Nå som pris er lansert - hvor mange % av køen tror du vil bestille?

Startet av creal, torsdag 31. mai 2018, klokken 14:30

« forrige - neste »

creal

Dette vil naturligvis påvirke leveringstiden - hva er ditt anslag?

ca119

Hvis du har KØnummer, men ikke bestiller innen 17. juni er du ute og stiller igjen bakerst i køen.
Jeg lurer jo heller på hvor mange biler som ankommer norge per båt, og dato for når neste båtene anløper norge.

Elektro12

Har ca plass 350, men litt usikker på om denne er stor nok som familiebil. Prisen er ok, men høy nok.

K.O

Jeg er også usikker om denne er stor nok som familiebil, har kønummer ca 3000 på kona og ca 800 på Niro, så trolig vil jeg vente på Niro da den er større i tillegg til at jeg kanskje ut fra kønr faktisk kan få den levert tidligere.

trykkertor

Spørs om ikke du kan få Kona først om du ønsker.
Hvis de tippet 2500 biler utlevert i år, så ligger du godt an. For av de 3.000 i køen, tipper jeg mer enn 500 trekker seg.
At Niro kommer til å få norsk utlevering i 2018 ser jeg på som heller rimelig tvilsomt.
Og i hvertfall ikke mer enn noen få hundre.....men tror nok Niro EV er en 2019-bil hva leveringer angår.

K.O

Ja du har kanskje rett i det, at Kona vil være mulig først. Mitt ankepunkt til kona er størrelsen og da spesielt baggasjerom. Forventer at Niro nok blir litt større der, så kanskje blir mitt kønr ledig

navyelsen

Synes det er litt spesielt at alle 20.000 får mulighet til bestillinging samme dag. De burde gjort det puljevis, slik at man får en anelse om hvor man ligger an i køen.

F.eks. hvis man sitter med kønr. 15000 og alle bestiller risikerer man å få bilen levert langt ut i 2020. Hvis det er 80% frafall kommer den kanskje tidlig 2019. Er ihvertfall vanskelig å ta stilling til nybilkjøp når man ikke har noen indikasjon på leveringstid. Før de siste på lista har levert kan det ha kommet mye annet interessant på markedet, og Leaf60 er også blitt en realitet.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tuono

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Mippen

Jeg er 4 tusen og noe i køen. Hvis jeg bestiller nå, tror dere jeg får den før min TM3? Vurderer den som ventepølse.
Fremtiden er elektrisk.

Counterpointer

Sitat fra: navyelsen på fredag 01. juni 2018, klokken 07:54
Synes det er litt spesielt at alle 20.000 får mulighet til bestillinging samme dag. De burde gjort det puljevis, slik at man får en anelse om hvor man ligger an i køen.
De vil kvitte seg med hele køen og omgjøre det i bestillinger. Lett å forstå for Huyndai men vanskelig for de med kønummer over 2000 ( de har sagt de får fler biler men må jo ha demo biler ol inne i totalen på 2250)

leafster

Jeg kan ikke se å ha fått vite noe om mitt kønummer fra Hyundai.

Første epost fra Hyundai i min innboks er denne:

5. oktober 2017

Takk for din interesse i KONA by Hyundai!

Vi nærmer oss lansering. Først ut er KONA med bensin­motor, og vi forventer å kunne slippe priser og utstyrs­spesifikasjoner i løpet av kort tid. Fra prisene på de ulike modellene blir gjort kjent, vil du og de over 3000 personene som har meldt sin interesse for KONA, få muligheten til å konfigurere sin bil, skrive kontrakt og dermed sikre seg bil i samme rekkefølge som kønummeret.

Ampera

Sitat fra: leafster på fredag 01. juni 2018, klokken 09:07
Jeg kan ikke se å ha fått vite noe om mitt kønummer fra Hyundai.

Første epost fra Hyundai i min innboks er denne:

5. oktober 2017

Takk for din interesse i KONA by Hyundai!

Vi nærmer oss lansering. Først ut er KONA med bensin­motor, og vi forventer å kunne slippe priser og utstyrs­spesifikasjoner i løpet av kort tid. Fra prisene på de ulike modellene blir gjort kjent, vil du og de over 3000 personene som har meldt sin interesse for KONA, få muligheten til å konfigurere sin bil, skrive kontrakt og dermed sikre seg bil i samme rekkefølge som kønummeret.

Jeg har fått kø nummer 6 oktober og lansering epost du referer til 9 oktober.

geear

Min påmeldingsmail så slik ut...

SitatTakk for din interesse for den helt nye KONA by Hyundai.

Ditt kønummer: 174xx

Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer. I tillegg vil vi sørge for at du holdes inform...

Tipper ellers 10-15% av køen bestiller i denne bestillingsperioden.

Meldte egentlig interesse kun for å få infoen fortløpende, hadde ikke meldt meg på om det var depositum. Med veldig lavt kønummer hadde jeg kanskje bestilt på spekulasjon, men det står mellom TM3 og Niro her. For alle oss med høye kønummer blir det uansett helt håpløst å bestille Kona nå i denne perioden, for vi aner ingenting om vi kan få om et år eller tre år.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA