Vinterhjul Kona - pris, dimensjon, type

Startet av Gordon Retriever, lørdag 02. juni 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: Limodriver på onsdag 13. juni 2018, klokken 14:56
Hvilken forhandler er det som selger vinterhjul til denne prisen?

Dersom det opplyses hvem som har denne prisen og flere av oss reserverer hos denne forhandleren vil konkurransen i markedet være effektiv.
Her er skjermdump fra facebook.
Kanskje noen kjenner igjen webdesignet på butikken.
Men spørs om det ikke er uten TPMS.

Limodriver

Det er mulig jeg trekker feil konklusjon, men slik jeg tolker bildet er det 17 tommers felger. Original refererer til størrelsen som er originalt 17 tommer, ikke at felgen er original Hyundai felg. Jeg kjenner ihvertfall ikke igjen designet i forhold til de felgene som er avbildet i Hyundai Kona tilbehørsbrosjyre.

Slik jeg leser prisen er det uoriginale felger, med Nokian piggfrie dekk og inkludert mva til den oppgitte prisen.

Gordon Retriever

Bildet på det nederste tilbudet ligner en standard 5-eiket ettermarkedsfelg - kanskje Dezent RE.  Det øverste spesifiserer RC Design RC27, altså en annen uoriginal felg. RC Design-felgen avviker 5mm på innpresset (ergo lovlig) og har dessuten 72,6mm senterhull, slik at den må bruke senterringer (noe som nok garantert er inkludert i tilbudet).

Er det noen som vet om originale hjulmutter/bolter passer på disse uoriginale felgene, eller om alternative følger med?

Kjetil1986

Det øverste bildet med hakka 8 dekkene er fra byttdekk.com.
Den prisen er uten frakt, montering og TMPS sensorer. Jeg sjekka på siden deres nå.
Totalprisen for den pakken blir 13 650,- (inkl. frakt/balansering/montering) + eventuelle hjulboltene og senterringer. TMPS kommer da i tillegg. Disse koster minimum 2500-3000 for fire stykk.
Da er vi fort oppe i 16 500-17 000.
Model 3 long range 2021

Ampera

Du kan ikke vise dette vedlegget.

9265 kr komplett pakke med tpms sensor og rimelige Kina dekk :)

Kjetil1986

Jeg kommer også til å kjøpe felger og dekk til Kona hos Megahjul. Har Nereus dekk på Ioniqen, kjempefornøyd  :+1:
9000-10000 er en litt mer ålreit pris enn det forhandlerene skal ha.
Model 3 long range 2021

Pirat

Sitat fra: Vidar_S på torsdag 07. juni 2018, klokken 09:31
16900,- er hva jeg fikk opplyst fra både Lieco (Straume) og Mobile Kokstad for komplette vinterhjul på 17" felg (ikke sjekket Mobile Åsane), så det kan virke som om forhandlerne i Bergensområdet er relativt koordinerte.

Mobile åsane skulle ha 16.900.- de også.

Knutos

Er disse spesifikasjonene bekreftet?

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 02. juni 2018, klokken 14:01
Jeg tenkte vi kunne prøve å samle mest mulig diskusjon om vinterhjul i en lett søkbar tråd.

I følge Hyundai Motor Norway kan ikke 16-tommers felger brukes på Kona Electric "grunnet størrelsen på skivebremsene".

Nøkkeltall for dekk og felg blir:

Dimensjon: 215/55R17   
Felg: 7Jx17
Innpress: ET50   
Boltesirkel: 5x114.3   
Bolt, dimensjon: M12 x 1.5   
Senterhull, felg:  67.1

Pris fra forhandler for vinterhjul levert med bil ser ut til å bli 16-17.000 kroner. Dette inkluderer originalfelg, TPMS og nordiske vinterhjul fra en ledende produsent.

Et raskt søk sier meg at en dekkforhandler kan levere et bra nordisk vinterhjul med TPMS på en uoriginal felg til ca 13.500.

Dette er imidlertid 13.500 inkl. moms, mens forhandler skal ha nesten 17.000 momsfritt - dvs. at listepris hos forhandler egentlig er over 20.000 kroner.
Er Hyundais originalfelger virkelig så dyre - og så bra?

HPSE

Er det noen som har fått pris på fossilkona felger og vinterhjul med mva? Kunne vært intr å få en pris på det...

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Gordon Retriever

Data i åpningsinnlegget oppdatert med lastindeks 94.

DDE

Sitat fra: Pirat på torsdag 14. juni 2018, klokken 09:32
Sitat fra: Vidar_S på torsdag 07. juni 2018, klokken 09:31
16900,- er hva jeg fikk opplyst fra både Lieco (Straume) og Mobile Kokstad for komplette vinterhjul på 17" felg (ikke sjekket Mobile Åsane), så det kan virke som om forhandlerne i Bergensområdet er relativt koordinerte.

Mobile åsane skulle ha 16.900.- de også.

Okkenhaug bil i Trondheim skal ha 17900,- for vinterhjul 17' Da er TPMS inkl.

moby666

Hyundai i Sverige selger org felg og premium vinterdekk (nokian/conti) til 9990 :) Blir nok en harrytur!

Trond.m

Sitat fra: moby666 på tirsdag 17. juli 2018, klokken 08:36
Hyundai i Sverige selger org felg og premium vinterdekk (nokian/conti) til 9990 :) Blir nok en harrytur!
Hvis vi snakker om identiske Kona EL 17 tom felger med TPMS så er det et kupp. Høres litt for godt ut til å være sant, for erfaringsmessig er ikke dekk spesielt billig i Sverige.

trykkertor

Snakker vi svenske kroner eller norske kroner?
Hvis det er svensk valuta, så nærmer jo prisen seg halvert i forhold til opprinnelig pris hos norsk forhandler. (Gitt at det er samme felg som.)

andy99

Sitat fra: TM på tirsdag 17. juli 2018, klokken 08:57
Hvis vi snakker om identiske Kona EL 17 tom felger med TPMS så er det et kupp. Høres litt for godt ut til å være sant, for erfaringsmessig er ikke dekk spesielt billig i Sverige.

Enig høres veldig billig ut. På 18 tommerne skilte det ca 4000 mellom norge/sverige. Sikker på at det er originale felger med TPMS? Hvilket artikkelnummer er det på felgen? Tilbehørsfelgene finner du her.
http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/carmodel_products.php?brand=H&carmodel=104
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA