Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reparsjonskostnader..

Startet av commiesoft, søndag 16. desember 2018, klokken 19:13

« forrige - neste »

commiesoft

Hei, i den lokale bilblekka her i Særp var det en liten snutt med en fyr som reparerer (og hater) elbiler, som fikk sagt at det koster 40000 - 150000 å få reparert en ladekontroller, motorkontroller eller batteri.. Vinklingen var at å kjøpe en brukt elbil er et toskeprosjekt, så? Har han rett??
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

Crown

Sitat fra: commiesoft på søndag 16. desember 2018, klokken 19:13
Hei, i den lokale bilblekka her i Særp var det en liten snutt med en fyr som reparerer (og hater) elbiler, som fikk sagt at det koster 40000 - 150000 å få reparert en ladekontroller, motorkontroller eller batteri.. Vinklingen var at å kjøpe en brukt elbil er et toskeprosjekt, så? Har han rett??

Omtrent det samme som en gearkasse altså, som ryker mye oftere?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

elektrolux

Spørs hvor og hvordan det gjøres.

Tar du turen innom f.eks Elbilmek fikser de i stedet for å bytte hele enheter.

Eller omtrent som å bytte pakning på eksosmanifolden i stedet for å bytte hele motoren.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Goggen123

Sitat fra: elektrolux på mandag 17. desember 2018, klokken 07:19
Spørs hvor og hvordan det gjøres.

Tar du turen innom f.eks Elbilmek fikser de i stedet for å bytte hele enheter.

Eller omtrent som å bytte pakning på eksosmanifolden i stedet for å bytte hele motoren.

Hehe, eller å bytte hele eksosanlegget fordi festene til eksosanlegget er rusta.
Citoren merkeforhanlers løsning (på Ensjø) på fester til eskosanlegg som var rustet; nytt eksosanlegg til 14.000 kr
Bilens eksosanlegg (på Ensjø) sin løsning; en kopp kaffe til meg, mens jeg ventet 20 minutter på at de sveiset på nye fester til 700 kr.

Litt avsporing dette men...moralen er å velge riktig forhandler/verksted

Crown

Sitat fra: Goggen123 på tirsdag 18. desember 2018, klokken 10:49
Sitat fra: elektrolux på mandag 17. desember 2018, klokken 07:19
Spørs hvor og hvordan det gjøres.

Tar du turen innom f.eks Elbilmek fikser de i stedet for å bytte hele enheter.

Eller omtrent som å bytte pakning på eksosmanifolden i stedet for å bytte hele motoren.

Hehe, eller å bytte hele eksosanlegget fordi festene til eksosanlegget er rusta.
Citoren merkeforhanlers løsning (på Ensjø) på fester til eskosanlegg som var rustet; nytt eksosanlegg til 14.000 kr
Bilens eksosanlegg (på Ensjø) sin løsning; en kopp kaffe til meg, mens jeg ventet 20 minutter på at de sveiset på nye fester til 700 kr.

Litt avsporing dette men...moralen er å velge riktig forhandler/verksted

Eller SnapDrive på en Corolla til en bekjent, motoren er ødelagt, tenner ikke på en sylinder, men de kan sette inn brukt byttemotor til 40.000. Toyotas løsning - nye pluggkabler.

Men over til spørsmålet. Det er nok mange lokale verkstedshelter rundt om som ser inntektskilden svinne hen fordi det er så mange færre ting som kan gå i stykker på en elbil, og derfor helst ikke vil at folk kjøper det. "Batteriet går i stykker.." Men det gjør da såvisst motor, turbo, gearkasse osv også :)

En kollega fikk havari på en 5,5 år gammel Polo, gått 70k og alle servicer fulgt. 80.000 skulle Møller har for å fikse det.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA