Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste tilbud for ferdig installert ladestasjon

Startet av aasen90, mandag 16. april 2018, klokken 20:15

« forrige - neste »

aasen90

Sitat fra: elektrolux på mandag 16. april 2018, klokken 23:40
13 000.- er helt i bunn på ferdig montert ladestasjon.

Vi sliter med å bunne det, men tilbyr en lignende løsning ( ladestasjon basic 3, 6 kW med stikk til  11690.- )

For 13 000 kan du fra oss få en av markedets smarteste ladeløsninger med 7,4 kW ladekapasitet ferdig montert i Oslo og Stavanger området, så lurt å undersøke slik du nå gjør.

Samarbeider du med noen i indre Østfold/Skiptvet?

elektrolux

Ikke enda dessverre, men ikke la det være et hinder.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

aasen90

Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. april 2018, klokken 22:48
Ikke enda dessverre, men ikke la det være et hinder.
Kan ladestasjonen brukes når man har 400v tn-s som tilførsel?

elektrolux

Alle ladestasjoner er kun et mer eller mindre intelligent styrt rele mellom strømnettet og bilens lader samt en pulsbredde signal generator som styrer laderen. Forskjellene ligger i hvor mye en selv, og automatikken kan gjøre med disse 2 styringsmulighetene. ( Timer, Justerbar strøm enten dynamisk eller brukerjustert, lastfordeling, samt rapportering av ladehistorikk, wifi, etc )

Zappi kan derfor som alle andre ladestasjoner utmerket godt brukes på 400V TN-S anlegg, men foreløpig kun for 1 fase lading inntil 7,4 kW / 32A.

Med tanke på at alt dette styres av en mikroprosessor, til noen 10 kroninger, samt noen rele i samme prisklasse er det rart at prisnivået på disse apparatene har klart å holde seg på så høyt nivå over så lang tid. En typisk elektronisk veggtermostat til noen hundrelapper er egentlig like avansert.  ???

Mer om ulike nettsystemer her: https://no.wikipedia.org/wiki/Nettsystem

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kårepåsporet

Elektrolux jeg leser på hjemmesiden:
«Siden denne har innebygget jordfeilvern type A kan den også monteres i mode 2 med inntil 30 cm kabel til stikk.»

Er det trykkfeil eller er det type A vern i denne laderen?
https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-zappi-ladestasjon-med-5m-ladekabel-t2?tm=ladestasjoner/med-kabel-og-type-2-pistol

Ingeniøren

@elektrolux.
Når det gjelder pris på disse boksene så koster det vel litt å utvikle de og selge de, og da er det forskjell på om du selger 10000 og 1 mill. På den annen siden er det vel bare et spørsmål om når Biltema eller Jula kommer med bokser til 1500,- med mindre de legger seg på det nivået som folk har akseptert ?

Det samme gjelder for øvrig kabler mm
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jkirkebo

Sitat fra: aasen90 på lørdag 21. april 2018, klokken 20:53
Sitat fra: elektrolux på mandag 16. april 2018, klokken 23:40
13 000.- er helt i bunn på ferdig montert ladestasjon.

Vi sliter med å bunne det, men tilbyr en lignende løsning ( ladestasjon basic 3, 6 kW med stikk til  11690.- )

For 13 000 kan du fra oss få en av markedets smarteste ladeløsninger med 7,4 kW ladekapasitet ferdig montert i Oslo og Stavanger området, så lurt å undersøke slik du nå gjør.

Samarbeider du med noen i indre Østfold/Skiptvet?

Jeg har folk som kan ta jobber i det området, og sikkert komme ned under den prisen. De billigste monteringene vi har hatt i Østfold har kommet på ca. 10-11.000,- inkl. ladestasjon. Sjekk ut EcoLite på www.ladespesialisten.no og send meg en mail om det virker interessant.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: aasen90 på søndag 22. april 2018, klokken 00:00
Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. april 2018, klokken 22:48
Ikke enda dessverre, men ikke la det være et hinder.
Kan ladestasjonen brukes når man har 400v tn-s som tilførsel?

Har du 400V 3-fase ville jeg sterkt vurdert å koble opp en ladestasjon med det for å fremtidssikre litt. Om din neste elbil kan lade på 3-fase kommer du til å angre på at du la opp en 1-fase ladestasjon tror jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 22. april 2018, klokken 08:12
Elektrolux jeg leser på hjemmesiden:
«Siden denne har innebygget jordfeilvern type A kan den også monteres i mode 2 med inntil 30 cm kabel til stikk.»

Er det trykkfeil eller er det type A vern i denne laderen?
https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-zappi-ladestasjon-med-5m-ladekabel-t2?tm=ladestasjoner/med-kabel-og-type-2-pistol

Ingen trykkfeil, og dermed ingen vei utenom jordfeilvern type B i installasjonen.

Ellers enig med Ingeniøren at utvikling av alle disse boksene koster, og det hjelper ikke at alle selv skal lage sin versjon av samme tema.

Håper jeg har tjent nok til å pensjonere meg den dagen Biltema "oppdager" dette markedet. Som du sier ville 1500 kr vært nok for et slikt apparat.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ferry

Sitat fra: elektrolux på søndag 22. april 2018, klokken 10:28
Håper jeg har tjent nok til å pensjonere meg den dagen Biltema "oppdager" dette markedet. Som du sier ville 1500 kr vært nok for et slikt apparat.

Det er ærlige ord fra en forhandler av slikt utstyr! Jeg er helt enig i resonnementet, og har hevdet det selv også noen ganger. En ladestasjon er ikke helt ulik en byggsentral for strøm til en tusenlapp, og burde etterhvert kunne koste noe i nærheten. I dag koster de mer i området vaskemaskin eller oppvaskmaskin. Jeg syns ærlig talt en oppvaskmaskin til 8000,- er mye er for penga når en ser på hva den inneholder. På sikt burde det selges omtrent like mange ladestasjoner som oppvaskmaskiner, dvs. én pr. husstand.

aasen90

Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. april 2018, klokken 09:51
Sitat fra: aasen90 på søndag 22. april 2018, klokken 00:00
Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. april 2018, klokken 22:48
Ikke enda dessverre, men ikke la det være et hinder.
Kan ladestasjonen brukes når man har 400v tn-s som tilførsel?

Har du 400V 3-fase ville jeg sterkt vurdert å koble opp en ladestasjon med det for å fremtidssikre litt. Om din neste elbil kan lade på 3-fase kommer du til å angre på at du la opp en 1-fase ladestasjon tror jeg.

forslag til hvor jeg finner slike ladestasjoner?

jkirkebo

Sitat fra: aasen90 på søndag 22. april 2018, klokken 16:45
Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. april 2018, klokken 09:51
Sitat fra: aasen90 på søndag 22. april 2018, klokken 00:00
Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. april 2018, klokken 22:48
Ikke enda dessverre, men ikke la det være et hinder.
Kan ladestasjonen brukes når man har 400v tn-s som tilførsel?

Har du 400V 3-fase ville jeg sterkt vurdert å koble opp en ladestasjon med det for å fremtidssikre litt. Om din neste elbil kan lade på 3-fase kommer du til å angre på at du la opp en 1-fase ladestasjon tror jeg.

forslag til hvor jeg finner slike ladestasjoner?

EcoLite som jeg linket til tidligere kan kobles til både 1-fase 230V, 3-fase 230V og 3-fase 400V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Norhawk

Da har jeg tilbakemelding fra trikker, de fikser monteringen.
Jeg må kjøpe Zappi'n selv.

Om jeg går for Zappi, trenger jeg noe mer?
Ser Garo kan utstyres med wifi styring, har Zappi den muligheten?
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

elektrolux

#28
Du trenger en dummy om ladestasjonen skal stå utendørs.

WiFi styring kommer i form av en liten Hub til ca 1000 kr som kobles til router og trådløst til Zappi. Der vil du kunne se energiflyten i hele boligen, se ladehistorikk og styre ladestasjonen. Automatisk software oppdatering blir også en del av pakken. Det blir ingen abonnement kostnader.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Norhawk

Den skal monteres inne i garasjen.

Hvor mye vil det koste, inkl wifi styring og frakt?

Og, er det noe annet som kommer itillegg?
Fra trikker er B-vern, sikring, kabling og montering priset.
- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA