Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

Maxwell_400

Sitat fra: JPM på torsdag 06. februar 2020, klokken 10:09
Er vel ikke en test, men vi i Trondheim fikk testet I-Pacen på skikkelig vinterføre i dag. Har vel kommet 20-30cm med tung snø i natt. Jeg har ikke garasje, og satte bare bilen i revers, og gønnet på bakover. Null problem. Stoppet bilen for å måke av midt på en ubrøytet plass, ikke noe stress å kjøre videre.
Glatta er det lite å gjøre med selv for den beste 4x4, men oppover glatte ubrøytede bakker, er bilen som en drøm.

Fantastisk vinterbil dette, terningkast 6.
Enig, bor også i Trondheim. Sports oppsett fra Jaguar, offroad fra Land Rover - det kan bare bli bra. Den har vel samme systemet som Range Rover ? Jeg har AdSr på min bil.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Chimp

Jeg har ikke adsr og må si den vanlig snø/is-modus fungerer ekstremt bra. Null problem å komme seg fremover eller oppover. Nedover samt i rundkjøringer må man passe litt på grunnet vekten

JPM

Fikk brukt heve funksjonen til og med i går! Det lå en stor is-svull fremfor inngangen til Bakke parkeringshus over fortauskanten der. En E-golf kom seg ikke inn, jeg bare hevet bilen, og turet frem!
Det var faktisk litt digg!




JorgenM

Grei omtale av i-Pace i episode 3 av Top Gear Norge, i kappløp mot båt og tog mellom Eidsvoll og Lillehammer.
Ble blandt annet kalt den mest sexy elbilen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Counterpointer

Hvem som er mest sexy kommer jo definitivt ann på øyet som ser. Noen liker moren andre datteren, evt faren eller sønnen

JorgenM

Krever PLUSS-abb:
https://www.dagbladet.no/tema/det-beste-el-suv-valget/72796637

- Jaguar I-Pace taper imidlertid enda litt på at den er eneste bil som ikke kan legge ned midtsetet for seg selv, men kjører på med en 40/60-løsning på baksetene.

Er ikke dette endret på 2021-modellene?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt


Øystein Hermansen

Sitat fra: JorgenM på lørdag 03. oktober 2020, klokken 20:30
Krever PLUSS-abb:
https://www.dagbladet.no/tema/det-beste-el-suv-valget/72796637

- Jaguar I-Pace taper imidlertid enda litt på at den er eneste bil som ikke kan legge ned midtsetet for seg selv, men kjører på med en 40/60-løsning på baksetene.

Er ikke dette endret på 2021-modellene?


Sende til og med e-post til forfatter og påpekte feilen, men tror du de retter?  Njet.

Contango

Sitat fra: Øystein Hermansen på søndag 04. oktober 2020, klokken 16:17
Sende til og med e-post til forfatter og påpekte feilen, men tror du de retter?  Njet.
Du kunne hjulpet de med å rette den misvisende rekkevidde vurderingen mellom de tre bilene også.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Chimp

#447
Sitat fra: Contango på mandag 05. oktober 2020, klokken 10:24
Sitat fra: Øystein Hermansen på søndag 04. oktober 2020, klokken 16:17
Sende til og med e-post til forfatter og påpekte feilen, men tror du de retter?  Njet.
Du kunne hjulpet de med å rette den misvisende rekkevidde vurderingen mellom de tre bilene også.

Dette er tre elbiler som har ca lik reell rekkevidde.

Contango

Dagbladet om i- Pace:
«470 WLTP-godkjente kilometer er dog meget bra, når det kommer til rekkevidden. Det knuser Audien, som ikke toucher 400 km, samme hvilken modell du velger. EQC er også 53 km bak her.

Jaguar-selgerne vil nok bruke dette salgsargumentet for det det er verdt. Med den rekkevidden gjør det kanskje ikke så mye at hurtigladinga går litt treigere enn hos de to andre.»

Synes egentlig blemmen om baksetet er underordnet dette vrøvlet.

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Chimp

Sitat fra: Contango på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 22:41
Dagbladet om i- Pace:
«470 WLTP-godkjente kilometer er dog meget bra, når det kommer til rekkevidden. Det knuser Audien, som ikke toucher 400 km, samme hvilken modell du velger. EQC er også 53 km bak her.

Jaguar-selgerne vil nok bruke dette salgsargumentet for det det er verdt. Med den rekkevidden gjør det kanskje ikke så mye at hurtigladinga går litt treigere enn hos de to andre.»

Synes egentlig blemmen om baksetet er underordnet dette vrøvlet.

Ah, skjønner. Polestar og jaguar er rekkeviddevinnere fordi WLTP sier det. Haha.
Det er virkelig dårlig journalistikk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA