Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul Kona - pris, dimensjon, type

Startet av Gordon Retriever, lørdag 02. juni 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

Trond.m

Kona EV er vel ikke i salg ennå i Sverige, så det er vel litt rart om de allerede nå har pakkepris på originale vinterhjul til bilen. Kan det være snakk on vinterhjul til standard Kona i 16 tom ?

Limodriver

Felgene som blir levert med Kona i "originalpakken" fra Hyundai er : J9F40AK200. Dersom dere går inn på linken som ligger et par hakk lenger opp i tråden finner dere den. Er vel ikke den mest egnede vinterfelgen med tanke på renhold.

Jeg har kontaktet Hyundaiforhandlere i Sverige tidligere, de hadde ikke registrert kodene på Konafelger i sitt system, men mener de antydet ca 7000SEK for 4 17 tommers felger.

andy99

#92
Sitat fra: Limodriver på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:01
Felgene som blir levert med Kona i "originalpakken" fra Hyundai er : J9F40AK200. Dersom dere går inn på linken som ligger et par hakk lenger opp i tråden finner dere den. Er vel ikke den mest egnede vinterfelgen med tanke på renhold.

Jeg har kontaktet Hyundaiforhandlere i Sverige tidligere, de hadde ikke registrert kodene på Konafelger i sitt system, men mener de antydet ca 7000SEK for 4 17 tommers felger.
Min forhandler hadde "originalpakken" med samme felg som sommer (dvs electric-felgen), men kunne få J9F40AK200 til samme pris.
Ellers er som du er inne på svenske forhandlere ganske lite oppdatert på KONA, da bensinversjonen er relativt nylansert der og electric er veldig forsinket (til 2019).
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Trond.m

7000 SEK for felger + TPMS sensorer + 17 tom premiumdekk. Hvordan kan det bli bare 9900 NOK totalt da ?

Limodriver

Premiumdekk på felg er fort 6500 + TMPS og da gir kalkulatoren min +15000.

Limodriver

Sitat fra: andy99 på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:30
Min forhandler hadde "originalpakken" med samme felg som sommer (dvs electric-felgen), men kunne få J9F40AK200 til samme pris.
Ellers er som du er inne på svenske forhandlere ganske lite oppdatert på KONA, da bensinversjonen er relativt nylansert der og electric er veldig forsinket (til 2019).

Jeg spurte min forhandler om det var mulig å få electric felgen på vinterhjulene, men det hevdet han det ikke var. Det er utrolig hvor mye forskjellig informasjon de forskjellige forhandlerne oppgir. Skulle gjerne hatt electricfelgen om vinteren og kunne heller hatt J9F40AK200 på sommerhjulene.

andy99

Sitat fra: Limodriver på tirsdag 17. juli 2018, klokken 17:49
Sitat fra: andy99 på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:30
Min forhandler hadde "originalpakken" med samme felg som sommer (dvs electric-felgen), men kunne få J9F40AK200 til samme pris.
Ellers er som du er inne på svenske forhandlere ganske lite oppdatert på KONA, da bensinversjonen er relativt nylansert der og electric er veldig forsinket (til 2019).

Jeg spurte min forhandler om det var mulig å få electric felgen på vinterhjulene, men det hevdet han det ikke var. Det er utrolig hvor mye forskjellig informasjon de forskjellige forhandlerne oppgir. Skulle gjerne hatt electricfelgen om vinteren og kunne heller hatt J9F40AK200 på sommerhjulene.
Ja det er mye forskjellig info fra forhandlere. Kan du ikke bare be forhandler om å legge om dekk? Min bytter på electricfelgene. Legger om til vinter (alle kommer på sommerhjul fra fabrikk) og leverer 18 tommer til sommer.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HPSE


Fikk beskjed av Hyundai Norge i dag at denne felgen kommer på 1495 pr stk (17") om eg går for den til vinterhjul... Så kommer dekk og tmps i tillegg..

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Trond.m

Sitat fra: Limodriver på tirsdag 17. juli 2018, klokken 17:49
Jeg spurte min forhandler om det var mulig å få electric felgen på vinterhjulene, men det hevdet han det ikke var.
På kontrakten min så står det Kona Electric felg med premium dekk (conti eller Hakka), så det regner jeg med at de leverer.

andy99

Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 18:57

Fikk beskjed av Hyundai Norge i dag at denne felgen kommer på 1495 pr stk (17") om eg går for den til vinterhjul... Så kommer dekk og tmps i tillegg..
Og da var vi igang igjen... bildet er av 18 tommers felgen. Så blir spennende å se hva som faktisk leveres.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Trond.m

18 tommer skal jeg iallefall ikke ha. Hvis originalfelgen som leveres med sommerhjulene tåler vinter med salt, så er det vel de jeg skal få i følge kontrakten.

HPSE

Sitat fra: andy99 på tirsdag 17. juli 2018, klokken 19:55
Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 18:57

Fikk beskjed av Hyundai Norge i dag at denne felgen kommer på 1495 pr stk (17") om eg går for den til vinterhjul... Så kommer dekk og tmps i tillegg..
Og da var vi igang igjen... bildet er av 18 tommers felgen. Så blir spennende å se hva som faktisk leveres.

Ja, men Hyundai Norge har bekreftet at denne også finnes i 17" og det er bare den de pr i dag kan garantere at fungerer på Electric... 18" er ikke typegodkjent på Electric og heller ikke testet.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Limodriver

Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 22:31

Ja, men Hyundai Norge har bekreftet at denne også finnes i 17" og det er bare den de pr i dag kan garantere at fungerer på Electric... 18" er ikke typegodkjent på Electric og heller ikke testet.

Jeg har også blitt fortalt at Kone ev ikke er typegodkjent med noe annet enn 17 tommer. Det er bare tull fra ende til annen. Såfremt sporvidden/innpresset ikke endres for mye (tror det er 70mm totalt, mao 35mm pr side), rullesiameterne ikke endres mer enn +/- 5%, hjulene ikke stikker utenfor karosseriet og ikke tar borti skjerme, fjærer eller andre deler på bilen så er hjulene godkjent størrelsesmessig på bilen.

Spajderman

Som alltid er det forskjell på hva som er lov og hva som er lurt. Når Hyundai sier "bruk 17" og kun 17"" er det vel en mulighet for at du får deg en på trynet ifm. garanti e.l. dersom du har kjørt med 16" eller 18" selv om det kanskje er både fysisk mulig og lovlig.

andy99

Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 22:31
Sitat fra: andy99 på tirsdag 17. juli 2018, klokken 19:55
Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 18:57

Fikk beskjed av Hyundai Norge i dag at denne felgen kommer på 1495 pr stk (17") om eg går for den til vinterhjul... Så kommer dekk og tmps i tillegg..
Og da var vi igang igjen... bildet er av 18 tommers felgen. Så blir spennende å se hva som faktisk leveres.
Ja, men Hyundai Norge har bekreftet at denne også finnes i 17" og det er bare den de pr i dag kan garantere at fungerer på Electric... 18" er ikke typegodkjent på Electric og heller ikke testet.

Fortsatt skeptisk til at den eksisterer som 17 tommer. (inntil noen hoster opp et delenummer). Tror de ikke helt har oversikten enda, så vi får vel vente til katalogen for electric er klar og felger godkjent. Jeg har 18" i kontrakten så forholder meg til det enn så lenge. (veldig lenge til levering uansett - desember 2018++forsinkelser)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA