist jeg sjekket. Resten var enten slettet eller merket solgt, passiv eller deaktivert. Åpenbart at bilene går unna!

Myrvang

Lokasjon har nok en hel del å si, det er flere poteniselle kjøpere i Oslo enn i Hemsedal.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Gordon Retriever

Det virker som om kjøpere skiller mellom biler med 50 kjørte kilometer og 400km.
Samtidig ble det nettopp solgt en bil i Bergen med nesten 500km tilbakelagt - men dette var den eneste annonserte bilen på Vestlandet.  Antall tilgjengelige biler på finn.no er dermed nede i fem.

Counterpointer

Ligger definitivt ann til prisoppgang om det ikke kommer flere annonser nå.
Det vil sikkert friste noen flere til salg også.

arthur

Jeg teller seks aktive annonser, men kan godt tenkes at også noen av disse ikke er relle lenger?

HPSE

Det var visst bare sendt ca 450 biler fra fabrikk på båt i juli (eller var det august) og alle disse skal selvfølgelig ikke til Norge.... Så vil nok bli en nedgang i utleveringer fremover... Tror det kan være mulig å selge biler for 420-430 med skinn og vinterdekk en god stund fremover.. Min ble solgt (fra vestlandet) for ca 1 uke siden og kommer snart på finn regner eg med (forhandler i Trøndelag)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

trykkertor

Sitat fra: Myrvang på mandag 10. september 2018, klokken 17:44
Lokasjon har nok en hel del å si, det er flere poteniselle kjøpere i Oslo enn i Hemsedal.
Det er riktig. Men Hemsedalsbilen er lett å selge med en prisreduksjon.
Spørs om han har råd til det i forhold til det han gav for den.

Ellers, selv har jeg sjelden kjøpt et kjøretøy bil/mc innenfor 100km av der jeg bor.
Stort sett alltid endt opp med å ta tog, fly, eller langdistansebuss.
Samme ser jeg når jeg har solgt kjøretøy. Folk kommer langveisfra. Men nøkkelen er rett pris. Ellers snevrer du inn kundegruppen til de som bor i nærheten, og en må legge seg til for delvis pruting hvis prisen ikke traff.

Gordon Retriever

Sitat fra: arthur på mandag 10. september 2018, klokken 19:25
Jeg teller seks aktive annonser

Årsaken til at jeg brukte tallet fem er at annonsen fra Nes på Hedmarken har linjen
SitatBilen er reservert til og med 13. September 2018.
Det ville nesten være rart ut å reservere en såpass etterspurt vare i nesten en hel uke uten at bilen er så godt som solgt. :)

Med dette som utgangspunkt er vi akkurat nå nede fire aktive annonser...

trykkertor

Ja, idag har det gått unna på finn-annonsene.
De 4 tilgjengelige bilene har nå prisene:
425.000,-   
425.000,-   
429.000,-
438.000,-

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på mandag 10. september 2018, klokken 23:04
Ja, idag har det gått unna på finn-annonsene.
De 4 tilgjengelige bilene har nå prisene:
425.000,-   
425.000,-   
429.000,-
438.000,-
Hmmm

Hva var det jeg sa

Gordon Retriever

Viser vel med tydelighet at etterspørselen i markedet overgår tilbudet - og akkurat det tror jeg verken koreanske putekasser, japanske batterikokere eller tyske fosilprodusenter kan gjøre mye med. For kjapplevert langrekkevidde tror jeg vi må sette vår lit til en bakhjulsdreven sedan produsert av hasjrøykende veganere.  Hvis ikke namsmannen kommer og stenger hele teltet i mellomtiden, selvsagt.  :laugh:

Myrvang

Sitat fra: trykkertor på mandag 10. september 2018, klokken 20:15
Sitat fra: Myrvang på mandag 10. september 2018, klokken 17:44
Det er riktig. Men Hemsedalsbilen er lett å selge med en prisreduksjon.
Spørs om han har råd til det i forhold til det han gav for den.

Ellers, selv har jeg sjelden kjøpt et kjøretøy bil/mc innenfor 100km av der jeg bor.
Stort sett alltid endt opp med å ta tog, fly, eller langdistansebuss.
Samme ser jeg når jeg har solgt kjøretøy. Folk kommer langveisfra. Men nøkkelen er rett pris. Ellers snevrer du inn kundegruppen til de som bor i nærheten, og en må legge seg til for delvis pruting hvis prisen ikke traff.

Har reist langt de 2 siste gangene jeg har handlet selv, fra Asker til Trondheim (Skoda Superb) og Bergen (Leaf), så nedslagsfeltet er nok større enn Hemsedal og Gol for den aktuelle bilen. Men da må den være attraktivt priset. Litt vågalt å forsøke å flippe en bil på den måten. Mon tro om det er endret behov der også?  :D
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

trykkertor

Sitat fra: Myrvang på tirsdag 11. september 2018, klokken 04:39
Har reist langt de 2 siste gangene jeg har handlet selv, fra Asker til Trondheim (Skoda Superb) og Bergen (Leaf), så nedslagsfeltet er nok større enn Hemsedal og Gol for den aktuelle bilen. Men da må den være attraktivt priset. Litt vågalt å forsøke å flippe en bil på den måten. Mon tro om det er endret behov der også?  :D
Endret behov må være behovet for penger.
For den ble lagt ut samme dag, eller dagen etter den var kjøpt.

Pepsipepsi

Den i Hemsedal har etter mitt syn riktig pris når forhandlere klarer å selge for 439. Bilen har jo fabrikkgaranti, så samme om den selges privat eller av forhandler. Veldig rart den ikke er solgt. Sikkert fordi de er så digg å kjøre at han helst vil beholde den.

Limodriver

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 11. september 2018, klokken 10:46
Får håpe alle flipperne husker å oppgi fortjenesten til skattemyndighetene da  :police:

Det må de gjerne gjøre, gevinsten vil uansett ikke være skattepliktig. Dere som mener en slik gevinst er skattepliktig må sette dere bedre inn i gjeldende rett før dere kaster ut slike grunnløse (misunnelsesbaserte politirolleutsagn) påstander. Beklageligvis viser dere hvor liten kjennskap dere har til skatteretten.

Et motto må være å sørge for riktig skattlegging av egen inntekt og formue og ikke benytte svart arbeidskraft. Så lar vi andre sørge for seg selv. Alternativt kan dere tipse skatteetaten om alle som selger biler på Finn med gevinst.

Her er en link dere kan sende skatteetaten:
https://www.finn.no/car/used/search.html?filters=

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA