Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelading, veggboks eRange Uno

Startet av ØysteinS, onsdag 28. august 2019, klokken 12:37

« forrige - neste »

ØysteinS

Tillegg: Det viste seg å vera ein liten feil på boksen/ kobling, som nå er retta. Når tidsur er avslått, starta ladinga umiddelbart ved tilkobling.

Har noen erfaring med eRange Uno (tidligere Salto) hjemmelader?
Har hatt min e-tron i snart 2 mnd og fekk for eit par dagar sidan montert ein eRange Uno (7,4 kW) (frå DEFA/ ABL, med Wallbox eMH1), hjemmelader. Kobla til 32A kurs av autorisert elektriker. Men den vil ikkje lade og eg lurer på om problemet sit i boksen eller i bilen.
Boksen ser klar ut. Den grønne LED-en blinker kvart 5 sek. Når så ladekabel kobles til, begynner etter litt tid (med litt gult og så vidt eit grønt blink ved ladepunkt på bilen) den blå LED-en på veggboksen å blinke kvart 2. sek. Dette betyr i følge brukerhåndboka at "Ladingen er avbrutt eller avsluttet".
I bilen er ladeikonet tent (kvit farge, indikerer at strøm er kobla til) og "bil-ikonet" med grønt batteri lyser. Det virker mao. som om bilen registrerer at den er kobla til strøm. Men ingen tegn til at ladinga vil starte. Har prøvd både å koble av tidsstyring, og koble til, utan tegn til at lading vil starte. I appen ser det også ut til at bilen er kobla til strøm, det står "Venter på ladetidsuret". Når ein klikker inn på denne er det eit valg; "Start lading nå", men når eg klikker på denne får eg feilmelding øverst; "Lademodusen kunne ikke endres. Bilen kan ikke nås". Men dette er også litt rart, for på "Siste bilkontakt" ser eg at appen har hatt kontakt med bilen. (Dog, av og til feiler denne kontakten, oppnår ikkje kontakt med bilen, men det er ein annen "tråd").
Forøvrig: All anna lading har hittil fungert utan problem, både "bortelading" og heimelading med "hyttelader" i vanleg stikkontakt.
Spørsmål: Sit feilen i veggboksen (må bilen registreres på ei nettside eller noe) eller er feilen i bilen (tidsurstyring eller andre ting)? Noen med erfaring på dette? På forhånd takk!
e-tron 55 Fasttrack

Hårek

Godt du fikk ordnet feilen.
Skulle komme med et tips om denne tråden, som inneholder en guide til feilsøking: https://elbilforum.no/index.php?topic=46994.0
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA