Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Presentasjonen av Model Y

Startet av Amoss, torsdag 24. mai 2018, klokken 07:44

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: Bjoris på torsdag 28. februar 2019, klokken 17:20
Enig med de som ikke tror på Y, jeg kan ikke tenke meg at Tesla vil sende potensielle kjøpere som meg av model 3 på gjerdet pga en bedre model, som jo Y most likely blir... Håpar det blir nyhet om SR/AWD, kanskje jeg hopper ned da...

Jeg tror i alle fall det ville være svært utaktisk av tesla å vise Y nå av grunnen som du nevner. De burde vente lengst mulig. Men hva de faktisk kommer tilrå gjøre, er en annen sak. Når det gjelder evnt start på SR levering, så vil vel det skje eksklusivt i Nord-Amerika en periode vil jeg tro

jlan

Vel, de har et dilemma der, for Tesla ønsker vel heller ikke å miste potensielle Model Y kjøpere til Audi og Jaguar.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

daktari

Ja, og hvis de skal starte produksjon/salg av Y allerede Q4 19 må de jo ha noe klart for ordre senest sommeren tenker jeg. Var det ikke produksjon i volum ca ett år etter?

Model 3 i US vil kanskje ikke tape så mye salg, Model S fortsatte vel å selge selv om X kom.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lirekassa

Hvis Model Y deler 75% av delene med Model 3 så er det jo i all hovedsak samme bil med mindre konfigurasjoner. Så lenge totalt salg øker, og de ikke taper andeler av markedet til andre aktører, så er det lite å tape på å lansere Model Y nå. Kanskje er det bevisst taktikk å få det ut før Geneve Motor Show som er fra 7 - 17. mars hvor de ikke er representert, meg bekjent.

Magnus Hansen

Sitat fra: lirekassa på torsdag 28. februar 2019, klokken 19:37
Hvis Model Y deler 75% av delene med Model 3 så er det jo i all hovedsak samme bil med mindre konfigurasjoner. Så lenge totalt salg øker, og de ikke taper andeler av markedet til andre aktører, så er det lite å tape på å lansere Model Y nå. Kanskje er det bevisst taktikk å få det ut før Geneve Motor Show som er fra 7 - 17. mars hvor de ikke er representert, meg bekjent.

I dag produserer tesla nøyaktig 0 Model Y, mens de produserer over 5000 Model 3 i uken. I et marked som etterspør SUVer i mye større grad enn sedaner. Jeg tenker det er helt åpenbart at jo mer tesla snakker om og viser detaljer om Y, jo flere potensielle 3 kjøpere vil vente på Y

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Magnus Hansen

Elevtrek akkurat nå:

Sitat

By updating its website just now and stopping Model 3 orders, Tesla has released an important clue about today's announcement in the next few hours – showing it is related to Model 3.

Magnus Hansen




Denne beskjeden får man hvis prøver å bestille en s, x eller 3...


emurof

Sitat fra: jlan på torsdag 28. februar 2019, klokken 17:42
Vel, de har et dilemma der, for Tesla ønsker vel heller ikke å miste potensielle Model Y kjøpere til Audi og Jaguar.

Hvorfor skulle de det? Ingen av dem vil produsere biler i stort nok antall til å bli noen trussel.

emurof

#39
Bare gjetter vilt: De har allerede startet produksjonen av Model Y (eller planlegger å starte den nå), og tar imot bestillinger fra kl. 23 norsk tid.

Samtidig åpner de for bestilling av Model 3 SR.

To fluer i en smekk: De kan øke inntjeningen ved å selge topputgaven av Model Y, og de kan levere "folkebilen" til 35.000 dollar samtidig, og dermed opprettholde overskudd og vekst.

Alternativt: Nye batteripakker til alle eksisterende modeller. Musk sa jo at batteriene i Model 3 aldri ville bli tatt i bruk i Model S og X. Kanskje fordi de har en enda nyere generasjon som nå skal brukes i alle bilene, både S, X og 3. Kanskje denne nye generasjonen er billigere batterier med større rekkevidde.

Løve

Sitat fra: emurof på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:21
Bare gjetter vilt: De har allerede startet produksjonen av Model Y (eller planlegger å starte den nå), og tar imot bestillinger fra kl. 23 norsk tid.

Samtidig åpner de for bestilling av Model 3 SR.

To fluer i en smekk: De kan øke inntjeningen ved å selge topputgaven av Model Y, og de kan levere "folkebilen" til 35.000 dollar samtidig, og dermed opprettholde overskudd og vekst.

For å bygge Y trenger de ny stamper. Den koster skjorta og ville vist igjen i alle slags rapporter med tall.

emurof

Det er sikkert noe som har med alle modellene å gjøre siden de har stanset bestillingen av samtlige. Nye batterier til alle da?

Stikkkontakt

Sitat fra: emurof på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:28
Det er sikkert noe som har med alle modellene å gjøre siden de har stanset bestillingen av samtlige. Nye batterier til alle da?

Vil ikke det være litt merkelig å komme med 3-4 uker etter at det kom nye batterier i S og X?

batterimannen

#43
Sitat fra: emurof på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:28
Det er sikkert noe som har med alle modellene å gjøre siden de har stanset bestillingen av samtlige. Nye batterier til alle da?

Fasiten ble vel redusert pris på alle modeller. Jeg hadde håpet på model Y.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

emurof

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:34
Sitat fra: emurof på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:28
Det er sikkert noe som har med alle modellene å gjøre siden de har stanset bestillingen av samtlige. Nye batterier til alle da?

Vil ikke det være litt merkelig å komme med 3-4 uker etter at det kom nye batterier i S og X?

Var det nye batterier? Er det ikke fortsatt 100?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA