Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 2 ladekabel til Nissan Leaf som går sammen med deksel til ladeluke?

Startet av LeafPendler, lørdag 28. april 2018, klokken 22:35

« forrige - neste »

LeafPendler

Jeg har en 2012 modell som har orginalt deksel til ladeluke. Finnes det ladekabler av type 2 som passer sammen med Nisssans deksel til ladeluke?


lifern

Støpselet som du plugger i bilen er vel likt enten det er type 1 eller type 2.Det er den enden som skal i ladestasjon som er forskjellen. Så deksel vil jeg tro ikke skal være noe problem.
SVART EUROLEAF 2013

LeafPendler

Støpselet som plugges i bilen er vanligvis ikke likt enten det er type 1 eller type 2. Forskjellen er at støpselet på type 1 som fulgte med bilen er vinklet slik at det passer under dekselet. Dekslet som som jeg snakker om blir brukt til å låse fast ladekabelen til bilen. Dekselet er også nyttig for holde snø ute om vinteren fra ladeluken. Nyere Leafer har en annen løsning for å låse ladekabelen. Det jeg etterlyser er en type 2 ladekabel som har samme utforming (vinkel) som den orginale type 1 støpselet har.

TB

Sjå elbilhjelpen.no no.

Eg kjøpte kabel ser med knekk. Årsak parkering nærme vegg, enkelere å ta kabel inn ut.

Vil nok passe under deksel.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA