Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med å koble til bluetooth (app/musikk) med Android 8.0 Oreo

Startet av skwelbil, søndag 15. april 2018, klokken 17:46

« forrige - neste »

skwelbil

Hei.

Hvis du har kjøpt deg ny telefon med Android 8.0 Oreo og får problemer med å koble til musikk og app (Spotify) kan du prøve følgende:

Etter litt søk på nett virket dette for min nye Xperia XZ2 Compact, med Android 8.0.

1] Unpair both devices from each other.

2] Go to Settings -> System -> About phone -> tap multiple times on "Build number" until you enable "Developer options".

3] Go back to Settings -> System -> Developer options -> Networking -> Bluetooth AVRCP Version -> Choose AVRCP 1.4 or 1.5.

4] Restart your phone, then pair devices and test.

Jeg satte AVRCP til 1.4. Jeg har idrive6, 2018 i3 94 Facelift.

BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Agmuns

Har 1.4 som standard, men ser jeg kan velge 1.5 og 1.6. Sistnevnte har støtte for cover art ifølge Wikipedia. Må testes.

skwelbil

Min sto på 1.6 som standard på telefon.

Måtte endre til 1.4 for å få det til å fungere, da kommer også med album art for spotify.

Hverken 1.5 eller 1.6 fungerte.
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA