Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

Snapcase

Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.

Wooo

GeirHM

Sitat fra: Snapcase på man 14. mai 2018, kl. 10:40

Wooo

Din var ferdig produsert den 5 mai, så det betyr at frakten tok 9 dager fram til Baltmore. Du kan regne maks 21dager til den er i Zeebrugge. Her går det unna!

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på man 14. mai 2018, kl. 11:51
Sitat fra: Snapcase på man 14. mai 2018, kl. 10:40

Wooo

Din var ferdig produsert den 5 mai, så det betyr at frakten tok 9 dager fram til Baltmore. Du kan regne maks 21dager til den er i Zeebrugge. Her går det unna!

Men så er det for vår del som fikk bilene våre ferdigprodsert den 9. mai.
Det vil si at mest sannsynlig er bilene våre fremme i Baltimore i slutten av uka, men hvilken båt rekker de da mon tro ? :)

Edit: Min var ferdig den 8.5, så en dag tidligere enn GeirHM sin :)
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

Snapcase

GeirHM

Snapchase, du ligger an til å få ny bil bygget på din bestilling på under to måneder. Det er sterkt. Og Stig-Arne, som åpenbart har sneket i køen  :), og jeg vi får temmelig sikkert bil før juni er omme. Det er og imponerende.

PR

Min ble produsert i begynnelsen av Mai (Låst 28. April). En fra Tesla ringte meg akkurat og sa at bilen ble lastet ombord på et skip i Baltimore iløpet av kort tid. Skulle vist via Belgia. (Mulig det skulle ha vært Bremerhaven) Han regnet med at den var klar i siste halvdel av juni.

eques

Sitat fra: PR på man 14. mai 2018, kl. 12:31
Min ble produsert i begynnelsen av Mai (Låst 28. April). En fra Tesla ringte meg akkurat og sa at bilen ble lastet ombord på et skip i Baltimore iløpet av kort tid. Skulle vist via Belgia. (Mulig det skulle ha vært Bremerhaven) Han regnet med at den var klar i siste halvdel av juni.

Hvorfor ingen fra delivery har ringt meg for å fortelle meg noe? Hvis de vil fortelle meg om hvordan været skal være er helt greit, men de har ikke ringt meg en gang... uansett jeg bestilte i januar... 52 dager "i produksjon", 17 dager på vei fra Freemont til Baltimore... og bilen ankommer Europa i dag... Vi får se om de ringer meg i dag eller i morgen... Det er merkelig at noen av oss får ikke  noe info fra Tesla... Er det slik at de bare ringer til de som har det bare bra og alt går veldig raskt? Er ikke de som venter og venter som har nød for å få noe info av og til?

Mvh

eques

Ikke misforstå meg, jeg er veldig glad for dere som får informasjon, men jeg blir litt irritert med Tesla når jeg får vite at noen får mye info mens andre får mye mindre enn de trenger  ;D

GeirHM

Jeg har heller ikke vært så heldig og få en telefon, men de svarer veldig raskt om du henvender deg på epost. Det er min erfaring.

Og i dag fikk jeg en hyggelig oppdatering om at jeg får den nye grafitt-dekoren på interiøret. Juhu! Eh... På epost altså.

Snapcase

Sitat fra: GeirHM på tir 15. mai 2018, kl. 09:53
Jeg har heller ikke vært så heldig og få en telefon, men de svarer veldig raskt om du henvender deg på epost. Det er min erfaring.

Og i dag fikk jeg en hyggelig oppdatering om at jeg får den nye grafitt-dekoren på interiøret. Juhu! Eh... På epost altså.

hm, lurer på om jeg får denne. Ikke hørt noe så gikk jeg vel muligens akkurat glipp av det.

Flymodes

Sitat fra: eques på tir 15. mai 2018, kl. 09:28
Hvorfor ingen fra delivery har ringt meg for å fortelle meg noe?
Det er merkelig. Tror våre biler har fulgt hverandre gjennom hele prosessen. De ringte meg torsdag, fredag og lørdag, men jeg hadde ikke mulighet til å snakke med dem før jeg selv ringte tilbake går. For så vidt ikke noe nytt bortsett fra om jeg ville kjøpe noe ekstrautstyr som matter, ol. Men er enig i at det er en rar service at det er så tilfeldig oppfølging. Han mente jeg skulle ha bilen senest i løpet av de to første ukene av juni.

Anders Heibø

Sitat fra: GeirHM på søn 13. mai 2018, kl. 14:10
1.
Jeg tror de oppgraderte interiør detaljene først ble gjort tilgjengelig den 9 mai. De som har håp om å få bil i månedsskiftet juni/juli får nok ikke dette. Men jeg har sett på Facebook eksempel på varsel om slik endring via epost fra Tesla. Jeg tipper det er på biler som bygges nå.

2.
Jeg ville ikke overtatt ansvaret for å gjøre klargjøringen av den nye bilen selv. Sett at det avdekkes feil når klargjøringen finner sted? Tipper det skal bli vanskelig å få selskapet til å ta den utbedringen. Det kan jo ha oppstått i arbeidet.
1. Fikk epost nå jeg og etter at bilen har forlatt fabrikken... Oppdatert til eik/grafitt!
2. Det er den begrunnelsen Tesla selv har kommet med tidligere av de jeg har hørt. Er håp om utlevering siste uke i Juni så da rekker jeg uansett ikke å gjøre noe selv før ferietur...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Nasatech

Har heller ikke hørt noe. Bilen ble bestilt i januar, fikk VIN 3. mars, i produksjon 9. mars, transport til havn i USA den 15. april, lastet på skip 24. april og ankommet havn i Europa 3. mai.

Havn i Europa er jo helt klart feil, men denne får jo alle med en gang den er på båten.

PR

I følge oppringing fra Tesla skulle bilen min være på båt fra Baltimore til Antwerpen, men når jeg går in på MyTesla står det fortsatt "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Hvordan pleier det å være? Er de bare trege med å oppdatere siden, eller står den fortsatt på havnen i Baltimore? Er litt nervøs for at bilen ikke kommer til ferien nå merker jeg...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA