Presentasjonen av Model Y

Startet av Amoss, tor 24. mai 2018, kl. 07:44

« forrige - neste »

georglu

Sitat fra: turfsurf på fre 15. mar 2019, kl. 08:05
Sitat
Når du tar imot levering av Kjøretøyet, vil vi i den endelige kjøpesum for ditt Kjøretøy gjøre et fradrag i kjøpesummen for et beløp tilsvarende forhåndsbetalingen du har betalt.

Aha. Da var jeg nok bare litt kjapp i avtrekkeren. Lønner seg å lese hele teksten før man poster, ja. :P
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

geear

Det har vært det samme på de andre. Alle pengene ble refundert på Model 3, både den summen og reservasjonsbeløpet. På få dager. Ingen problemer med kansellering overhodet. :+1:

telcontar

Sitat fra: kodax på fre 15. mar 2019, kl. 07:33
Sitat fra: telcontar på fre 15. mar 2019, kl. 07:11
Sitat fra: el-sprell på fre 15. mar 2019, kl. 06:58
Noen som har fått med seg om Model Y får hengerfeste og luftfjæring?

Leste på fb at det visstnok er bekreftet
Hvilken fb-side?
(noobie i Teslaverden her:)

https://www.facebook.com/groups/teslanytt/ <-- er en lukket gruppe, men bare å be om bli medlem så blir du sluppet inn :-)

torlie

Synes denne så flott ut, men dumt den ikke kommer før 2021. Blir nok ikke noe reservasjon/bestilling nå, kommer mye spennende de neste 2 årene.

https://itavisen.no/2019/03/14/her-er-den-tesla-model-y/

Fin liten video også.

Noen som har fått med seg dimensjoner?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Teslams

Man er rett og slett dumt fordi at det ikke gir noe som helst fordel. Dette sa de når de lanserte M3 og, at det ville gi store fordeler mtp utlevering av bilene.... Produksjonen er så stor at jeg som kommer til å legge inn bestilling samme dag som de første bilene ankommer Norge med båt, vil få den noen lunne samtidig som de som reserverer i dag og til samme pris.

Det finnes så mange andre smarte måter å forvalte 15' på i en toårs periode, og en Model Y reservasjon er ikke en av dem

Sender varme tanker til kollegaen min som hang opp bilde av reservasjons takkekortet ved kontorpulten sin en tidlig vårdag i 2016. Halve kontoret har fått seg M3 performance (og bestilte rett før jul 2018) mens han venter fortsatt på bilen sin. Morsomt  :D

Magnus Hansen

Tar virkelig tesla valutarisiko to år frem i tid?? Som aksjonær er jeg lite fornøyd.

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på fre 15. mar 2019, kl. 08:25
Tar virkelig tesla valutarisiko to år frem i tid?? Som aksjonær er jeg lite fornøyd.

Den risikoen går jo begge veier - men som reservasjonsholder risikerer jo ikke mer enn 15K.
Men det sagt - basert på modell 3 og reservasjonene der - så var det jo slik at de som bestilte etter norges lanseringen har fått rabatt...mens de som fikk bilen med første sending - måtte betale noe mer.........

Magnus Hansen

Sitat fra: hELgenen på fre 15. mar 2019, kl. 08:31

Den risikoen går jo begge veier - men som reservasjonsholder risikerer jo ikke mer enn 15K.
Men det sagt - basert på modell 3 og reservasjonene der - så var det jo slik at de som bestilte etter norges lanseringen har fått rabatt...mens de som fikk bilen med første sending - måtte betale noe mer.........

Du kan jo kansellere og få igjen de innbetalte pengene

fonberg

Sitat fra: torlie på fre 15. mar 2019, kl. 08:19
Synes denne så flott ut, men dumt den ikke kommer før 2021. Blir nok ikke noe reservasjon/bestilling nå, kommer mye spennende de neste 2 årene.

https://itavisen.no/2019/03/14/her-er-den-tesla-model-y/

Fin liten video også.

Noen som har fått med seg dimensjoner?

SitatModel Y-produksjonen starter i Norge tidlig 2021.
Kilde: Bildeteksten til itavisen.

Det må da være breaking news at produksjonen legges til Norge?  :police:
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Magnus Hansen

Noen tanker:

- svært lik Model 3. De har virkelig tatt lærdom av x vs s problemene ser det ut til. Egentlig er det tilsynelatende større forskjell på BMW 3 serie sedan og stasjonsvogn enn det er mellom Y og 3.

- mindre rekkeviddeforskjellen enn fryktet. Gjør i utgangspunktet Y det mest logiske valget for de fleste.

- prismessig så vil jeg tro at forskjellen i kostnader for tesla er vesentlig mindre enn prisen. Så økt avanse. Evnt så har de enkelte funksjoner de ennå ikke har offentliggjort.

- de er veldig konkrete på leveringstidspunkt igjen. Vi får håpe de er mer realistiske denne gangen. Likhet i design gjør det sannsynlig. Problemet er at de ennå ikke har begynt å investere i utstyr til fabrikasjon.

- med Model 3 som forandrer pris nærmest ukentlig, så er jeg veldig overrasket over at du kan bestille bil til en gitt pris nå. Spesielt da mye kan skje på valutafronten på to år. Det virker som en direkte dårlig foretningsmessig beslutning. Nærmest ufattelig.

Boikott My Ass

Flott bil, minner meg litt om Toyota Prius. Som forøvrig en meget god bil. Spesielt nå da med 4x4.
Bmw 530i G30

hELgenen

Sitat fra: Magnus Hansen på fre 15. mar 2019, kl. 08:33
Sitat fra: hELgenen på fre 15. mar 2019, kl. 08:31

Du kan jo kansellere og få igjen de innbetalte pengene

Ja - under forutsetning at Tesla fortsatt er solvent

torlie

Med dollarkurs på 8,55 vil jeg tippe nedsiden er større enn oppsiden.

Håpe på 7,55 om 18mnd, da lukter det svidd  :police:
2016 Zoe Intens (Solgt)

kodax

Sitat fra: torlie på fre 15. mar 2019, kl. 09:01
Med dollarkurs på 8,55 vil jeg tippe nedsiden er større enn oppsiden.

Håpe på 7,55 om 18mnd, da lukter det svidd  :police:
Hva er problemet? Man betaler inn 15000 NOK nå, og får tilbake 15000NOK når man kjøper eller avbestiller.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

torlie

Tenkte mer på bestilling og binde seg til en avtalt pris for bilen i dag, som er låst frem til overtakelse.

Om USD blir billigere de neste 18 mnd og prisen på bil går ned her sitter jo kjøper med skjegget i postkassen, med mindre kjøper for bilen til ny og lavere pris etter valuta korreksjon.

2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA