Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil

Startet av x-bruker, søndag 13. mai 2018, klokken 20:30

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Torkil Amundsen på fredag 25. mai 2018, klokken 18:09
Hei! Kan noen som er fornøyd med sitt kjøp av Tesla X skrive innlegg her?
Lunken til bestilling, levering og QA på fabrikken, men det som teller mest er når man har fått bilen og har den i bruk, og der er jeg enkelt og greit superfornøyd og gleder meg til å sette meg inn i den hver gang!

Riktig nok bare rullet rett under 8000km, men bortsett fra feil som var under utlevering (og ble rettet opp innen noen uker fra varsling) så har den hatt 0 feil.

Alexxx

Sitat fra: gr på mandag 28. mai 2018, klokken 10:49
Sitat fra: Torkil Amundsen på fredag 25. mai 2018, klokken 18:09
Hei! Kan noen som er fornøyd med sitt kjøp av Tesla X skrive innlegg her?
Fornøyd med kjøpe, litt smårusk her og der men ingen showstopper. Anbefales!

moby666

Kjempefornøyd med min. Tenkte å bytte den ut med i-pace, men det er uaktuelt. Får heller bytte ut egolfen med i-pace.

Bilen min er 100% strøken og finishen er helt topp!

Taben

Sitat fra: CaZpaH på søndag 27. mai 2018, klokken 23:18
Kan føye til nok et punkt på lista mi :-p

Lakken under T'en foran på bilen (den delen i chrome) har begynt å flasse i lakken og viser hvit plast under. Pent.... Den og skal de få lov å bytte ut :-p

Ja, okei

--------------------
Tesla model X P100D, Oktober 2017
Leaf, September 2017

Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Mission E, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

CaZpaH

Vanskelig å få frem i bilde. Men har allerede falt av et skall (etter at jeg berørte den med fingeren min for å se hva ujevnheten var) og helt i kanten så har lakken begynt å løfte seg fra plasten. Vanskelig å få det frem i bilde. Uansett av svært lav kvalitet dessverre....

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Taben

Sitat fra: CaZpaH på mandag 28. mai 2018, klokken 19:20
Vanskelig å få frem i bilde. Men har allerede falt av et skall (etter at jeg berørte den med fingeren min for å se hva ujevnheten var) og helt i kanten så har lakken begynt å løfte seg fra plasten. Vanskelig å få det frem i bilde. Uansett av svært lav kvalitet dessverre....

Ja, okei. Emblemet sitter utsatt til, steinsprut etc. Koster sikkert ikke en formue det, det ordner seg helt sikkert for deg :)
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

CaZpaH

Hadde støtta steinsprut hadde det bare vært hakket der. Men lakken løsner også på kanten på andre siden.

Men virker mer som at lakken sitter dårlig fra streken der det allerede har løsnet samt på kanten sammenliknet med resten av delen. Mens resten så ser det ut til å sitte.

geear

Produksjonsfeil kan det virke som. Minner litt som bakluka på Audi B7en vi hadde, hvor det grodde rust i alle sammenføyninger (liminger) etter dårlig galvaniseringsjobb (og tilsynelatende lakkering..). Dessverre var det et helvete å få gjennom hos Møller, men gikk til slutt etter mye om og men. Prøv lykken hos Tesla!

CaZpaH

Sitat fra: gr på mandag 28. mai 2018, klokken 20:10
Produksjonsfeil kan det virke som. Minner litt som bakluka på Audi B7en vi hadde, hvor det grodde rust i alle sammenføyninger (liminger) etter dårlig galvaniseringsjobb (og tilsynelatende lakkering..). Dessverre var det et helvete å få gjennom hos Møller, men gikk til slutt etter mye om og men. Prøv lykken hos Tesla!

Tror nok det går i orden. Har enda til gode å bli møtt med nei i gangene der så er ikke nevneverdig bekymret.

Når det er sagt så er jeg ikke bekymret nå... Men jeg tror ikke jeg kommer til å ha en Tesla så lenge at garantien har utløpt. For jeg ser for meg det kan bli dyrt med alle småfeilene som dukker opp underveis (gitt at man vil ha en 100% strøken bil).

Legger og til at nok en dag har gått og nok en feil oppdaget :-p Sitter en gummilist i selve førerdøra. Denne er nå snart knekt tvers av. Har brukt bildøra helt normalt så kan ikke se at det skal være vår feil. Har sendt ny mail til Tesla med bilder av dette. Enda ikke fått svar på forrige mail, har forsøkt å ringe dem i dag uten hell  :-1:

MartinsenKristian

Jeg hentet min Tesla X i går i Drammen.

Alt fungerer bra BORTSETT fra at den ikke vil gå i "nattmodus" ved tunnelkjøring. Funksjonen står på Auto men den vil ikke gå fra dag til natt når jeg kjører i parkeringshus eller tunneler. Jeg må tvinge den over i natt for at den skal bytte.

Noen med lignende erfaring eller råd til hva som kan være problemet?

o.b.lix

Sitat fra: MartinsenKristian på onsdag 27. juni 2018, klokken 09:46
Alt fungerer bra BORTSETT fra at den ikke vil gå i "nattmodus" ved tunnelkjøring.

Er ikke en bug. Den dimmer bare ned lysstyrken ved tunnelkjøring, noe som virker, men tar lang tid. Det er slik software er satt opp. Kanskje det blir endret en vakker dag?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

MartinsenKristian

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 27. juni 2018, klokken 09:50
Alt fungerer bra BORTSETT fra at den ikke vil gå i "nattmodus" ved tunnelkjøring.

Er ikke en bug. Den dimmer bare ned lysstyrken ved tunnelkjøring, noe som virker, men tar lang tid. Det er slik software er satt opp. Kanskje det blir endret en vakker dag?

Aha. Trodde den endret fra Lys skjerm til Mørk skjerm når det ble mørkt i området hvor bilen beveger seg.

HaraldRex

Sitat fra: MartinsenKristian på onsdag 27. juni 2018, klokken 10:25

Aha. Trodde den endret fra Lys skjerm til Mørk skjerm når det ble mørkt i området hvor bilen beveger seg.

Følgende står i manualen (side 124)

«Displays»
Kontroller lysstyrken og innstillingen DAY (lys bakgrunn) eller NIGHT (mørk bakgrunn) for
berøringsskjermen og instrumentpanelet. Når AUTO er valgt, veksler lysstyrken automatisk
mellom dag- og nattbelysning baser på lysforholdene ute. Når Auto-adjust er merket av,
justeres skjermene ytterligere basert både på omgivelsene og ved å lære hva du foretrekker
(dvs. at det husker hvilke typer manuelle justeringer du foretar).

-> Det høres for meg ut som om tunnelen(e) rett og slett ikke er mørk(e) nok for at det skal slå til.

MartinsenKristian

Sitat fra: HaraldRex på onsdag 27. juni 2018, klokken 11:08
Sitat fra: MartinsenKristian på onsdag 27. juni 2018, klokken 10:25

Følgende står i manualen (side 124)

«Displays»
Kontroller lysstyrken og innstillingen DAY (lys bakgrunn) eller NIGHT (mørk bakgrunn) for
berøringsskjermen og instrumentpanelet. Når AUTO er valgt, veksler lysstyrken automatisk
mellom dag- og nattbelysning baser på lysforholdene ute. Når Auto-adjust er merket av,
justeres skjermene ytterligere basert både på omgivelsene og ved å lære hva du foretrekker
(dvs. at det husker hvilke typer manuelle justeringer du foretar).

-> Det høres for meg ut som om tunnelen(e) rett og slett ikke er mørk(e) nok for at det skal slå til.

Takker!! :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA