Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

Anders Heibø

Sitat fra: rha3000 på onsdag 06. juni 2018, klokken 10:41
Da skjer det vist ting ja..  Kom med Talisman til Belgia i går. 
I dag, FI med forventet levering 15.06 :-)
15.06? Hvor?? Det hadde jo passet perfekt å få den ut 19 eller 20 for min del men FI sier lørdag 30..
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Rapid

Og da fikk jeg også FI med estimert utlevering 30/6.   2 måneder leveringstid fra låst bestilling er ikke ille.

rha3000

Sitat fra: Anders Heibø på onsdag 06. juni 2018, klokken 12:23
Sitat fra: rha3000 på onsdag 06. juni 2018, klokken 10:41
Da skjer det vist ting ja..  Kom med Talisman til Belgia i går. 
I dag, FI med forventet levering 15.06 :-)
15.06? Hvor?? Det hadde jo passet perfekt å få den ut 19 eller 20 for min del men FI sier lørdag 30..

Utlevering Stavanger.  Tviler jo sterkt på at de klarer dette så raskt, men vi får se..

MartinsenKristian

Noen som vet hva som skjer med bilen i Belgia?
Og, hvor lang tid pleier bilene være i Belgia før de lastes på båt for seiling til Drammen?

GeirHM

Ingen av oss vet vel noe sikkert om hvor lenge bilene blir i Belgia. Men om det mentol87 har fått vite om at bilene våre kommer ferdige fra Fremont stemmer, så behøver ikke det være behov for lengre opphold der. Det ser altså ut til at Tesla har en kvalitetskontroll i Zeebrugge. Den skal de nok igjennom.

På Facebook skriver en at det går bilbåt til Hirtshals på søndag. Denne sender biler med Fjordline til ulike destinasjoner i Norge minus Drammen/Brumunddal. Mange får kanskje bilene sine via denne transporten?

HaraldRex

Sitat fra: Rapid på onsdag 06. juni 2018, klokken 12:25
Og da fikk jeg også FI med estimert utlevering 30/6.   2 måneder leveringstid fra låst bestilling er ikke ille.

"Ikke ille"? ...det er fullstending galskap skal jeg si deg!  :)

Bestillingen min ble låst første uka i februar - jeg får bilen 2 dager før deg...

AhmerS

Jeg har snakket med DS idag. Estimert leveringstid er søndag 24.6.2018. Jeg fikk da vite at estimert leveringstid er fortsatt sent juni - tidlig juli. Hun bekreftet at bilen er i Belgia hvor de gjennomgår tester og kontroll. Deretter blir bilen sendt til Bergen via Hirtshals.

Snapcase

My oppdatering på MyTesla.

"Beregnet leveringstid: June 15, 2018 - June 22, 2018"

Fortsatt ingen fra Tesla som har ringt meg da, men..

70D

Jeg sjekker mytesla så ofte at det er rart jeg ikke et blitt blokkert av Tesla... Fortsatt ingen endring. Har blitt ringt opp om ikke annet. Det eneste jeg føler er likt for oss alle er at alle har helt forskjellige opplevelser. Rart ikke de har et godt system på dette. Kan da ikke være så vanskelig..

mentol87

#294
Sitat fra: 70D på onsdag 06. juni 2018, klokken 22:53
Jeg sjekker mytesla så ofte at det er rart jeg ikke et blitt blokkert av Tesla... Fortsatt ingen endring. Har blitt ringt opp om ikke annet. Det eneste jeg føler er likt for oss alle er at alle har helt forskjellige opplevelser. Rart ikke de har et godt system på dette. Kan da ikke være så vanskelig..

no worries - Snapcase skrev i en anne post at hans bil ankom europa ca 2 uker før våre biler som kom med Talisman, så det er ikke unormalt at du ikke har fått noen oppdatering. Gi det 10-14 dager så har det nok kommet noen spesifikk leveransedato ;)

70D

Tenker det blir levering siste uka i juni selv. De sa det på telefon. Synes nesten det er verre nå enn forrige gang...

AhmerS

Jeg fikk bekreftet av Tesla i Bergen at bilene kommer hertil den 29.6.18

GeirHM

Delivery sier at min selger lager FI. Og at hun skal gi beskjed om at jeg etterlyser den. Det tror ikke jeg så mye på. Det er smart. For det sier min samvittighetsfulle selger ikke stemmer. Som svar på min e-post. Det gjøres av noen på hovedkontoret i Nederland. Og at FI"kommer snart." Særlig.  :) Vi er alt forbi "snart".

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på torsdag 07. juni 2018, klokken 17:53
Delivery sier at min selger lager FI. Og at hun skal gi beskjed om at jeg etterlyser den. Det tror ikke jeg så mye på. Det er smart. For det sier min samvittighetsfulle selger ikke stemmer. Som svar på min e-post. Det gjøres av noen på hovedkontoret i Nederland. Og at FI"kommer snart." Særlig.  :) Vi er alt forbi "snart".
Hmm

Hva med oss som ikke har brukt selger til å kjøpe bilen. Jeg har kun gjort alt på nett

Er det selger på aktuell utlevering sted som tar seg av FI?

GeirHM

Se over: Hovedkontoret NL. Og du trenger vel ikke selger til noe lengre? Tror jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA