Ventetiden over, prisene er klare

Startet av navyelsen, tor 31. mai 2018, kl. 13:11

« forrige - neste »

daktari

Sammenlignet mot i3 (kun 4 seter, halve rekkevidden), e-Golf og ioniq er vel dette billig.
350.000,- pluss vinterdekk. Vil det presse prisen forøvrig i bransjen?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

trykkertor

Med mindre de drar en Ampera-e.
At de første får levert bil til utropt pris, og så ser Hyundai at de må øke prisen 1 eller 2 ganger.

Trond.m

Sitat fra: daktari på tor 31. mai 2018, kl. 14:48
Sammenlignet mot i3 (kun 4 seter, halve rekkevidden), e-Golf og ioniq er vel dette billig.
350.000,- pluss vinterdekk. Vil det presse prisen forøvrig i bransjen?
Det er vanskelig å vurdere prisen mot i3 og e-Golf som gir en helt annen kvalitetsfølelse. I3 er jo en ekstremt gunstig priset bil til å være bygget i karbonforsterket plast og lettmetall. For bruk til by og nærmiljøkjøring vil en i3 være i en helt annen klasse etter min vurdering. Det er vel Ampera-e den er naturlig å sammenlikne med. Begge er småbiler med lang rekkevidde. En Ampera-e er priset til 389.700 med skinnseter (ikke ventilerte) og mangler også adaptiv cruise og head's up display. Til sammenlikning koster en Kona 335.000. Det er faktisk en besparelse på over 50.000. Ingen tvil om at Huyndai forhandlere og de som står langt opp på prioriteringslisten bør være fornøyde. Løp og kjøp  ;)

Joltus

Har hyundai gjort noen forbedringer på lane assisten på kona i forhold til på ionic?

Eller snakker vi kun ordinær acc på denne?

Jakal

Helt enig med TM; Knallpris. Vel ikke en bil for familier (kanskje småbarn), men for oss andre som verdsetter rekkevidde, sportsbilegenskaper, utstyr mm. Tipper den kan videreselges med 50 000,- i fortjeneste i høst (ikke at jeg tenker det ...), og en skikkelig tankevekker for Nissan før introduksjonen av Leaf 2 m/64 kwh.

geear

birgerdammen

Overraskende lavt tillegg for hengerfeste også. Jeg er fornøyd.

Jakal

gr; Jepp. Med slike fartsressurser blir bilen morsom å kjøre.
Birgerdammen; Jeg er enkel trønder, men tror du spøkte nå, eller?

Holmis

Sitat fra: birgerdammen på tor 31. mai 2018, kl. 21:15
Overraskende lavt tillegg for hengerfeste også. Jeg er fornøyd.

Tenker du på til sykkelstativ, Hyundai sier at ikke er klart for tilhenger.

Hva med hengervekt?
Hengervekt er ikke tilgjenglig på KONA electric på nåværende tidspunkt.

https://kona.no/faq/

Counterpointer

Sitat fra: moby666 på tor 31. mai 2018, kl. 14:13
Prisen er ca det samme som Opel ampera oppererte med da den ble introdusert. Kona har vesentlig mer utstyr enn AE og er akkurat like stor.
To grove feil her.
Ae har app som er et vesentlig poeng for mange.
Og plassen innvendig, spesielt i baksetet men og bagasjerom er MYE mindre i Kona!

tuono

Det jeg spør meg om er hvor relevant Ampera-E er i som sammenligning for noe som helst. Sett bort i fra noen få eksemplarer (relativt sett) som er levert, enten i form av Ampera E eller Bolt, så er det vel en bil som etterhvert hovedsaklig lever på div. forum.
Som nykjøpsobjekt av "norsk bil" er den fullstendig urelevant. Enten man vil eller ikke.

navyelsen

Sitat fra: knut.aulie på fre 01. jun 2018, kl. 00:44
Sitat fra: moby666 på tor 31. mai 2018, kl. 14:13
Prisen er ca det samme som Opel ampera oppererte med da den ble introdusert. Kona har vesentlig mer utstyr enn AE og er akkurat like stor.
To grove feil her.
Ae har app som er et vesentlig poeng for mange.
Og plassen innvendig, spesielt i baksetet men og bagasjerom er MYE mindre i Kona!

og en ting til:
Innstegsmodellen til Ampera hadde vel en pris fra 289.000 da den først ble lansert, en god del lavere en Konas 326.000.
Jeg skulle gjerne sett en rimeligere utgave av Kona tilgjengelig, med mindre utstyr til under 300.000.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Jakal

Basismodellen til Ampera hadde en pris på 299.000,-, senere satt opp med 15.000,- + 45.000,-. Så kommer komfortpakke og teknikk-pakke... Etter sigende tapte Opel $7000 for hver solgte bil (før prisoppgang,da).

Ta et lite nett-søk og sjekk hva eksperter mener om Kona-prisen, der er det ikke mye uenighet.

trykkertor

Sitat fra: navyelsen på fre 01. jun 2018, kl. 07:23
og en ting til:
Innstegsmodellen til Ampera hadde vel en pris fra 289.000 da den først ble lansert, en god del lavere en Konas 326.000.
Jeg skulle gjerne sett en rimeligere utgave av Kona tilgjengelig, med mindre utstyr til under 300.000.
Den prisen ble vel justert opp til 363.800 for innstegsmodellen.
Og Kona vil muligens kunne bli bestilt uten teknikkpakke for rundt 300.000,- i fremtiden hvis Hyundai har priset den riktig, og de tilbyr at kunder konfigurerer den slik.

navyelsen

Sitat fra: trykkertor på fre 01. jun 2018, kl. 08:44
Sitat fra: navyelsen på fre 01. jun 2018, kl. 07:23
og en ting til:
Den prisen ble vel justert opp til 363.800 for innstegsmodellen.
Og Kona vil muligens kunne bli bestilt uten teknikkpakke for rundt 300.000,- i fremtiden hvis Hyundai har priset den riktig, og de tilbyr at kunder konfigurerer den slik.

Er fullstendig klar over at prisen ble justert opp en god del fra Opel.
Men det opprinnelige innlegget refererte til prisen
Sitat[...]  som Opel ampera oppererte med da den ble introdusert

som var 289.000,-
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA