Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjulmuttere sommer/vinter - alu/stål

Startet av oggaman, søndag 15. april 2018, klokken 13:36

« forrige - neste »

oggaman

Skal legge om dekk for første gang på min 2015 US Leaf. Har alufelger på vinterdekkene og stålfelger på sommerdekkene. Kjøpte bilen med vinterdekk, men fikk ikke med ekstra hjulmuttere til sommerdekkene. Hjulmutterne som er på nå er konede, mens det ser ut som det har stått på rette muttere før (merker på sommerdekkene).

Kan jeg bruke de konede mutterne på sommerdekkene også? Eller må jeg kjøpe nye muttere? Jeg bør vel da ha rette muttere. Noen som vet hvilke muttere på f.eks biltema som kan passe?

leafnor

Mine Leaf felger trenger konet mytter i alle fall.
Plasser mutter ned i sommerfelgen, å kjenn etter at det sentrerer og ligger godt an.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tomrh

Jeg har stålfelger på fossilen som trenger konede muttere. Det kommer an på hullene i felgen. Har de helt rette kanter så er det nok flate muttere som er riktig. Mine felger har lett skrånende hullkanter.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA