Tester og medieomtaler

Startet av daktari, tor 24. mai 2018, kl. 08:39

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på fre 08. jun 2018, kl. 18:26
Sitat fra: knut.aulie på fre 08. jun 2018, kl. 00:23
En annen sjelden begivenhet er offroad, der er jo Robert sykt imponert (han har en Defender selv) og tror en X ville fått skader for tusenvis i denne løypa, HVIS den hadde klart den.
Hvorfor tror du det? Grunnet større overheng kanskje? X har så vidt jeg vet bedre bakkeklaring enn i-Pace. Om den hadde kommet seg gjennom løypa tvilernes dog på.
Eneste offroadkjøring jeg har sett er Teslabjørn på NAF banen. Det ble veldig dyrt....

Jeg tror ikke Robert ville sagt dette om han ikke mente det og det er godt nok for meg.

Generelt så er mindre bil bedre i krevende terreng og også et hjul i hvert hjørne en stor fordel.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fre 08. jun 2018, kl. 20:09
Eneste offroadkjøring jeg har sett er Teslabjørn på NAF banen. Det ble veldig dyrt....

Jeg tror ikke Robert ville sagt dette om han ikke mente det og det er godt nok for meg.

Generelt så er mindre bil bedre i krevende terreng og også et hjul i hvert hjørne en stor fordel.
Så en ganske tynn påstand m.a.o. TB kjørte i en ganske annerledes løype (gjørmete) enn dette. Hjul i hvert hjørne virker ganske besnærende, men kort akselavstand, høy bakkeklaring og bratt angrepsvinkel er mye viktigere (i tillegg til selve AWD systemet). I-Pace har f.eks lavere bakkeklaring og lengre(!) akselavstand enn Model X. Ikke det, I-Pace er nok en bedre terrengbil en Model X, mye p.g.a. relativt store overheng og dårlig angrepsvinkel på X.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på fre 08. jun 2018, kl. 20:09Eneste offroadkjøring jeg har sett er Teslabjørn på NAF banen. Det ble veldig dyrt....
Akkurat den kjøringen hadde nok blitt like dyrt med i-Pace. Verken i-Pace eller Model X er spesielt bra til å kjøre gjennom vann/gjørme som er dekket i is. Det som skjer med SUVer beregnet for kjøring på vei er at hjulene detter gjennom isen, og isen ødelegger lakk/plasttrim/osv. Man trenger faktiske off-road biler for at det skal gå bra, og det er verken Model X eller i-Pace.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Burns

Hyggelig omtale av i-pace i Finansavisens motorbilag idag.

«Drømmebil», «årets viktigste bil», «leverer på alle måter»

Scorer 9 av 10poeng basert på deres testkjøring.

4Matic Fanatic

SitatBack at the circuit, times all of the above by a thousand. The I-Pace fairly trounced a Model X around the 2.9-mile track, lasting a four laps at full tilt compared to the Tesla's much less remarkable... well, I'd rather not say.

Dette har ingen andre skrevet noe om, at det var en Model X på banen?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

daktari

Infotainment sier du? Spotify har denne våren hatt en fæl tendens til å krasje hele tiden. De tullet til lydkvaliteten fra uke 6 til nå. Selv Ford Focusen jeg hadde spm lånebil viste bilde av kontakter som ringte og kunne lese opp sms'er. Jeg tror I-pace kommer til å matche det lett.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

scholro

I am awestruck by your objective comments.

Touring

Tesla tesla. Tesla. Tesla tesla tesla! Tesla tesla tesla tesla. etc etc

AJ82

- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Elbildilla

TFL Car prøvde også bilen i Portugal. De pleier jo å være over gjennomsnittlig opptatt av offroad-egenskaper. Ikke så mye nytt, men de er bl.a. imponert over kjøreegenskapene på svingete veier:
https://www.tflcar.com/2018/06/2019-jaguar-i-pace-video-review/

https://www.youtube.com/watch?v=KISOPE5hA4w

Hadde vært artig å sett dem teste den ut i offroadløypa si i Colorado.

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Tellus

Electrek med positiv omtale. De skriver også følgende om EPA rekkevidde.

The I-PACE is currently doing EPA testing for range, but Jaguar thinks it will be over the 240 miles it is currently quoting. By how much isn't certain but to compare, the bigger, heavier (but less draggy) Model X 90D gets over 255. The person I spoke to said 245-250 wouldn't be surprising.

https://electrek.co/2018/06/14/jaguar-i-pace-review-the-240-mile-luxury-sport-utility-is-everything/

Tellus

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA