Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

Stig-Arne

Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

MartinsenKristian

Nettopp vært å kjøpt Tesla Wall Connector 7.5 meter på Tesla Skøyen. Deilig følelse.
Tror de har noen få igjen på lager (veldig etterspurt...)

HaraldRex

Hentet min X i Drammen i dag! :)

Det kan vel beskrives som en litt blandet opplevelse. Det var en veldig hyggelig ung mann som overleverte bilen, men kunnskapsnivået hans var på ingen måte imponerende...

Det var ingen feil som var graverende nok for at jeg ikke skulle ta med bilen, men noe var det jo:

• Diverse løse / feilmonterte gummilister
  • Oljesøl (ev.t. silikon?) i baksetet (oppdaget ikke før jeg var hjemme)
  • FWD'ene montert ganske skjevt (sikkert innenfor Tesla spec, men nok til at feks lister blir liggende feil og noen panel gaps som er drøye)
  • MCU (den nye) hang seg under demo - Ble på mitt forslag restartet  ::)  (Overleveringsfyren hadde forøvrig ingen anelse om at det hadde kommet en ny)
  • Massevis av plastrester etter folie rundt omkring
  • Bilen var generelt ikke spesielt ren (definitivt ikke polert/vokset på noen måte)

Kjøreturen hjem var allikevel en aldri så liten høydare :) Bilen er tight og fin og så langt fullstendig uten ulyder ...og for meg som kommer fra en Zoe er den jo også legendarisk rask!
Stoppet forøvrig på Superchargeren på Lier og hadde flere hyggelige prater med både nybakte og mer garvede Teslaeiere - MEGET trivelige og entusiatiske folk!  :+1:

Oppsummert: Noe rusk, men nå er den her! :D

mentol87

Gratulerer HaraldRex! Setter pris på dine presise tilbakemeldinger, fint å høre hvor andre opplever mangler på overleveringen. Alt for ofte skriver folk bare at det var noe "smårusk" uten å utdype.

Spurte du om de kan justere FWD?

70D

Sitat fra: HaraldRex på ons 20. jun 2018, kl. 23:43
Hentet min X i Drammen i dag! :)

Det kan vel beskrives som en litt blandet opplevelse. Det var en veldig hyggelig ung mann som overleverte bilen, men kunnskapsnivået hans var på ingen måte imponerende...

Det var ingen feil som var graverende nok for at jeg ikke skulle ta med bilen, men noe var det jo:

• Diverse løse / feilmonterte gummilister
  • Oljesøl (ev.t. silikon?) i baksetet (oppdaget ikke før jeg var hjemme)
  • FWD'ene montert ganske skjevt (sikkert innenfor Tesla spec, men nok til at feks lister blir liggende feil og noen panel gaps som er drøye)
  • MCU (den nye) hang seg under demo - Ble på mitt forslag restartet  ::)  (Overleveringsfyren hadde forøvrig ingen anelse om at det hadde kommet en ny)
  • Massevis av plastrester etter folie rundt omkring
  • Bilen var generelt ikke spesielt ren (definitivt ikke polert/vokset på noen måte)

Kjøreturen hjem var allikevel en aldri så liten høydare :) Bilen er tight og fin og så langt fullstendig uten ulyder ...og for meg som kommer fra en Zoe er den jo også legendarisk rask!
Stoppet forøvrig på Superchargeren på Lier og hadde flere hyggelige prater med både nybakte og mer garvede Teslaeiere - MEGET trivelige og entusiatiske folk!  :+1:

Oppsummert: Noe rusk, men nå er den her! :D

Hei
Satt igjen med blanda følelser jeg også. Gjorde som sist gang og sa at jeg titter raskt på bilen nå og kommer med tilbakemeldinger senere. Det virka som det var greit.

Hos meg var bilen ren og pen. Litt polishrester samt litt teip her og der da det har gått raskt i svingene. Bilen ellers var ganske strøken. Panelgap og alt så bra ut bortsett fra 2 ting..

Falkeving døren på den ene siden var ikke pen i det hele tatt. Den kommenterte jeg (de mente den var innenfor spekk men det er bare tull). I tillegg er sensoren på falkevingdøren som er pen nok ikke fungerende. Den har hengt seg opp slik at døra nesten ikke åpner seg. Med barnesete blir dette gøy merker jeg.

Virka som det var litt forskjellig på alle model X som sto der. Syntes også at overgangen mellom falkevingdørene og resten av bilen på begge sider har litt store gap men det var konsekvent og lettere å se på en hvit bil..

Innvendig var den fin bortsett fra A stolpen har en bulk eller er litt deformert mot ruta på et sted (kan være varme eller noe slikt ev. feilstøp).

I helga skal jeg få gått igjennom bilen mer i detalj. På den gamle bilen fiksa de alt etterhvert så jeg antar de får til det nå også. Sensoren er viktigst for meg akkurat nå.

GeirHM

Gratulerer med ny bil til dere begge! Men litt leit å høre om feil på bakdørene. Det er problemer med disse jeg frykter mest av alt. Utrolig det med sensor, 70D. Trodde de hadde stålkontroll med disse nå. Det er jo utbedring av disse som fyller SCene. Lagde de noe ulyd når de ble åpnet og lukket?

Forøvrig, smart det med å lage avtale om nærmere sjekk på egenhånd i etterkant. Det skal jeg kopiere.

MartinsenKristian

Gratulerer med biler!!

Takk for deres erfaringer. Virker på meg som om at klargjøringen har blitt mye bedre (ingen bulker, ingen riper, osv.) Det er bra.

70D

Du trenger egentlig ikke å lage avtale en gang. De er flinke til å fikse ting. Jeg ordla meg vel litt som: Jeg tar med bilen og går igjennom den senere. Kommer tilbake med en eventuell liste. Det var vel mer som en ordre.

Basert på den forrige jeg hadde må jeg si at jeg ikke har hatt noen problemer med ting i etterkant. Tesla har alltid gjort det de kan for å rette opp i ting uavhengig av graden på det som skal fikses. Det som er mer synd er at arbeidsmodellen går ut på å rette i etterkant istedenfor i forkant.

Jeg har nå avtalt sjekk på Telsa i Bærum. De fikser sikkert dette greit. De antok en mulig sensorfeil. Døra bak piper to ganger og åpner i veldig lav modus.

Bilen ellers var strøken i forhold til gap og slikt. Hadde nesten forventet verre.

Min anbefaling er å sjekke igjennom bilen utvendig på det kosmetiske, innvendig på det samme. Ta bilder i ettertid og meld inn fortløpende det som ev. må utbedres. Jeg har også en gummilist på passasjersiden som er ikke pen. Den sa de dog at vil rette seg ut med litt bruk. Jeg har knipset bilde av den også. De sa at flere biler var slik.

Er den ikke i orden i løpet av passe kort tid får de bytte den. Verre er det ikke. Døra ellers er tett :)

Vi burde kanskje ha en tråd får oss som har fått bilene produsert samtidig og hentet omtrent samtidig der vi kan sammenfalle erfaringene og ev. hva vi måtte peke på. Hadde kanskje gitt et innblikk i typiske problemer typiske for oss.

GeirHM

God ide, det med å åpne en egen tråd f.eks under Model X for biler utlevert i juni hvor vi kan utveksle erfaringer knyttet til eventuelle behov for utbedring og slikt i tiden som kommer. Tilsvarende tråd kan jo også lages av de med S.

I tillegg til FWD så vil det sikkert være barnesykdommer knyttet til MCUen.

MartinsenKristian

Sitat fra: GeirHM på tor 21. jun 2018, kl. 09:51
God ide, det med å åpne en egen tråd f.eks under Model X for biler utlevert i juni hvor vi kan utveksle erfaringer knyttet til eventuelle behov for utbedring og slikt i tiden som kommer. Tilsvarende tråd kan jo også lages av de med S.

I tillegg til FWD så vil det sikkert være barnesykdommer knyttet til MCUen.

God idè.
Jeg bidrar gjerne med erfaringer fra og med 26 juni

70D

Foreslår at vi da legger inn en hovedpost hver som bilene ligger i for eksempel. Så Jan dialogen komme litt senere. Eller så kan første posten inkludere referanser til bilenes første innlegg i tråden. Det er kanskje bedre.

Kan legge inn info om min etter jobb.

MartinsenKristian

Noen flere erfaringer siste døgnet dere superferske X/S eiere?
Nyskjerrigheten tar overhånd og jeg føler dagene frem mot min første Tesla 26 Juni er eviglange

Snapcase

Gled dere.

Fant selv ingen feil under overlevering, gikk raskt og greit over bare for min del. Chrom listene gikk rimelig kant i kant,  så ingen riper eller "panel gaps" og Ikke interessert i å høre på noen fortelle meg ting jeg alt vet. Tok vel 10 min maks før jeg kjørte bilen ut.

Bilen står nå hos en Detailer for keramisk lakkbehandling. Han har funnet noen feil. Liten svart støv flekk under klarlakk bak ett sted. Ene blinklys/kamera hus hadde en liten bøy/bulk. Og noen riper under ene dørlista under bilen, muligens etter frakt.

Alt har nå blitt sendt på e-post til Tesla, ikke fått svar ennå. Drar innom neste uke da det er 15 mil unna å henviser til mail om jeg fortsatt ikke har fått svar.

Ingen av tingene er noen krise å fikse med engang for min del, men bilen skal være ny og da får de rette opp.

Bilen er fantastisk å kjøre, lukter nydelig, ser utrolig ut, standard lydanlegg overrasket meg voldsomt, glad jeg ikke gikk for premium da dette er mer enn bra nok for meg.

Og den er veldig mye bedre lydisolert enn en 2015 85d jeg lånte mye før og en 2017 X jeg også har kjørt mye i det siste. Veldig behagelig.

Tesla appen er litt jalla, får ikke alltid kontakt. Noe med nye MCU. Husker å ha lest det ett sted her også, og Delivery fyren nevnte det for meg. Kommer vel en update. Også har jeg ikke klart å koble meg på Wi-Fi her hjemme, finner ingen nett. Forhåpentligvis også software.

https://imgur.com/a/IA5ppzi

70D

Jeg får korte innpå og si at etter en liten regnskur oppfører falkevingdøra og sensoren perfekt igjen. Enten er det hickup eller så har Tesla restartet noe remote :)

Da er det bare døra på ene siden de må fikse. Den tror jeg er litt verre.

GeirHM

Gratulerer med fin bil, Snapcase!

Og bra med biler som repareres OTA (over the air), 70D! Håper du følger opp ideen om å lage en ny tråd hvor vi kan dele erfaringer, vi som har fått nye biler i juni/juli. Vi er nok ganske mange.

Selv sitter jeg her og finner en slags glede i at på Orkdal og i Drøbak ble det registrert identiske X (Batteri og farge) som den jeg skal få, med henholdsvis ett og to nummer lavere VIN enn min. Den med laveste i går og den siste i dag. Betyr det at jeg får reg nr i morgen?

Jeg håper det!  :D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA