Levering i juli 2018 (estimert)

Startet av GeirHM, ons 18. apr 2018, kl. 14:54

« forrige - neste »

Stig-Arne

Sitat fra: mentol87 på man 04. jun 2018, kl. 12:38
Mange antakelser, så jeg ringte Tesla delivery og spurte:

Bilen min (produsert 9 mai) er på inn til havna i Zeebrugge. Biler til Norge blir IKKE demontert, men gjennomgår en forhåndsinspeksjon. Siste finish gjøres i Norge. Bilen min er estimert leveringsklar slutte av juni.

Takk til serviceinnstilt dame i Tesla DS for denne info. Tesla er for øvrig raske med å ta telefonen nå syns jeg.
Interessant. Artikkelen kommer vel fra UK, som jo da (fortsatt) er med i EU, og mulig det er andre krav til biler som skal dit?

Så da er det Talisman våre biler er på. Og den er i skarp rute, da den er inne i Zeebrugge klokken 2300 ikveld
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

GeirHM

Juhu!!! Tusen takk for at du tok rede på dette mentol87 - og for at du delte med oss! Det skal DS også være glade for, der slapp de en haug med bekymra kjøpere på telefonen.

Nå må jeg bare få final invoice med avklaring av dato for overleveringen!!! Juhu!!!

Rapid

Fikk telefon fra DS i forrige uke. Min (produsert ca17mai) står på kaien i Baltimore enda. Men forventet levering i månedsskiftet juni/juli allikevel. Satser på at den lastes ombord på Tønsberg som har avgang i dag.

mentol87

Nå kom final invoice med levering 30 juni :)

Stig-Arne

Sitat fra: mentol87 på man 04. jun 2018, kl. 18:55
Rive seg i håret her... Ingen final Invoice på meg.

Har alle andre fått 4 av 4 på oppgavene inne på my tesla? Jeg har 3 av 4, mangler opphentingsted. Selv om DS har satt denne til Trondheim
Tesla Model Y LR 2022

70D

Har fire av fire men ikke final invoice. DS sa at dette var siste uke å bestemme seg for ev vinterdekk pga final invoice. Fikk muntlig siste uken i juni på telefon forrige uke.

Snapcase

Sitat fra: Stig-Arne på man 04. jun 2018, kl. 19:03

Har alle andre fått 4 av 4 på oppgavene inne på my tesla? Jeg har 3 av 4, mangler opphentingsted. Selv om DS har satt denne til Trondheim

Nei, fikk Final Invoice forrige mandag med forventet levering 29 juni. Fortsatt kun 3 av 4. Skal hentes på Brumunddal. Regner med denne blir satt til 4 av 4 når de ringer med dato for henting

70D

Virker litt random dette her. Tror det avhenger av DS kontakt en ev har

MartinsenKristian

Sitat fra: Snapcase på man 04. jun 2018, kl. 19:10
Sitat fra: Stig-Arne på man 04. jun 2018, kl. 19:03

Nei, fikk Final Invoice forrige mandag med forventet levering 29 juni. Fortsatt kun 3 av 4. Skal hentes på Brumunddal. Regner med denne blir satt til 4 av 4 når de ringer med dato for henting

Virker som om at Brumundal har en helt annen (bedre) rutine på oppdatering av my tesla og ikke minst kontakte kunde med info.

Anders Heibø

Jeg har lenge hatt 4 av 4 oppgaver men nå har den sunket til 3 av 3.. Også fått final invoice med estimert leveringsdato 30.6!
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

GeirHM

Hvem bryr seg?

Talisman skulle vært fremme kl 23. Likevel roter båten fortsatt rundt i den engelske kanal. Og hvorfor går den til kai i Zeebrugge, når Tilburg er 177km unna? Og hva slags transport får bilen egentlig fra Zeebrugge til Tilburg? Jeg husker disse lastebilene Tesla bruker opp fra Gøteborg. Og er det til Gøteborg de sender bilen min??? Men mest av alt, det der med final invoice det gir jeg beng i.

Herlig, nå kan jeg gå tilbake til MyTesla og refreshe (fint norsk verb).

Stig-Arne

Sitat fra: GeirHM på man 04. jun 2018, kl. 23:19
Hvem bryr seg?

Talisman skulle vært fremme kl 23. Likevel roter båten fortsatt rundt i den engelske kanal. Og hvorfor går den til kai i Zeebrugge, når Tilburg er 177km unna? Og hva slags transport får bilen egentlig fra Zeebrugge til Tilburg? Jeg husker disse lastebilene Tesla bruker opp fra Gøteborg. Og er det til Gøteborg de sender bilen min??? Men mest av alt, det der med final invoice det gir jeg beng i.

Herlig, nå kan jeg gå tilbake til MyTesla og refreshe (fint norsk verb).
Men er det nå så sikkert at den skal til Tilburg i det hele tatt?
Tesla Model Y LR 2022

GeirHM

mentol87

Er vel ingen grunn til å dra til tilburg når de ikke skal montere noe. DS sa jo at bilene var hele. Dessuten står det i stillingsannonser for tesla at de har inspeksjons- og klargjøringsteam i lokalisert i zeebrugge (eks https://www.glassdoor.com/Job/zeebrugge-pdi-technician-jobs-SRCH_IL.0,9_IC2309926_KO10,24.htm?jl=2741878772 )

At Talisman bruker god tid henger sikkert sammen med at havnen er stengt for dagen og/eller det ligger andre skip til kai der.

70D

Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Andre fått det samme?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA