Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på fredag 08. mars 2019, klokken 09:07
Vi fikk dessverre ikke den store skjermen i konseptet. Den hadde bilen fortjent.

Ja,en 12-tommer hadde gjort seg. Men det er nok skjermer å bli distrahert av:(
Ellers vurderer jeg seriøst å foliere de blå stripene som konseptet har. Siden jeg har Corris med 22" carbon-felger så hadde nok det blitt enormt tøft.
Heldigvis er setene tonet ned. Performance-setene er mye penere og i tillegg gode å sitte i.

daktari

En større skjerm kunne hatt større knapper, så treffer man oftere når bilen rister!
Opplever det aspektet av brukervennligheten som undervurdert. Hvis man ser på audi/MB og andre er jo hele fronten dekket av ganske store knapper og brytere. Putter man disse på en skjerm vil den til slutt bli 24" samlet. Den lille i-pace-skjermen gir små ikoner ikke større enn en fingertupp, som for mine fingre kan være vanskelig å treffe.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

4Matic Fanatic

Sitat fra: daktari på fredag 08. mars 2019, klokken 09:42
En større skjerm kunne hatt større knapper, så treffer man oftere når bilen rister!
Opplever det aspektet av brukervennligheten som undervurdert. Hvis man ser på audi/MB og andre er jo hele fronten dekket av ganske store knapper og brytere. Putter man disse på en skjerm vil den til slutt bli 24" samlet. Den lille i-pace-skjermen gir små ikoner ikke større enn en fingertupp, som for mine fingre kan være vanskelig å treffe.
Enig. Det er vanskelig å betjene de små knappene når man kjører. At man i tillegg må ta hensyn til sekunder med lag før noe skjer gjør ikke ting bedre.
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

4Matic Fanatic

Interessant artikkel fra det store landet østafor, de har omtrent like mange elbiler totalt som det selges pr. måned i Norge.  "Litt" dårlig oversettelse enkelte steder.

https://insideevs.com/jaguar-i-pace-winter-test-drive-russia/
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

turfsurf

Sitat fra: Chimp på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:44
43.30 ca, teslabjørn endrer sin mening angående i pace bittelitt. Herved oppgradert med å ett poeng grunnet det er en så god drivers car. Minus for ladehastighet infotainment og at forbruket burde vært litt lavere.
Må si meg enig, for halvlange turer med god tid og ikke bilen full med unger og oppakning hadde Jaguar vært førstevalget mitt. Gode kjøreegenskaper og komfortabel, og generelt en fin plass å oppholde seg.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

4Matic Fanatic


https://youtu.be/nrtRJ02CBTo

Sliter med forskjellen på volt og ampere og mangler CCS-ladere i LA men ellers godt fornøyd.
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

HKH

Beklager hvis denne er delt tidligere, kul filming av bilen.
TheStraightPipes:

https://www.youtube.com/watch?v=uOZB0OUOPfA

Sarepta

Denne er artig, om ikke spesielt grundig. Det han sier om "classy" fra ca 9 minutter er høydepunktet.


https://www.youtube.com/watch?v=PKhEO3BNzqE

Mao

MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

4Matic Fanatic

Sitat fra: Mao på tirsdag 30. april 2019, klokken 12:37
Mye skryt å få her.
https://www.nettavisen.no/livsstil/test-jaguar-i-pace-hse/3423676539.html
Bra, bortsett fra bullshit'en om bakkeklaring. Ganske tynt i utvalget av biler som slår I-Pace med 230mm.. og det er ikke e-Tron eller TMX.
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

daktari

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 30. april 2019, klokken 23:54
Sitat fra: Mao på tirsdag 30. april 2019, klokken 12:37
Mye skryt å få her.
https://www.nettavisen.no/livsstil/test-jaguar-i-pace-hse/3423676539.html
Bra, bortsett fra bullshit'en om bakkeklaring. Ganske tynt i utvalget av biler som slår I-Pace med 230mm.. og det er ikke e-Tron eller TMX.
Enig, har de kjørt en med stålfjær? Hva er bakkeklaring da?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JPM

Seg føler de fleste omtaler misser på det faktum at ved å kjøpe i-pace, får du utrolig mye bil for pengene. De fleste har pris på minussiden i omtalene. Jaguarsjefen har selv uttalt at siden de var usikker på hvilke salgsvolum de ville oppnå, priset de bilen latterlig billig (alt er relativt). Normalprisen ville ligge 20-25% høyere enn i dag + mva. Prisøkningen på S vitner vel om dette.

Vis meg hvilken bil i dagens marked hvor du får like mye for pengene hva byggekvalitet, renomé, innovasjon og sportslighet angår. Rekkevidden (som flere nå på våren har tynt opp mot 42+ mil) holder for de aller fleste.

Jeg har kun to drawbacks etter å ha eid bilen en stund

1. infotainmentsystemet er svakt sammenlignet med tesla
2. ladehastigheten er enda ikke helt der den skal være. Nå skal det sies at jeg kun har hatt behov for å lade utenfor hjemmet èn gang, og det gikk fint.


xref

Jeg er veldig glad i I-Pace selv men hva med bilen er det som egentlig er innovativt?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA