Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

PR

Sitat fra: 70D på man 11. jun 2018, kl. 14:14
Tror min var ferdig 8/9 mai. DS sa at biler produsert etter 7 mai ville få nye lister i grafitt. Jeg fikk ikke slik e-post så får vel sølv.

Ville dog anta at de fleste av oss har kjørt samme løp hele tiden mtp båt over dammen osv. Eller kanskje sist inn på båt ble først klargjort på vei ut igjen..
Min var ferdig produsert 6 Mai, og på samme båt over dammen som deg 70D. Men jeg snakket akkurat med DS, og bilen min var visstnok fortsatt i Belgia. Estimert levering ca 30. Juni. Da er din produsert etter min, og levert før... og jeg får heller ikke grafitt!

70D

Med andre ord er alt dette ganske vilkårlig. Vi vet ikke sikkert før i etterkant hvordan dette har foregått.

Alle er omtrent samtidig. Noen har FI, noen har avtalt levering og noen har grafitt.

Jeg skal oppdatere hvis jeg faktisk får bilen på onsdagen.

mentol87

Jess, det er fint.

Grunnen til at vi får det forskjellig kan rett og slett være størrelsen på skipet. Talisman er vesentlig større i både lengde og bredde enn f.eks Baltic breeze som trafikkerer zeebrugge-drammen.

Jeg får for øvrig grafitt.

GeirHM

Jeg tror vi alle er del av en stor pulje med biler på vei hit. De som bestilte i januar/februar/mars får sine nå, ser jeg (Facebook). Mars og aprilbestillingene ramler nok inn enten den 20 eller den 27 til Drammen. Sikkert nokså tilfeldig hvor i køen vi havner. Det vi vet er at de har det hektisk på utleveringen i Drammen. De som Stig Arne som fårutlevering andre steder kan sikkert oppleve at det foregår på litt andre datoer enn oss andre. Ville sjekket med Fjordline. Ser ut som om de tar hånd om disse?

Nerias

Fikk telefonen endelig...trodde det var en selger, så det var likefør jeg la på.. :D. Tiden for henting ble onsdag 20 juni kl 14..juhu...  :D

mentol87

Sitat fra: Nerias på man 11. jun 2018, kl. 17:24
Fikk telefonen endelig...trodde det var en selger, så det var likefør jeg la på.. :D. Tiden for henting ble onsdag 20 juni kl 14..juhu...  :D

Så bra :) når bekreftet du bestilling?

70D

Jeg bekreftet i alle fall endelig design 4. April

GeirHM

Mer interessant enn når bestillingen ble låst, er når du fikk beskjed om at den gikk fra produksjon til transport, kanskje? Veldig mange av oss fikk dette omkring 9 mai, tror jeg. (Enda vibestilte på ulike datoer i april).

70D

Mener det var 8, 9 eller 11 mai. Jeg antar 8 siden jeg fikk sølv på listene. Vi er nok alle i samme batch som du nevnte tidligere

Nerias

Jeg låste 7 april
Bilen var ferdigprodusert 30 april

GeirHM

@Nerias:Det er vel grunn til å tro at ferdigprodusert bil før mai kommer før våre.
@70D: Jeg vedder på at du og får nytt interiør.

Tilslutt, om det blir forsinket utlevering så skyldes nok det kapasiteten i Drammen.

Nerias

Takk GeirHM, det blir spennende å se.:)

Stig-Arne

Sitat fra: 70D på man 11. jun 2018, kl. 18:14
Mener det var 8, 9 eller 11 mai. Jeg antar 8 siden jeg fikk sølv på listene. Vi er nok alle i samme batch som du nevnte tidligere
Min var ferdig 8 mai. Fikk de nye grafitt listene.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

whud

Min gikk i prod 02.04, ferdig 05.05 - har fått utlevering i morgen (hvis man tør tro på det). Har gått fort iallfall.

Magel

Liten uppdatering.
Delivery ringde precis och jag ska få hämta ut vår nya Tesla X den 20:e i Drammen   :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA