Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

daktari

Noterte meg høy komfort, bra rekkevidde, god å kjøre.

Men den skranglingen på slutten av filmen var ikke beroligende...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

mariowing

Sitat fra: daktari på torsdag 07. juni 2018, klokken 09:13
Noterte meg høy komfort, bra rekkevidde, god å kjøre.

Men den skranglingen på slutten av filmen var ikke beroligende...

Hvis du så hele filmen så hørte du kanskje at den gav seg til slutt også og at han kommenterte nettopp det; nå kommer vi over på vanlig vei. Jeg synes det hørtes mest ut som om et kamera som satt litt løst og ikke skrangling fra selve bilen. Svært lite skrangling i de andre videoene fra prøvekjøringen i alle fall.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Jeg så det, ikke uvanlig. Veiene våre i Oslo er fulle av hull, skjøter, asfaltlapper, trikkeskinner etc.  Men Google "Tesla rattling noise from from suspension" så skjønner du.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Pingle

Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

mariowing

Sitat fra: Pingle på torsdag 07. juni 2018, klokken 09:52
Ikke primærkilde, men 20 på rappen for de som har godt tid.

https://electrek.co/2018/06/04/jaguar-i-pace-review-roundup-20-videos-are-positive/

Anbefaler den ene nederlandske som er tekstet på engelsk, artig type som er glad i å kjøre forbi :-D
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

AJ82

Sitat fra: daktari på torsdag 07. juni 2018, klokken 09:13
Noterte meg høy komfort, bra rekkevidde, god å kjøre.

Men den skranglingen på slutten av filmen var ikke beroligende...

Kan ha noe med dette å gjøre:

- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på torsdag 07. juni 2018, klokken 08:43
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 07. juni 2018, klokken 07:37
Foreløpig test fra Fully charged:

https://youtu.be/3jj_w1PfSqk

Har ventet på denne. Maste til og med litt på facebook siden deres  ;)
Får ihvertfall masse skryt.

A.J.
Synes det er en god anmeldelse.

Interessant at han synes den er MYE raskere enn hans Tesla S85

JaguarPace

Selv om mange av disse testene/review`ene fra Portugal er mye lik, synes jeg både CarsGuide og I-Pacen kommer greit ut av det her, som vanlig ;) Men ser veldig frem til at I-Pacen blir testet av den "menige man" i gaten...


https://www.youtube.com/watch?v=lXK5Z82HEGg
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 07. juni 2018, klokken 19:37
Sitat fra: AJ82 på torsdag 07. juni 2018, klokken 08:43
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 07. juni 2018, klokken 07:37
Foreløpig test fra Fully charged:

https://youtu.be/3jj_w1PfSqk

Har ventet på denne. Maste til og med litt på facebook siden deres  ;)
Får ihvertfall masse skryt.

A.J.
Synes det er en god anmeldelse.

Interessant at han synes den er MYE raskere enn hans Tesla S85
S85 er ganske seig og bruker over 5 sek 0-100. S85 er blitt treg :)

Skal ikke lenger enn til S85D før det oppleves mye kvikkere og den bruker bare 4,4 til 100.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gordon Retriever


Counterpointer

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 07. juni 2018, klokken 21:45
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 07. juni 2018, klokken 19:37
Sitat fra: AJ82 på torsdag 07. juni 2018, klokken 08:43
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 07. juni 2018, klokken 07:37
Foreløpig test fra Fully charged:

https://youtu.be/3jj_w1PfSqk

Har ventet på denne. Maste til og med litt på facebook siden deres  ;)
Får ihvertfall masse skryt.

A.J.
Synes det er en god anmeldelse.

Interessant at han synes den er MYE raskere enn hans Tesla S85
S85 er ganske seig og bruker over 5 sek 0-100. S85 er blitt treg :)

Skal ikke lenger enn til S85D før det oppleves mye kvikkere og den bruker bare 4,4 til 100.
Som Robert selv sier er 0-100 en ganske sjelden forekommende begivenhet.

En annen sjelden begivenhet er offroad, der er jo Robert sykt imponert (han har en Defender selv) og tror en X ville fått skader for tusenvis i denne løypa, HVIS den hadde klart den.

Øyvind.h

#117
0-100 er sjeldent ja. Lyskryss, påkjøringsfelt osv er derimot ganske vanlig  8)
S85 har pga gammelt motordesign og rwd en ganske forsiktig effektkurve som man ikke har på 4wd.

X er ingen offroader. Det er en asfaltsuv. Men I-Pace og X er to ganske forskjellige biler.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 08. juni 2018, klokken 00:23
En annen sjelden begivenhet er offroad, der er jo Robert sykt imponert (han har en Defender selv) og tror en X ville fått skader for tusenvis i denne løypa, HVIS den hadde klart den.
Hvorfor tror du det? Grunnet større overheng kanskje? X har så vidt jeg vet bedre bakkeklaring enn i-Pace. Om den hadde kommet seg gjennom løypa tvilernes dog på.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA