Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, onsdag 18. april 2018, klokken 14:54

« forrige - neste »

dypen

"dypen" Elbilforening medlem. X75D


GeirHM

#227
Jeg har ingen insider info, men det er logisk at de som legger inn final invoice ikke nødvendigvis styrer informasjon som ellers fremkommer på MyTesla. Jeg ser for meg at disse dokumentene lages av de som håndterer selve overleveringen på hvert utleveringssted. Og de jobber sikkert seg igjennom en bunke med slike overleveringer med individuell tilpasning som også handler om deltaljer rundt betaling og slikt. Derfor er det nok litt tilfeldig når vi mottar disse. Men vi kan fastslå som rimelig sikkert at denne prosessen er i gang for oss alle nå. Og det er jo bra.

Edit: Magel fikk utlevering 27juni i Drammen for en bestilling låst 18 april. Min ble låst dagen etter. Jeg regner med at det betyr at jeg ikke får overlevering før dette.

Stig-Arne

Talisman er iallefall i skarp rute. Slik det ligger ann nå så er båten fremme den 5.6 så får man håpe våre biler er ombord der

Nerias

Viss bilene er i kontainer, så kan de komme med konteinerbåter. Det er to Maersk konteiner båter på veg til Europe, Maersk Kentucky som er fremme i Antverpen i morgen og Maersk Seletar som er fremme i Bremerhaven 6 juni...

Stig-Arne

Sitat fra: Nerias på fredag 01. juni 2018, klokken 21:42
Viss bilene er i kontainer, så kan de komme med konteinerbåter. Det er to Maersk konteiner båter på veg til Europe, Maersk Kentucky som er fremme i Antverpen i morgen og Maersk Seletar som er fremme i Bremerhaven 6 juni...
Så vidt jeg vet er Model X for stor for containere.

Nerias


dypen

Sitat fra: Stig-Arne på fredag 01. juni 2018, klokken 21:42
Sitat fra: Nerias på fredag 01. juni 2018, klokken 21:42
Viss bilene er i kontainer, så kan de komme med konteinerbåter. Det er to Maersk konteiner båter på veg til Europe, Maersk Kentucky som er fremme i Antverpen i morgen og Maersk Seletar som er fremme i Bremerhaven 6 juni...
Så vidt jeg vet er Model X for stor for containere.

Har jeg lest et sted at det går fire S eller tre X i en kontainer, tror det var på forumet til denne tråden ...

https://teslaownersgroup.co.uk/kb/tracking-your-tesla-from-the-factory-to-the-uk
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

GeirHM

Jeg håper virkelig de ikke er i containere...

dypen

Hva er galt med det, det jeg har lest er at batteri blant annet blir montert i Europa ...
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

GeirHM

Se innlegg om det med ettermontering av mentol87 tidligere i tråden. Det er klart best med fabrikkmontert bil. I tillegg er jeg opptatt av hva sånne containere kan føre til av riper og småbulker. En bil som kjører på en båt, som vi gjør på en ferge, vil helt klart ikke være gjenstand for større ettermonteringer.

dypen

Sitat fra: GeirHM på fredag 01. juni 2018, klokken 23:35
Se innlegg om det med ettermontering av mentol87 tidligere i tråden. Det er klart best med fabrikkmontert bil. I tillegg er jeg opptatt av hva sånne containere kan føre til av riper og småbulker. En bil som kjører på en båt, som vi gjør på en ferge, vil helt klart ikke være gjenstand for større ettermonteringer.

Leste du starten på linken jeg postet ?

Sitat1. Car gets built at Fremont California Factory [notification on MyTesla once it starts]

Car is tested and then dismantled into 3 large sections, there are 3 Tesla's in 1 container.
The Model S are shipped 4 cars per container and there is a metal frame that holds 2 of the cars at around 40 degrees.
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

GeirHM

Linken handler om biler levert i England (EU). Andre innlegg har vel stilt spørsmål ved om biler som skal til Norge får denne behandlingen? I tillegg ville jo en slik demontering gjøre det vanskelig for Tesla å følge bilene via GPS vil jeg tro? Og har vi ikke fått indikasjon på at det er måten de følges under transporten?

Forøvrig forsøkte jeg å formidle mitt håp om at bilen min ikke ble sendt på denne måten. 

dypen

Ok, jeg ser den men antok at biler til England og Norge hadde samme rute utenom båtfrakt til Drammen. Er det noe sted som viser hele løpet på biler til Norge?
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

TJGun

Fikk final invoice i går med estimert levering 28 juni  :D

Noen som vet om det er riktig at hele beløpet og ikke avtalt egenandel står til forfall på mottatt invoice?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA