VW investerer 15 milliarder Euro og oppretter nytt elbilmerke i Kina

Startet av cyber, tir 24. apr 2018, kl. 20:13

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på lør 28. apr 2018, kl. 14:58
Slik jeg forstår din konklusjon, så er den: "Tror det ikke før jeg får se det". Slike konklusjoner trakk jeg allerede i 5-års alderen.

Av erfaring har jeg helt korrekt sagt at jeg "Tror det ikke før jeg får se det" om en del ting VW har uttalt. Om du gjorde det samme som 5 åring må jeg si at jeg er imponert over hvor bilinteressert og informert/erfaren du var blitt så tidlig. Korrekt nok lovet de også mye alt på 70-tallet, så om du var 5 år på den tiden så er det jo teoretisk mulig ;)

Men hva har det med disse konklusjonene jeg har om hva du/dere egentlig mener men som du tydeligvis nekter plent å hverken bekrefte eller benekte/oppklare å gjøre?  Må bare konkludere at du ikke VIL si hvorfor, og at du derfor prøver å skifte samtaleemne nok en gang i stedet for å si det rett ut.

Foreslår at du heretter holder deg til saken. Vil du ikke svare så la vær å svare istedet for å late som om du svarer mens du snakker om alt annet svada (i god VW ånd ;) )
Model S 85D

Motorwatt

Nå trekker du dette ned på et nivå som jeg ikke akter å forfølge deg på. Dette kan du oppfatte akkurat slik du selv ønsker. Og svaret interesserer meg ikke.

cyber

Bare en liten gladmelding for alle de som tror og håper at VW er på vei mot konkurs ;
overskuddet 1. kvartal 2018 gikk ned fra 3,4 mdr Euro ( 2017 ) til 3,3 mdr Euro i år.

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på lør 28. apr 2018, kl. 15:57
Nå trekker du dette ned på et nivå som jeg ikke akter å forfølge deg på. Dette kan du oppfatte akkurat slik du selv ønsker. Og svaret interesserer meg ikke.

Skjønner og aksepterer at du ikke vil trekke dette ned på ett så lavt nivå som å svare på hva man faktisk mener med hva man skriver. Det er notert :)
Model S 85D

Løve

Sitat fra: cyber på lør 28. apr 2018, kl. 16:52
Bare en liten gladmelding for alle de som tror og håper at VW er på vei mot konkurs ;
overskuddet 1. kvartal 2018 gikk ned fra 3,4 mdr Euro ( 2017 ) til 3,3 mdr Euro i år.

Det er jo ikke så ille med tanke på bøter og annen straff de har fått i USA. Det mest geniale med straffen i USA er at de tvinges til å bygge et ladenettverk. Synes det er festlig når en straffes til å legge til rette for fremtiden for seg elv og for andre  :D

Løve

Det er nå en gang sånn at den mest tilpasningsdyktige er den som overlever. VAG og VW gjør alt rett her.

Mobileum

:D
"VW makes more cars in four days than Tesla does in a year "
;D
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Amoss

Sitat fra: Desti på tor 03. mai 2018, kl. 15:48
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-03/as-musk-berates-analysts-vw-quietly-plots-massive-counter-punch

Lurer på hvor mange ganger de skal klare å koke suppe på denne samme spikeren?  Nå har de altså klart å tegne kontrakter på €40b av de ~€50b de har sagt at de skal bruke på dette. Dette er vel den andre "kunngjøringen" i år, i fjor var det vel 3 "kunngjøringer"?  Om jeg ikke har oversett noen? Og ja, det er akkurat den samme satsingen som det er snakk om hele tiden. Ingen økning i antall biler eller batterier, kanskje en liten justering på satsingen i € alt etter hvilken pris de har klart å forhandle seg frem til?

Ikke for det - flott at de får tegnet de kontraktene de trenger for å gjøre hva de har sagt at de skal gjøre, men de kan da fortelle hva de faktisk gjør, ikke prøve å fremstille det som om de har skrevet en sjekk på €40b i dag, og at det innebærer en dobling av hva de tidligere har villet satse.  Greit, akkurat det med sjekken er nok helst journalistens skyld, men det er akkurat det inntrykket de prøver å gi hver eneste gang...

Så nei, de har ikke doblet satsingen på elbiler eller batterier med dette, de har bare tegnet en ny kontrakt for å oppfylle den satsingen de lenge har snakket om. Det er *fortsatt* snakk om 3 millioner biler i 2025.
Model S 85D

emurof

bno

Sitat fra: emurof på fre 04. mai 2018, kl. 09:38
Sitat fra: Mobileum på tor 03. mai 2018, kl. 20:23
:D
"VW makes more cars in four days than Tesla does in a year "
;D

Hvor mange elbiler lager de?
Hvor lenge har VW holdt på og hvor trente er produksjonsarbeiderene og hvor strømlinjeformet er just in place logistikken og hvor lang tid tok det VW å etablere dette design og struktur?  :laugh:

emurof

Hvor lenge hadde Nokia holdt på da iPhone kom?

Husk at VW har gode grunner til å tviholde på fossilbilen så lenge som mulig. De vil i størst mulig grad bruke sine trente produksjonsarbeidere og logistikken til å produsere bilene de tjener godt på fra før. De kan komme med fagre løfter, men det er ikke bare å bytte om og begynne å produsere elbiler. Man trenger blant annet nok batterier og produksjonsfasiliteter som er tilrettelagt for elbil-produksjon.

Så hvor store volumer av elbiler leverer de i dag, siden det tydeligvis er så enkelt for dem å masseprodusere dem nærmest over natten?

Counterpointer

Sitat fra: emurof på fre 04. mai 2018, kl. 09:50
Så hvor store volumer av elbiler leverer de i dag, siden det tydeligvis er så enkelt for dem å masseprodusere dem nærmest over natten?
Det er bare å ta antallet fra tråden med elbilstatestikk og legge til 20% så har du worldwide salg....

Eller ca 70 tusen biler

Tall for 2017

bno

Sitat fra: emurof på fre 04. mai 2018, kl. 09:50
Hvor lenge hadde Nokia holdt på da iPhone kom?

Husk at VW har gode grunner til å tviholde på fossilbilen så lenge som mulig. De vil i størst mulig grad bruke sine trente produksjonsarbeidere og logistikken til å produsere bilene de tjener godt på fra før. De kan komme med fagre løfter, men det er ikke bare å bytte om og begynne å produsere elbiler. Man trenger blant annet nok batterier og produksjonsfasiliteter som er tilrettelagt for elbil-produksjon.

Enig i det meste her og det er ikke så vanskelig. Her litt bakgrunnsdata:

"Desto sämre har Müller lyckats med uppdraget att förändra den hierarkiska företagskulturen, som anses ha bidragit till avgasfusket. Dessutom går övergången till el-bilar för trögt och pekas ut som den främsta uppgiften för nye koncernchefen Herbert Diess, som kom till Volkswagen från BMV för tre år sedan och därmed inte är belastad av diesel-skandalen. "

Diess har stått på barrikadene lenge for å få celle årpduksjon i Europa og jeg tror at ting vil raskt skje med ham ved foret. Dessutten er han fri for noe som helst som har å gjøre med Diesel gate i motsentning til Müller

"While European companies assemble battery packs for electric cars, the region has no significant player in battery cells - the essential building blocks for the batteries that are currently mostly manufactured in Asia."

"It would be desirable for the German and European industry to play a stronger role here," VW brand Chief Executive Herbert Diess said."

"Assembly of electric car content including battery cells will become one of the major growth areas in the coming decades, Diess said in an interview at the Frankfurt auto show."

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA