Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul Kona - pris, dimensjon, type

Startet av Gordon Retriever, lørdag 02. juni 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Optimus_Pi på tirsdag 05. juni 2018, klokken 09:31
Hei,

Jeg fikk en pris på piggfri vinterhjul/dekk for 16.900 NOK og TPMS ventiler for 3500 NOK, altså totalt skal de ha 20.400 NOK for vinterdekkene, fra Hyundai forhandleren - Hyundai Kona Electric.  Jeg tente med engang at det høres ganske mye ut. Hvor kan jeg eventuelt kjøpe for bedre pris? Og vet noen her hva slags felg og dekk vi får for den prisen der?

Her er det snakk om 17".

Takk.
Venter også på at Sven Kvia skal ta kontakt, og hvis de alvorlig talt prøver å ta nesten det samme betalt for 17" til Kona som Tesla gjør for 20", så må de gå og ta seg ei pylsa...

Optimus_Pi

Sitat fra: gr på tirsdag 05. juni 2018, klokken 12:28
Sitat fra: Optimus_Pi på tirsdag 05. juni 2018, klokken 09:31
Hei,

Jeg fikk en pris på piggfri vinterhjul/dekk for 16.900 NOK og TPMS ventiler for 3500 NOK, altså totalt skal de ha 20.400 NOK for vinterdekkene, fra Hyundai forhandleren - Hyundai Kona Electric.  Jeg tente med engang at det høres ganske mye ut. Hvor kan jeg eventuelt kjøpe for bedre pris? Og vet noen her hva slags felg og dekk vi får for den prisen der?

Her er det snakk om 17".

Takk.
Venter også på at Sven Kvia skal ta kontakt, og hvis de alvorlig talt prøver å ta nesten det samme betalt for 17" til Kona som Tesla gjør for 20", så må de gå og ta seg ei pylsa...

Jeg bestilte fra Sven Kvia i Sandnes. Tror de må gå å ta seg en danske pølsa... jeg sendte mail og tok bort vinterdekk. Skal bestille vinterdekk et annet sted, med fornuftige priser.

Stjerneglis

Sitat fra: andy99 på tirsdag 05. juni 2018, klokken 09:37
Sikker på at du har bedt om pris sammen med bilen, dvs momsfritt?
Hvis ja, så er min anbefaling om å bytte forhandler! Flere av oss som har fått tilbud på 15000 kr for vinterhjul...

Har sjekket litt rundt hos diverse dekkforhandlere på nettet og pakketilbudene inkl. TPMS og piggfrie vinterdekk ligger på 13000-15000,- for 17" avhengig av dekkmerke. Pris med mva.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Touring

#33
Det som er rart er at han ga meg pris på 19.000, mente ante ikke hvordan felgene så ut

geear

Sitat fra: Optimus_Pi på tirsdag 05. juni 2018, klokken 12:34
Jeg bestilte fra Sven Kvia i Sandnes. Tror de må gå å ta seg en danske pølsa... jeg sendte mail og tok bort vinterdekk. Skal bestille vinterdekk et annet sted, med fornuftige priser.
Hadde vært interessant å prøve på en eller begge av følgende:

1. Be om pris på en fossil-Kona med 17" vinterhjul, og se hva prisen på hjulsettet blir der.

2. Gå til kundekonsulent eller delelageret og be om pris på 17" hjulpakke til fossil-Kona, og se hva prisen blir på dette.

Svaret skal i begge tilfeller være 25 500,- hvis de ikke driver med snusk og tar momsfradraget som fortjenste. Her har i så fall Forbrukerrådet/Forbrukerombudet en jobb å gjøre.

Spajderman

Mulig de prøver å gjemme seg bak at det er andre felger til El-Kona, prøver seg på at aerodynamiske felger er dyrere eller noe slikt.

fonberg

Vinterhjulpakker er god inntekt for bilforhandlere, de skor seg på bilkjøpere som betaler 30-40% mer for hjul enn de kan gjøre hos dekkforhandlere, av en eller flere av følgende årsaker:
1) Føles tryggere med "originalt".
2) Mer praktisk å kjøpe sammen med bilen.
3) Ikke opptatt av, eller bevisst på, pris.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

geear

4) Tilgang på reservefelger dersom uhell/skade. Uoriginale Kina-felger er det svært ofte vanskelig å få kjøpt en ny av etter noen år.

e-curious

Antar at selve dekket kan utgjøre en del av prisforskjeller, skulle vært artig å vist hva felg/sensor koster seperat.

Vil originale sensorer gi mindre trøbbel enn uorginale? 

HCO

Sitat fra: e-curious på tirsdag 05. juni 2018, klokken 15:44
Antar at selve dekket kan utgjøre en del av prisforskjeller, skulle vært artig å vist hva felg/sensor koster seperat.

Vil originale sensorer gi mindre trøbbel enn uorginale?

Jeg har uoriginale programmerbare sensorer på vinterhjulene på begge mine Zoe. De koster ca. 2.000 kr for settet (inkludert montering dersom man samtidig kjøper enten dekk eller felg). Null trøbbel med disse.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Stjerneglis

Sitat fra: gr på tirsdag 05. juni 2018, klokken 15:01
4) Tilgang på reservefelger dersom uhell/skade. Uoriginale Kina-felger er det svært ofte vanskelig å få kjøpt en ny av etter noen år.

Felger som tilbys i vinterhjulpakker/kampanjepakker er ofte ettermarkedsfelger med mindre man bestiller orginale Hyundai-felger. Men da blir prisen også en annen.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Spajderman

Hørte med nærmeste forhandler i dag, han hadde snakket med Hyundai Norge og fått beskjed om at veiledende pris på 17" Vinterhjul, original felg med Continental dekk, er 16.900,-

Han bekreftet også at denne prisen er med momsfritak. Så da bør iallefall de som har fått pris over dette ta en prat med sin forhandler!

birgerdammen

Samme beskjed her samt at det ikke går med 16 tommer pga. Caliperne

Optimus_Pi

Sitat fra: Spajderman på tirsdag 05. juni 2018, klokken 16:42
Hørte med nærmeste forhandler i dag, han hadde snakket med Hyundai Norge og fått beskjed om at veiledende pris på 17" Vinterhjul, original felg med Continental dekk, er 16.900,-

Han bekreftet også at denne prisen er med momsfritak. Så da bør iallefall de som har fått pris over dette ta en prat med sin forhandler!

Hei, er dette inkl. TPMS ventiler?


Spajderman

Det vil jeg anta, uten at jeg spurte spesifikt om det. De kan vel i utgangspunktet ikke selge hjul uten TPMS sammen med nye biler nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA