Wifi og Tesla-App

Startet av Cst, tir 10. apr 2018, kl. 14:39

« forrige - neste »

Cst

Får ikke kontakt med bil via app når den er tilkoblet wifi, er det flere som har dette problemet? Problemet er ikke dårlig dekning da tråløspunkt/antenne er rett ved bilen. Det mangler kun en strek på wifi-indikator i bil på full signalstyrke.

Tuxedo

Men du får kontakt når den er tilkoblet mobilnett?

RaBalder

wifi-nettet bilen er koblet til må også kunne nå internett

Test med browseren i bilen når den er tilkoblet wifi.
Får man ikke lastet en web-side på nettet, så får du heller ikke tak i bilen via app.

Trulskl

Jeg har ofte litt problemer med noe lignende. Dersom mobilen og bilen er på samme WiFi tar det som regel veldig lang tid å koble til bilen, om det i det hele tatt går. Dersom jeg skrur av WiFi på telefonen går det mye raskere å få kontakt. Det samme er om bilen er frakoblet WiFi og mobilen påkoblet.

Jeg har tenkt at det kan være dårlig dekning på WiFi ut til bilen, men da burde det ikke ha gått så mye fortere om mobilen kobles fra WiFi.
2017 TMS 75D

SabreMan

Kan det være at bilen prøver å få kontakt via mobilnettet i stedet for Wi-Fi? Har du prøvd å tilbakestille ved å bruke rattknappene?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Nasatech

Bilen bruker VPN når den snakker med «the mothership», så du kan også få problemer om MTU (pakkestørrelsen) på nettet ditt er for liten. Da vil pakkene bli fragmentert og dermed ødelagt.

Det samme skjer om du bruker noen form for proxy. Pakker kan bli ødelagt og appen liker det ikke da den bruker sertifikater i begge ender for godkjenning (ikke på referral delen av appen).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA