Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

GeirHM

Sitat fra: TJGun på lør 02. jun 2018, kl. 09:08
Fikk final invoice i går med estimert levering 28 juni  :D

Når ble bestilling låst? Når fikk du beskjed om at den var ferdig produsert? Hvilken Tesla har du bestilt?

Nasatech

Sitat fra: GeirHM på lør 02. jun 2018, kl. 00:34
Linken handler om biler levert i England (EU). Andre innlegg har vel stilt spørsmål ved om biler som skal til Norge får denne behandlingen? I tillegg ville jo en slik demontering gjøre det vanskelig for Tesla å følge bilene via GPS vil jeg tro? Og har vi ikke fått indikasjon på at det er måten de følges under transporten?

Forøvrig forsøkte jeg å formidle mitt håp om at bilen min ikke ble sendt på denne måten.

Ja, jeg snakket med Tesla ang. dette og han jeg pratet med mente at de nå også satt sammen Norske biler i EU. Dette så eksport av biler ut fra Norge senere ikke ville gi 10% avgifter på bilen.

Det er 10% «straffetoll» på biler som ikke er bygget i EU.

Helt idiotisk at de må ta fra hverandre bilene og sette dem sammen igjen for å være «bygget i EU» og «alle» gjør jo det samme. Men skaper jobber da ;)

GeirHM

Det der er helt forkastelig! Og burde få mye mer fokus. Er det f.eks derfor flere har problemer med bakdørene på TMX? Hvordan er egentlig feilraten på biler utlevert i Europa versus i USA? Dette er jo en sak for eierfellesskapet TOCN.

TJGun

Sitat fra: GeirHM på lør 02. jun 2018, kl. 11:00
Sitat fra: TJGun på lør 02. jun 2018, kl. 09:08
Fikk final invoice i går med estimert levering 28 juni  :D

Når ble bestilling låst? Når fikk du beskjed om at den var ferdig produsert? Hvilken Tesla har du bestilt?

Jeg bestilte en S 75D fra inventory på mandag, den var da akkurat lastet på skip i følge selgeren.

GeirHM

Vi snakker rå forbikjøring! ;) Må gjøre vondt å lese for de som har ventet siden februar på sine biler. Naboen fikk en flott S bare to uker etter at han bestilte. Så du er ikke alene, humhum.

GeirHM

Her er den eneste saken jeg fant når jeg googlet: https://www.bloomberg.com/news/photo-essays/2015-10-13/check-out-tesla-s-hot-new-european-factory

Det er ganske omfattende montering som skjer i Tilburg; drivverk og batteripakke kommer på plass her.

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på lør 02. jun 2018, kl. 13:04
Her er den eneste saken jeg fant når jeg googlet: https://www.bloomberg.com/news/photo-essays/2015-10-13/check-out-tesla-s-hot-new-european-factory

Det er ganske omfattende montering som skjer i Tilburg; drivverk og batteripakke kommer på plass her.
Men om bilen mangler batteripakke, hjul, motor etc.
Hvilken GPS er det da DS bruker for å spore bilen? Den har jo ikke strøm
Hvilken båt kan da bilene være på? Siden den mangler motor, hjul etc, så kan den jo ikke kjøres om bord i en bil-båt, slik som Talisman. Så hvilken båt er da bilene på?

Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

dypen

Bilene er i kontainer, tre model X og fire model S i hver. Da er jo infoen i linken riktig!
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

Stig-Arne

Sitat fra: dypen på lør 02. jun 2018, kl. 17:58
Bilene er i kontainer, tre model X og fire model S i hver. Da er jo infoen i linken riktig!
Og hvilken båt skal de da være på mon tro.
Talisman er jo ikke en containerbåt.
Tesla Model Y LR 2022

GeirHM

Tja, intet er vel bekreftet fra sikre kilder? Denne artikkelen er jo ikke helt fersk. Og Tesla er tydeligvis tilbakeholdne med å gi ut informasjon om prosessen i detalj fra ferdig produsert bil i Fremont fram til overlevering til den enkelte kunde.

Hva skjer egentlig med kvalitetskontrollen av hver enkelt bil når den leveres stykkevis og delt fra fabrikken i Fremont? Skjer det i Tilburg?

Nerias

Jeg satser på konteinerbåten Maersk Seletar som er fremme i Bremerhaven 6 juni..

Stig-Arne

Sitat fra: Nerias på søn 03. jun 2018, kl. 08:30
Jeg satser på konteinerbåten Maersk Seletar som er fremme i Bremerhaven 6 juni..
Mulig. Den stemmer jo bedre med datoen vi fikk beskjed om at bilen var lastet på båt. Får følge den også da
Tesla Model Y LR 2022

Stig-Arne

Seletar gjør faktisk 7 knop mer enn Talisman. Betydelig raskere altså og skal kun være 3 timer senere i havn enn Talisman
Tesla Model Y LR 2022

Anders Heibø

Sitat fra: Stig-Arne på lør 02. jun 2018, kl. 13:58
Sitat fra: GeirHM på lør 02. jun 2018, kl. 13:04

Men om bilen mangler batteripakke, hjul, motor etc.
Hvilken GPS er det da DS bruker for å spore bilen? Den har jo ikke strøm
Hvilken båt kan da bilene være på? Siden den mangler motor, hjul etc, så kan den jo ikke kjøres om bord i en bil-båt, slik som Talisman. Så hvilken båt er da bilene på?
Trenger bare 12v batteri for å spore bilen. Hvor lenge 12v batteriet holder når det ikke blir forsynt av høyvolts batteriet er en annen sak så logisk sett burde de koblet ut det og...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

mentol87

Mange antakelser, så jeg ringte Tesla delivery og spurte:

Bilen min (produsert 9 mai) er på inn til havna i Zeebrugge. Biler til Norge blir IKKE demontert, men gjennomgår en forhåndsinspeksjon. Siste finish gjøres i Norge. Bilen min er estimert leveringsklar slutte av juni.

Takk til serviceinnstilt dame i Tesla DS for denne info. Tesla er for øvrig raske med å ta telefonen nå syns jeg.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA