Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

MartinsenKristian

Sitat fra: GeirHM på tir 26. jun 2018, kl. 09:40
En viktig sak som de fleste sikkert kjenner til: Pass på at du har Tesla-app'en installert på telefonen før overtakelsen og påse at bilen kobles til app før du drar fra Tesla. Sikkert standard prosedyre, men likevel. Jeg styrer alt rundt lading og temperatur med den.

Da jeg solgte min S tok det svært lang tid før Tesla fikk overført bilen til ny eier. Det er heller ikke bra av personvernhensyn.

Super info Geir, takk for det.

borpheus

Tesla ringte å sa, at jeg skal henter bilen i morgen på Scandic Hotel på Flesland å ikke på SC Kronstad. Noen hadde der før? Vil det være ute? Håper da, at det regner ikke

Sent from my iPhone using Tapatalk

Stig-Arne

Da er alt klart til henting av bil på Fredag :)

Må si meg overrasket over hvor rakst alt har gått.
Helt fra jeg bestilte bil, til den ble låst, og til den var her i Norge. Ca 2,5 mnd har det gått.

Og ringte Delivery idag for å sjekke at alt var OK, fikk beskjed om å betale inn resten av egenandelen.
Etter betalingen var lagt inn, så gikk det altså 20 sekunder til jeg fikk melding fra DNB om at lånepapirer var klar til signering og bil fikk da reg.nr :)

Så langt, veldig fornøyd :D
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

MartinsenKristian

Model X 75 D hentet 12:00 i Drammen i dag.

Det gikk kjapt og utleveringsrepresentant hadde det travelt. Hele hallen var full av biler som skulle ut. Jeg tok med god tid men alt var veldig bra så trengte ikke pirke mye.

Alt så veldig bra ut, bortsett fra småplukk:

- noen små hakk i speilhus (notert ned)
- gummilist ved FWD lå litt bøyd (notert ned)
- det er brukt mye silikon ved klargjøring og noe rester av polish her og der

Ekstremt fornøyd. For en bil!

70D

Sitat fra: MartinsenKristian på tir 26. jun 2018, kl. 15:19

Det gikk kjapt og utleveringsrepresentant hadde det travelt. Hele hallen var full av biler som skulle ut. Jeg tok med god tid men alt var veldig bra så trengte ikke pirke mye.

Jeg hadde også en gummilist som var bøyd / maltraktert. De sier dette går seg til. Greit å få det notert uansett. Hvordan var dine FWD i forhold til gap og slikt ?

MartinsenKristian

Sitat fra: 70D på tir 26. jun 2018, kl. 15:22
Sitat fra: MartinsenKristian på tir 26. jun 2018, kl. 15:19

Jeg hadde også en gummilist som var bøyd / maltraktert. De sier dette går seg til. Greit å få det notert uansett. Hvordan var dine FWD i forhold til gap og slikt ?

Jeg synes det så «greit» ut. Har ikke noe forhold til hvordan det bør være. Har dog ikke studert gap mellom FWD så nøye enda men ikke noe alvorlige avvik.
Når jeg får vasket og studert den ila helgen kommer bredere rapport.

GeirHM

Gratulerer med ny bil! Godt de holdt skjema! Ser fram til flere erfaringsrapporter! Gjerne i den nye tråden på x forumet.

MartinsenKristian

Sitat fra: GeirHM på tir 26. jun 2018, kl. 15:47
Gratulerer med ny bil! Godt de holdt skjema! Ser fram til flere erfaringsrapporter! Gjerne i den nye tråden på x forumet.

Takk! Jeg elsker bilen og ladenettverket.
La oss håpe det ikke dukker opp store feil (les: lang ventetid på service).

Rapid

Fikk telefon i dag fra DS som lurte på om jeg ville hente bilen i morgen onsdag istedenfor som tidligere avtalt torsdag. Vanskelig valg  :D   Under to måneder fra låst til leveranse.

GeirHM

Sitat fra: Rapid på tir 26. jun 2018, kl. 16:20
Fikk telefon i dag fra DS som lurte på om jeg ville hente bilen i morgen onsdag istedenfor som tidligere avtalt torsdag. Vanskelig valg  :D   Under to måneder fra låst til leveranse.
Svært vanskelig valg! Skal vi bytte??  ;D

PR

Jeg hentet min Model S 75D i dag. Jeg hadde time kl 12.00, men var tidlig på plass da bussen var i drammen 10:15. Tok meg en kaffe og regnet med å vente en stund, men ble spurt om jeg ville ha leveringen med en gang.
Teslarepresentant var meget hyggelig og hadde god kunnskap om bilen.
Jeg gadd ikke å bruke tid på det tekniske da jeg har sett det meste av video'er på Youtube. Sjekket lakk, Gaps, kabler, lister etc uten å finne noen feil. Fikk ikke logget inn i appen med en gang, men etter jeg hadde kjøpt og satt inn nye gummimatter var alt oppe og gikk.
Bilen er fantastisk å kjøre. Utolig akselrasjon, og ligger veldig tight på veien. Skjermen med ny MCU er veldig rask, uten noe lag.
Testet superlader på Lier og Rygge, og kom i prat med noen hyggelige Teslaeiere.
Autopilot hadde kalibrert seg før jeg var i moss, og fungerte bra. Fikk software oppdatering da jeg kom hjem.
Eneste irritasjonsmoment er at radioen alltid velger FM-radio når jeg starter bilen på nytt. Må velge DAB-kanal i menyen.

2 måneder fra bestillling til levering! 4 ganger så fort som min brors eGolf!!
Alt i alt, en veldig god opplevelse.

Rapid

Hentet bilen i dag. Testet dører og gikk noen runder rundt for å sjekke lakk og pasninger. Fant ingenting å utsette. Dørene liner fint opp. Veldig hyggelig personale og smertfri overlevering. Tut og kjør  :+1:

1000kwh

Sitat fra: Rapid på ons 27. jun 2018, kl. 13:08
Hentet bilen i dag. Testet dører og gikk noen runder rundt for å sjekke lakk og pasninger. Fant ingenting å utsette. Dørene liner fint opp. Veldig hyggelig personale og smertfri overlevering. Tut og kjør  :+1:
Skulle du egentlig ha Model 3 du også

GeirHM

Jeg kansellerte min reservasjon på Model 3 og kjøpte X i stedet.

Ser forøvrig at firehjulsdrift og litt stæsj gjør at Model 3 ikke blir langt unna Model S i pris (75D). Og det til tross for at S er en mye mer påkostet konstruksjon. Merkelig.

georglu

Sitat fra: GeirHM på ons 27. jun 2018, kl. 13:44
Ser forøvrig at firehjulsdrift og litt stæsj gjør at Model 3 ikke blir langt unna Model S i pris (75D). Og det til tross for at S er en mye mer påkostet konstruksjon. Merkelig.

Tja. Det burde være ca. 200k NOK mellom en top-spekket (ikke Performance) Model 3 og en Model S 75D uten veldig mange options. Jeg har nettopp "byttet" min Model 3-reservasjon i en Model S 75D-bestilling til ca. 700k NOK. Den Model 3 jeg var ute etter antar jeg vil ligge i prisområdet 400k-500k NOK (SR like over 400k, LR like under 500k).

200k NOK er litt under halvparten av en norsk gjennomsnittslønn (brutto), så lite er det vel strengt tatt ikke.

Estimerte norske priser: http://bit.ly/2uiIwHB
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA