Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reva - våren er her!

Startet av kje, fredag 13. april 2018, klokken 13:40

« forrige - neste »

kje

Noen som driver å shiner opp sin Reva denne våren?

lastve

Hei dere.
Jeg har en Revai som jeg er veldig i tenkeboksen på om jeg skal gjøre kjørbar igjen. Som med så mange andre Revaer så er batteriene defekte. Jeg har en drøm om å få tak i Litiumbatterier til en rimelig penge og bygge den om. Men det ser ut til at det er veldig vanskelig å få et slikt prosjekt godkjent. Brukte batterier til en fornuftig pris er heller ikke enkelt å få tak i. Jeg har hørt hos flere bilopphuggere, men de har ikke lov til å ta ut og selge batteriet sier de.
Derfor står bilen avregistert for tiden.
Det er synd at jeg ikke får kjørt med den, for det er virkelig en artig bil å kjøre
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

kje

Sitat fra: lastve på torsdag 19. april 2018, klokken 20:16
Hei dere.
Jeg har en Revai som jeg er veldig i tenkeboksen på om jeg skal gjøre kjørbar igjen. Som med så mange andre Revaer så er batteriene defekte. Jeg har en drøm om å få tak i Litiumbatterier til en rimelig penge og bygge den om. Men det ser ut til at det er veldig vanskelig å få et slikt prosjekt godkjent. Brukte batterier til en fornuftig pris er heller ikke enkelt å få tak i. Jeg har hørt hos flere bilopphuggere, men de har ikke lov til å ta ut og selge batteriet sier de.
Derfor står bilen avregistert for tiden.
Det er synd at jeg ikke får kjørt med den, for det er virkelig en artig bil å kjøre

Nå ser jeg det blir solgt en reva på finn.no i Fredrikstad der du holder til... ☺

lastve

Hei.
Tusen takk for tipset.
Jeg kunne ha kjøpt den, men synes ikke prisen var lav nok. Jeg som så mange andre har bilen, men ikke batteriene..
Med Vennlig Hilsen
Lasse
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

Skrukke

Litt seint, men dog. Kjøpte et eksemplar av arten i mars, og dette er noe av det artigste kjøretøyet jeg har vært borti. Et  stort pluss at det er jo nesten gratis å kjøre den også, særlig etter at den fikk en liiiten oppfriskning, og miljøforbedring. Blyet ut og inn med noe lettere og mere kraftige saker.
Nå lukter det ikke svovelsyre inni den mere, og det går jo mye mindre strøm når "Kofferten" skal lades.
Fikk seg en alvorlig styling hær i sommer også, limet etter de tut-tut bokstavene og klistremerkene med den orginale elbil.no for også bort en dag da solen riktig stekte hær i Pasvikdalen.

Har en liten undring på om det er noen som vet hvilke fjærer som sitter bak på denne rakkern, skulle gjerne hatt noen som er mykere, bilen er jo beregnet for 350kg last slik den er nå, og den matpakken jeg har med er ikke i den vekt klassen. Får jo en daglig rygg masasje på de dårlige veiene vi har.
Ser der er noen rimelig til salgs, bare synd den frakten er så høy, kunne tenkt meg en til for å lage sommer bil av den.....
Den jeg har har kun rullet 14000 km nå, så det er for galt å modifisere den.   :+1:

Skrukke

lastve

Hei Skrukke.
Hvor er det du holder til?
Hvilken type batteri kjøpte du?
Tilpasset du laderen og BMS eller byttet du ut dette også. Jeg har også lyst til å kaste ut defekt bly med noe som er bedre.
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

Skrukke

Nissan Leaf batterier, siden jeg hadde det. Kina bms, ellers alt orginalt. Sendte deg en mail om mere info.

kje

Hei Skrukke.
Kan du sende den samme infoen til meg også?

Skrukke

Selvfølgelig kan jeg det. Det gagner miljøet å ikke bruke bly.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA